Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a w zasadzie prawie w ogole, z rana jak jest chlodno cos tam chlodnego z kratek leci ale jak juz na dworzu jest 30 stopni to niestety klimka nie chlodzi, kompresor dziala, czynnik nabijany ze 2 tyg temu (raczej nie uciekl w tak krotkim czasie, aczkolwiek na chlodnicy klimy wyrazne slady wycieku oleju, "fachowcy" z warsztatu zakwalifikowali te chlodnice do wymiany, narazie olalem) zreszta zaraz po nabiciu tez slabiutko chlodzila, co to moze byc? czy ta chlodnica klimy w nie najlepszym stanie moze odpowiadac za taki stan rzeczy czy raczej przyczyna jest cos innego, np padniety kompresor?

 

dzieki za info

pzdr

dennis

Opublikowano

Im mniej czynnika, tym słabiej chłodzi, a że czynnika ubywa to będzie coraz gorzej...

 

Ale przede wszystkim czy jest wymieniony filtr kabinowy?

Z własnych obserwacji wiem, że po pół roku już wyraźnie słabiej dmucha, po roku prawie nie ma przepływu powietrza - trzeba włączać wiatrak na 4 żeby trochę chłodu wpadło.

 

Jeżeli chcesz trochę pojeździć tym autem to radzę wymienić ten skraplacz. Koszt rzędu 400zł, wymiana z napełnieniem ze 200-300. Bez tego będziesz napełniał układ raz/kilka razy na sezon, za każdym razem też za 150-200.

 

A największe i niedoceniane zagrożenie jest takie, że po kilku miesiącach zaolejona chłodnica zatka się kurzem i znajdująca się za nią chłodnica cieczy silnika zostanie bez powietrza... i zagotujesz sobie silnik. Czy warto ryzykować wymianę uszczelki pod głowicą (optymistycznie) albo nowa głowica (w gorszym przypadku)...

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Im mniej czynnika, tym słabiej chłodzi, a że czynnika ubywa to będzie coraz gorzej...

tylko ze zaraz po napelnieniu tez mizernie mrozila, tfu "mrozila" to zle slowo, cos tam w miare chlodnego wialo ale do zaslyszanych opinii ze w E34 klima mrozi naprawde solidnie daleko bylo :mad2:

 

Ale przede wszystkim czy jest wymieniony filtr kabinowy?

Z własnych obserwacji wiem, że po pół roku już wyraźnie słabiej dmucha, po roku prawie nie ma przepływu powietrza - trzeba włączać wiatrak na 4 żeby trochę chłodu wpadło.

szczerze mowiac nie mam pojecia, mam samochod od miesiaca i nie wiem kiedy poprzedni wlasciciel wymienial i czy w ogole wymienial ten filtr... zdaje sie ze dostanie sie do niego zeby obejrzec stan nie jest takie trywialne i szybkie...

zakladajac ze bedzie trza to wymienic to czy wystarczy kupic jakiegos zwyklego knechta czy filtrona czy trza inwestowac w oryginal?

 

Jeżeli chcesz trochę pojeździć tym autem to radzę wymienić ten skraplacz. Koszt rzędu 400zł, wymiana z napełnieniem ze 200-300. Bez tego będziesz napełniał układ raz/kilka razy na sezon, za każdym razem też za 150-200.

jestem w piatek umowiony w warsztacie zeby mi zbadali co sie dzieje z tym calym ukladem i powiedzieli co i jak jest do wymiany i za ile...

aha a jak sie wymienia ten skraplacz? da sie do tego dobrac od przodu samochodu? czy trza moze wyciagac normalna chlodnice?

 

za ubytek czynnika mozna by posadzic ten skraplacz ale co moze byc przyczyna ze zaraz po napelnieniu tak slabo mrozila? tez skraplacz w duecie np z filtrem czy moze byc cos innego? poza tym jak mi nabili jednego dnia i drugiego musialem sie znowu pojawic po cos tam to sie okazalo ze w ciagu doby ubylo 5g czynnika, wiec zwazywszy ze uklad ma 1,5kg nie powinno byc jeszcze problemu (bylo to ze 3 tyg temu) chyba...?

