Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Swego czasu pisalem o problemie z wejsciem na obroty po odpaleniu i po ulewie. Wymienilem swiece i kable WN i byl spokoj.... Do wczoraj. Ulewa, wracam z pracy jade a tu nagle czuje jakby sie zaczal dlawic.

Przegazowalem i bylo w normie. Za chwile to samo. No i tak do dzisiaj. Po pracy odpalam samochod a on zloscliwie trzyma obroty w okolicy 500. Wciskam gaz i dochodzi do 1500-2000 obr. i dalej juz nie.

Co to moze byc. Musze dom jutra wiedzec zeby mechanik sciemy nie walil :D .

 

Pozdrawiam i czekam na porady od czego zaczac.

Opublikowano

witam

 

też mam od niedawna E36 316 compact z 94 roku i otatnio zauważyłem te same objawy jak opisałeś. Auto w pewnych momentach przy dodaniu gazu nie chce przyśpieszać, wręcz obroty maleją. Dodatkowo słychać głośne odgłosy piszczenia na wolnych obrotach (po deszczu)! :? :? :?

Nie mam pojęcia czy to jakieś łożysko poszło czy co, ale wiem napewno że pasek jest do wymiany bo jest już dość zużyty i zamierzam go wymienic jak najszybciej.

:?

Opublikowano

U mnie tez sa piski. To juz namierzylem to piszczy w okolicach alternatora. Moze jakas rolka albo lozysko. Tylko nie wiem czy ma to zwiazek z obrotami.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Właśnie, podejrzewam że to właśnie coś nie tak z altrnatorem albo pompą. Postawie na warsztat bo musze zmienic pasek to zobaczy spróbuje wymienić świece, być może to w tym tkwi problem z tymi obrotami.

pozdro

Opublikowano

Witam

 

Dalej nic nie wiem co moze sie dziac z moim autkiem. Moze ktos na cos wpadl do czego sie przyczepic. Moze faktycznie alternator nie wydala i cos kaszani z WN i stad te problemy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Moze jeszcze cos waznego. Otoz po odpaleniu na zimnym silniku chodzi idealnie. Dopiero po dojsciu to temp. na wysokosc pierwszej kreski na wskazniku (no prawie dochodzi) to zaczyna swirowac z obrotami i juz sie nie chce wkrecac normalnie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Bylem dzisiaj na komputerze z autem.

1. Sonda lambda poza zakresem minimalnym (albo cos bardzo podobnego)

2. Sonda lambda poza zakresem maksymalnym

3. Czujnik temperatury silnika (cos takiego) - ale to jakis stary blad bo po skasowaniu juz nie powrocil

 

I teraz moje pytanie. Czy to oznacza konczaca sie sonde czy moze sprobowac przeczyscic jej zlacze. Prosze o wszelkie sugestie.

Przypomne ze zaczelo sie po ostatnich ulewach.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tez bylem na komputerze w sobote. I tez mialem blad Sonda lambda. Ale po sprawdzeniu i wykasowaniu bledu okazalo sie ze sonda jest OK. Gosciu powiedzial ze to moze byc przez zle paliwo ;-) W sumie to takie objawy mialem (poza ulewami) jak zalalem do pelna na ESSO.Skusilem sie bo paliwo bylo tansze o 17gr. Wyjezdze to i zaleje nowe. Zobaczymy.

Acha wczesniej zmienilem swiece.Bo jedna mialem zmostkowana ;-)

Opublikowano

U mnie sonda chyba uwalona bo raz zmienia sie na niej napiecie a innym razem nie. Czasami dziala na wolnych obrotach, tzn. bez wcisnietego gazu. A sprawdzalismy sonde w kumpla aucie (E30) i tylko zmienia sie przy wcisnietym gazie. A poza tym to mialem uwalony kabelek od grzalki sondy. W sumie przylutowalismy go jakos ale i tak czasami dziala a czasami nie.

Zobaczymy jutro bede mial nowa sonde co prawda nie oryginala i czeka mnie przepiecie wtyczki, ale bede wiedzial ze jest sprawna i zobaczymy czy bedzie lepiej.

Tak nawiasem to podobno do e36 nie podchodza zadne uniwersalne sondy, tylko jakies "masowe". Czy ktos kiedys spotkal sie z czyms takim??

 

Pozdrawiam

Opublikowano
dzis bylem w warsztacie dowiedziec sie co jest z tymi obrotami i piszczeniem.Facet powiedzial ze to piszczenie ma zwiazek z amortyzatorkiem przy napinaczu i trzeba go wymienic (mowil ze nowy ok.100zl) a obroty jezeli nawalaja po deszczu to musi byc sonda lambda i trzeba sprawdzic (koszt nowej ok.250zl,oczywiscie uniwersalna,czyli czeka przerobka wtyczki), moga byc tez przewody od niej ale tam raczej nic sie nie da zrobic,nie wchodzi w gre zadne lutowanie itp. bo jest tam za wysoka temperatura.
Opublikowano
dokładnie!!

