Skocz do zawartości

BMW M5 e 39 przed 2001 rokiem - jakie wady.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

Noszę sie z zamiarem zakupu M5 e39.czy ktoś może sie wypowiedziec na temat najbardziej wadliwych elementów silnika - jezeli takie wystepowaly.

wiem ze w 2001 poprawiono vanosy i zmniejszono zuzycie oleju.Znaczy,że cos sie z tym dzialo???.

dlatego pytam o te roczniki bo tu zaczyna sie moj prog finansowy.

prosze o poradę.

dzieki.

Opublikowano
modele przed 2001 miały problem z Vanosem, prawie każda chodzi jak diesel, co nie przeszkadza w eksploatacji. zdarzja sie tez po 2001 gdzie vanosy stukają oczywiscie ale zadziej. wszystkie przed 2001 jeśli nie miały wymienianego silnika biora koszmarnie olej, wrecz kilka litrów na tysiac. Wady te nei dyskwalifikują tego auta ale sa uciążliwe. czytałem tez ostatnio ze te po lifcie w związku ze zmianami mają wiecej koni, ale nie wiem czy to prawda, niby BMW sie tym nie chwali bo te po lifcie dopiero doszły do katalogowych danych. nagminna usterką M5 E39 sa padające przepływki ale to już nei ma znaczenia jaki rocznik. generalnie polecam M5 E39, w tej klasie cenowej nie ma konkurencji.
535d M-pakiet, M5 E39
Opublikowano

bardzo ciekawe spostrzeżenia !?!

 

1. co to znaczy problem z vanosem ? przede wszystkim vanos nie stuka - bo co ma w nim stukać ciśnienie oleju o membranę ?

 

2. branie oleju bardzo łatwo zdiagnozować - mierząc kompresję! jeśli w porzo, no zostaje do wymiany uszczelnienia zaworowe około 4-5 godzin pracy pijąc browara koszty ok. 70pln , chyba że prowadzenia zaworów są do bani i znaczyło by tylko tyle że ma przejechane z 700 tyś lub silnik został przegrzany

 

3. padające przepływki - co raz na tydzień ???

 

jeśli silnik został zajechany na max to już nic z nim nie zrobisz - to jest jedyny problem znaleźć dobry egzemplarz

 

powodzenia :cool2:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
hmmm Tomboss akurat Tomas_M5 chyba co nieco wie o M5 , sam sie interesuje tym autem i problem z vanosem istnieje i nie jest to niczyji wymysl nawet na mobile czy autoscaucie mozna znalesc czasami M5 z Vanos defect lub inaczej a co do oleju to BMW niestety niedopracowalo tego silnika (powstal on bodajze w krotkim czasie z ewolucji silnika M62) i biora olej nawet jak byly nowe ,a przeplywki sa po prostu awaryjnie i nie chodzi o ich padanie raz na tydzien ale jest to powtarzajacy sie problem.pzdr
Opublikowano

jeździć a naprawiać to są dwie odrębne rzeczy!

 

moim zdaniem wszystko co piszą moi poprzednicy wynika z faktu że jednostki które posiadają w/w wady są zajechane

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
vanos stuka tak jak wariator w alfach, taki mały dieselek i to w kazdej przed liftem, olej bierze kazda juz od nowosci, po lifcie nei bierze chyba ze zajechana, i nei jest to wina gumek. zareklamuj sie na allegro ze rozwiązałeś problem z braniem oleju w M5 za 170 zł + dojazd - zrobisz fortune, przepływki srednio po 50-80 tys zaczynają oszukiwac i zanizają dawki paliwa.
535d M-pakiet, M5 E39

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.