 

A największe i niedoceniane zagrożenie jest takie, że po kilku miesiącach zaolejona chłodnica zatka się kurzem i znajdująca się za nią chłodnica cieczy silnika zostanie bez powietrza... i zagotujesz sobie silnik. Czy warto ryzykować wymianę uszczelki pod głowicą (optymistycznie) albo nowa głowica (w gorszym przypadku)...

 

z tego co widzialem to ona w rogu ma zaolejony plac o powierzchni ok 20cm kwadratowych wiec nie powinno byc problemu - narazie

zreszta temp silnika jest caly czas na polowie wskaznika i nawet przy dluzszej jezdzie wszystko jest

pzdr

dennis

Opublikowano
Wymień filtr kabinowy- miałem dokładnie to samo! Po wymianie w środku mamy mroźny huragan :mrgreen:

 

bede musial, ale napisz czy uzywales oryginalu czy jakis zamiennik filtrona czy innego knechta? gdizes wyczytalem ze stosowanie zaminnikow wyraznie wplywa na dzialanie klimy...

pzdr

dennis

Opublikowano
Wymień filtr kabinowy- miałem dokładnie to samo! Po wymianie w środku mamy mroźny huragan :mrgreen:

 

bede musial, ale napisz czy uzywales oryginalu czy jakis zamiennik filtrona czy innego knechta? gdizes wyczytalem ze stosowanie zaminnikow wyraznie wplywa na dzialanie klimy...

 

ja kupuje zamienniki chyba filtron raz na rok, koszt okolo 50zl, i chłodzi ok, ale podobno oryginał w ASO jest jeszcze tańszy :) jak masz blisko do ASO to kup tam, jak daleko to śmiało zamiennik

 

pozdro

Opublikowano
Ja akurat kupiłem boscha- koszt niewielki- 53zł. Ale filtron podobno też jest ok!

 

a gdize kupowales ten filtr? na stronie intercarsu koszt boschowskiego to 74zl

pzdr

dennis

Opublikowano

Skraplacz da sie wymienić od przodu, a nawet lepiej nie trzeba wyciągać chłodnicy i tego wszystkiego co się z tym wiąże(spuszczanie płynu odpowietrzanie itd)

1.Wyciągasz nerki

2.odkręcasz zderzak (4śruby)

3.ściągasz okulary

4.odkręcasz wspornik od chłodnicy oleju

i wszystko na wierzchu :D

 

Cała operacja do tego momętu 15min z przerwą na fajkę :wink:

 

A co do nadmuchu to wymień filtr jak koledzy pisali,zresztą powinieneś czuć czy z klimą czy bez na czwórce musi dobrze wiać przez kratki,jak nie wieje to na bank filtr.

Opublikowano
wymien skraplacz,iwtedy trza sprawdzic uklad na szczelnosc bo moze byc wiecej przeciekow,a freon moze ulotnic sie bardzo szybko a po drugie co za serwis napelnial ci klime z dziurawa chlodnica chyba chcial tylko zarobic i narazic cie na wieksze koszty zwiazane zklima.TO musi byc bardzo czysty uklad.Sam tego nie zrobisz.Cisnienie sprawdzania musi wynosic co najmiej 25 atmosfer.Przy takim cisnieniu pracuje klima na tloczeniu w upalne dni.
Opublikowano
Skraplacz da sie wymienić od przodu, a nawet lepiej nie trzeba wyciągać chłodnicy i tego wszystkiego co się z tym wiąże(spuszczanie płynu odpowietrzanie itd)

1.Wyciągasz nerki

2.odkręcasz zderzak (4śruby)

3.ściągasz okulary

4.odkręcasz wspornik od chłodnicy oleju

i wszystko na wierzchu :D

 

Cała operacja do tego momętu 15min z przerwą na fajkę :wink:

po drodze jest jeszcze wentylator klimy, trza go zdejmowac czy mozna go wyciagnac razem z chlodnica? chociaz w sumie nie ma to wiekszego znaczenia jako ze przy wymianie chlodnicy i tak trzeba bedzie ten wentylator przelozyc, tyle ze na samochodzie jest trudny dostep do gornej sruby wentylatora :(

gdzie ma mocowania chlodnica klimy? trudny jest dostep do srub?

