Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ściąganie:

Wszystkie listwy (oprócz tej na kierownicy) są mocowane na aluminiowe kołki wciskane w plastikowe spinki umocowane w tapicerce. Lekko podważamy listwy przez gruby śrubokręt ale od końca drzwi. Od klamki są wypustki i by się wyłamały więc trzeba zaczynać od końca drzwi.

Na desce jest ważna kolejność, zaczynamy od tej pod poduszką pasażera a dopiero potem możemy ściągnąć środkową cześć. Reszta, od strony kierowcy, jest dowolna.

Kołki i spinki są różne dla elementów z deski i tych z drzwi.

 

Ściągnięcie listwy z kierownicy jest trudniejsze. Zalecane jest nawet odłączenie akumulatora dla bezpieczeństwa, poducha może strzelić (mało prawdopodobne ale….).

Najpierw ściągamy poduszkę:

Płaski długim śrubokrętem wkładamy w:

http://img339.imageshack.us/img339/8719/kiergy3.th.jpg

Trzymając końcówkę śrubokręta równolegle do osi kierownicy musimy wycelować w tą sprężyne:

http://img339.imageshack.us/img339/6388/kier1qp2.th.jpg

Tak aby ją wcisnąć a poduszka dała się lekko odchylić, powtarzamy to z drugiej strony i poducha jest nasza. Nie jest łatwo trafić w tą sprężynę ale da się. Odłączanie poduszki nie jest konieczne.

Odkręcamy dwa torxy:

http://img339.imageshack.us/img339/6857/kier2xs2.th.jpg

A potem kolejne dwa (w tle przystojny :D wykonujący):

http://img329.imageshack.us/img329/8294/kier3vb0.th.jpg

Po malowaniu i montażu wygląda to tak:

http://img329.imageshack.us/img329/8042/kier4hp1.jpg

A dla przypomnienia było:

http://img329.imageshack.us/img329/8531/kier5xb0.th.jpg

 

Malowane były wszystkie dla uniknięcia różnych odcieni a ponadto praktycznie na każdym elemencie było coś zadrapane albo inny feler.

 

Samo malowanie. Nie jest proste, szczególnie przygotowanie elementów. Nie da się tak po prostu zmyć pierwotnej farby rozpuszczalnikiem. Nitro reaguje z tworzywem listwy i jest nie fajnie (jedynie plastik z kierownicy można zmyć, jest z innego tworzywa). Dlatego farbę trzeba delikatnie zdrapać nożem czy tam czymś. Potem papiery wodne 400, 800 i wskazany 1200.

Następnie grunt do plastików, baza, lakier z uplastyczniaczem i matem.

 

Uzyskana powłoka różni się lekutko od oryginału ale jest dobrze a nawet bardzo. Oryginał jest tak jakby miękki w dotyku a malowany ponownie już nie. Ale jak mówię jest b. dobrze, zobaczymy jak z trwałością ale jestem dobrej myśli.

 

Generalnie polecam, w razie wątpliwości pytajcie.

 

 

Więcej w linku z podpisu.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Nie da się tak po prostu zmyć pierwotnej farby rozpuszczalnikiem. Nitro reaguje z tworzywem listwy i jest nie fajnie (jedynie plastik z kierownicy można zmyć, jest z innego tworzywa). Dlatego farbę trzeba delikatnie zdrapać nożem czy tam czymś. Potem papiery wodne 400, 800 i wskazany 1200.

 

Da się idealnie zmyć tą farbę z tych listew bez obaw że plasik wejdzie w reakcję ze zmywaczem. Idealna jest do tego benzyna ekstrakcyjna niskozapachowa. Za pomocą szmatki nasączonej benzynę farba schodzi-łuszczy się idealnie i mamy czysty gładki plastik.

 

Ja mam teraz problem co wybrać czy pomalować te listwy jak kolega czy może okleić folią termokurczliwą w kolorze matowego aluminium albo drewna orzechowego.

BMW to pełnia życia.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

ja właśnie w e46 compact miałem szare listwy ale lakier był średni tzn trochę zadrapany itp ;/

ale wziąłem właśnie usunąłem starą farbę (szarą) sposobem jak kolega wyżej pisał i pod spodem ukazał mi się czarny lakier (auto też czarne)

więc nie malowałem już listew zostawiłem jak jest i jest ok według mnie nic sie z tym nie dzieje itd

jedyne co to po zdjęciu lakieru starego wziąłem wosk taki co poleruje sie lakier szmatkę nawoskowałem piknie sie błyszczy i moim zdaniem jest ok nic sie z tym dalej nie dzieje jest takie jak po przejechaniu woskiem bo robiłem to już jakiś czas temu

 

pozdrawiam :norty:

czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)
  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam. Może odgrzewam trochę kotleta ale mam pytanie, czy jeżeli usunę z listew stary szary lakier i wypoleruję je na czarny połysk (farbę pod spodem) to czy w ten sam sposób będę mógł odnowić ten plastik przy lewarku zmiany biegów w tunelu środkowym (czy od pod warstwą szarej farby również na czarny kolor który da się ładnie wypolerować)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.