Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wyczytałem w książce z serii "sam naprawiam BMW".że oświetlając stroboskopem koło pasowe maja zgrać sie dwa punkty na wyżej wymienionym kole i na obudowie filtru.Problem polega na tym ,że nic mi sie nie zgadza z książką.A mianowicie:

Na kole pasowym jest znacznik ale nie na 3 lub 4 zębie (licząć od przerwy z zębach na kole pasowym) lecz na 6.

A na obudowie filtra nie ma żadnego znacznika,lub garbu jak podaje książka..

Pod obudową filtra jest znacznik w formie strzałki.Rysunek w książce podaje znak "OT" który powinien być nad kołem pasowym,u mnie nic takiego nie ma.

A cały problem polega na mojej sugestii,że po zmianie rozrządu spadła moc-podejrzewam przestawienie rozrządu o jeden ząb.

Zanim zacznę rozbierać ponownie rozrząd chciałem sprawdzić to stroboskopem.

Może któryś z kolegów bawił się w takie pomiary lampą stroboskopową.

Opublikowano
witam,z tego co wiem to na lampie też ustawia sie wyprzedzenie zapłony,wiec zobacz w książce jaki kąt wyprzedzenia jest przypisany do tego silnika,i wtedy sprawdz,pamiętaj też aby zacisk lampy założyć na obpowiedni przewód wysokiego napięcia,znaki na obudowach nie zawsze są jak pisze ksiązka,naljepiej podjedz na dobrą stację dasz 20pln i sprawdzą ci zaplon a przy okazji cinienie w cylindrach pozdro
Opublikowano

to zapłon kontrolowany jest przez ECU - nie jest regulowany

 

odczyt lampą jest totalnym nieporozumieniem - i nie zrozumieniem tematu - na jałowym ECU z zależności od parametru wejściowych może odstawić zapłon od 6 do 24 stopni zatem co chcesz zmierzy tą lampą - chyba tylko to że regulacja jest ! i nic więcej

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
Zadałem sobie trochę trudu.Wykręciłem świece z pierwszego cylindra i ustawiłem tłok w górnym położeniu.Zacząłem "dopasowywać" zęby na kole pasowym i wszelkie znaki no obudowie w pobliżu koła.Znalazłem właśnie ten 6 ząb zgrany ze strzałką pod obudową filtra oleju.(w książce jest całkowicie co innego).W tej cudownej książce jest napisane ,że na wolnych obrotach zapłon ma nastąpić w momencie kiedy tłok jest w górnym położeniu,tylko nie wiem czy dotyczy to wszystkich silników tego typu.
Opublikowano

w tym silniku wał blokuje się kawałkiem wiertła lub oszlifowanej śruby

 

a wałek ustawia się na oko / lub kątomierzem/ dosłownie ekierką jeśli nie masz blokady wałka

 

zestrojenie zapłonu w tym silniku naprawdę jest proste :shock:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

Dzięki.

Jeżeli lampą nic nie mogę sprawdzić,a zestrojenie zapłonu jest bardzo proste.To jak mogę sprawdzić prawidłowość ustawienia zapłonu i rozrządu bez jego ponownego rozbierania????????

Opublikowano

ściągając pokrywę zaworów i wkładając wiertło blokujące wał

 

wówczas można poznać czy wałek rozrządu jest dobrze ustawiony

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

?!? :?: nie wiem

 

 

 

ja zawsze korzystam z wiedzy zapisanej w programach lub książkach wspomagających naprawy samochodów np. infotech, esi, autodata, mitchell itp.

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.