 

A co do nadmuchu to wymień filtr jak koledzy pisali,zresztą powinieneś czuć czy z klimą czy bez na czwórce musi dobrze wiać przez kratki,jak nie wieje to na bank filtr.

no ale mi wydaje sie dobrze wieje z kratek (czuc roznice na kazdym biegu), tyle ze z wlaczona klima zwyczajnie nie leci zimne powietrze :cry2:

nawet wydaje mi sie ze im mniejszy bieg tym nizsza temperatura z kratek, jak w upale wlaczylem na maxa to nawet mialem wrazenie ze cieple dmucha :mad2:

pzdr

dennis

Opublikowano
wymien skraplacz,iwtedy trza sprawdzic uklad na szczelnosc bo moze byc wiecej przeciekow,a freon moze ulotnic sie bardzo szybko a po drugie co za serwis napelnial ci klime z dziurawa chlodnica chyba chcial tylko zarobic i narazic cie na wieksze koszty zwiazane zklima.TO musi byc bardzo czysty uklad.Sam tego nie zrobisz.Cisnienie sprawdzania musi wynosic co najmiej 25 atmosfer.Przy takim cisnieniu pracuje klima na tloczeniu w upalne dni.

 

no wlasnie ten serwis to dramat, przez telefon powiedizeli ze napelnienie klimy z przegladem tejze wyniesie 200, a po przybyciu sie okazalo ze 250 bo uklad ma 1,5kg, napelnili mi z poczatku uklad jakims innym gazem i po 20 minutach stania gosc stwierdzil ze na 99% bedize ok...

a co do fachowosci panow:

- nie sprawdzili czy wentylator dziala o czym ja sie dowiedzialem kilka godzin pozniej jak wentylator stanal a samochod zaczal temp podnosic :(

ja nawet nie wiedzialem o istnieniu takiego wentylatora jako ze to moj pierwszy samochod z klima, teraz sam bym sobie sprawdzil

- jak mieli mi wymienic ten wiatrak to chcieli sie dobierac od strony silnika wyjmujac chlodnice wody :duh: rozkrecili przod, spuscili plyn chlodniczy i czynnik klimy ale jak sie po chwili okazalo ze wiatrak ktory mi zamowili jest nie taki jak trza sie wkur..lem kazalem zlozyc wszystko do kupy i pojechalem. notabene w czasie rozbierania przodu kolo stwierdzil ze skraplacz do wymiany bo mial slady oleju

- odpowietrzenie ukladu chlodzenia wg pana fachowca to trzymanie wlaczonego silnika z otwartym wlewem plyny chlodzacego przez minut klika :duh:

- zaslyszana rozmowa pana wlasciciela z niezadowolonym z uslugi klientem brzmiala mniej wiecej tak: "spier..aj stad! jak ci sie nie podoba idz do sadu! i dodatkowo na odchodnym pan w owner rzucil przez plecy "wez cie juz go stad bo mu pierd.lne"

 

reasumujac, ja mam zamiar zaklad przy ul grojeckiej 210 w wawie omijac szerokim lukiem :nienie:

najbardziej niesamowite jest ze tam wiecznie tlum ludzi, kupe taryfiarzy, spotkalem tam nawet kupujacego chlodnice Jacka Chojnackiego (dla nie orientujacych sie to gosc od tuningu i kierowca rally crossowy z podwarszawskiego nadarzyna, generalnie znana osoba)

pzdr

dennis

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.