DO BMW PRZYCHODZI SONDA Z OSOBNĄ MASĄ NA OBUDOWĘ

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=35553794

POZDRAWIAM

 

no ale to normalna sonda L wystepująca chyba we wszystkich modelach BMW (benzynowych :) )

Więc czemu ta panika...

Z tego co zauważyłem to E36 ma wtyczkę sondy umieszona tak, ze dostęp wody jest bezproblemowy (mówiąc inaczej - może podczas jazdy zalewa wtyczkę i sonda przestaje wskazywać ??)

 

sprawdźcie jak macie zaglądając pod auto... może wystarczy uszczelnić złącze...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Wlasnie jestem po wymianie sondy. Nie oryginalnej ale miala pasowac (BOSCH 0258 003 355). No i przerobka wtyczki podlaczamy i zero regulacji. Jak stanelo na 0,45V tak sobie stalo. Powiedzcie mi kiedy powinna nastepowac zmiana napiecia na sondzie, tzn np przy dodawaniu gazu czy caly czas??

U kumpla w M40 zmienia sie tylko przy dodawaniu gazu.

Mi juz rece opadaja. Zaczynam miec dosc.

Prosze o jakies sugestie co do pracy ww sondy. Moze cos trzeba jeszcze z nia zrobic zeby normalnie pracowala.

A moze przyczyny wariackich obrotow szukac gdzie indziej.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Z tego co zauważyłem to E36 ma wtyczkę sondy umieszona tak, ze dostęp wody jest bezproblemowy (mówiąc inaczej - może podczas jazdy zalewa wtyczkę i sonda przestaje wskazywać ??)

Moze masz racje, mam obnizone auto

sprawdźcie jak macie zaglądając pod auto... może wystarczy uszczelnić złącze...

W jaki sposob radzilbys uszczelnic?

Opublikowano

jarecki27:

 

Sonda pracuje po ok 1 min jak się rozgrzeje układ wydechowy i ona sama (temp pracy to ok 300st C)

I pracuje cały czas... nie musi być nigdzie podłączona... wystarczy, ze do wkręconej sondy podłączysz miernik Voltomierz (do czarnego i szarego przewodu - 2 białe są od grzałki) i uruchomisz silnik... Voltomierz powinien wskazywać 0-1V i napięcie powinno pływać...

Oczywiście nagłe dodanie gazu powinno wymuszać nagłą zmianę napięcia... jeśli sa spokojne wolne obroty to także sonda zmienia napięcie - tyle, ze wolniej...

Jeśli niepodłączona sonda będzie tak działać a podłaczona "staje" na 0.45V to masz jakiś problem w instalacji idącej do kompa....

Sprawdź i daj znać...

 

radek25:

Co do uszczelnienia wtyczki to proponuje silicon - gdyż jest odporny na temperaturę... ale najpierw sprawdź czy Sonda działa.. bo może to nie wina wtyczki....

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Witam

 

A powiedz mi czy ta sonda (z numer wyzej) powinna pracowac w tym aucie czy nie.

A sprawdzalismy ja przy podlaczonej do instalacji ale nie przez komputer tylko na jej przewodach. Czy moze miec znaczenie ze jest podlaczona i nie pracuje? Bo stara polutowalismy (przewod od grzalki i cos tam pacowala) a ta za cholere nie chce.

 

Pzodrawiam

Opublikowano
Witam

 

A powiedz mi czy ta sonda (z numer wyzej) powinna pracowac w tym aucie czy nie.

A sprawdzalismy ja przy podlaczonej do instalacji ale nie przez komputer tylko na jej przewodach. Czy moze miec znaczenie ze jest podlaczona i nie pracuje? Bo stara polutowalismy (przewod od grzalki i cos tam pacowala) a ta za cholere nie chce.

 

Pzodrawiam

 

co do sond to praktycznie każda 1V 4 przewodowa pasuje.. :-)

Różnice są następujące:

1. czas reakcji sondy na zmianę składu spalin

2. temp pracy oraz max temp w układzie

3. żywotność - trwałość

 

Do 750 kupowałem podróbki i okazało się, ze działały ok 6 miesięcy gdyż w układzie wydechowym 750 jest o wiele "cieplej" niż sonda mogła wytrzymać.. - paliły się...

 

Sondy sprawdzam w FORDie KA (mojej żony) gdyż tam sonda jest wkręcona w układ na górze pionowo po otwarciu klapy można ją odkręcić w 30 sekund - bez brudu i schylania czy podnoszenia auta...

Sondy nigdzie nie podłaczasz (do samochodu) - tylko wkręcasz... i do zwisającego kabelka od sondy podłączasz voltomierz...

odpalasz silnik i po jakims czasie sonda musi ożyć !!!

jak nic się nie dzieje tzn - jest uszkodzona... wskazania cały czas jednego napięcia bez względu na pracę silnika to także objaw uszkodzenia...

 

komputer samochodu jak sonda nie działa sam generuje sobie napięcie np: 0,45V (taka procedura awaryjna).. nawet jak odłaczysz wtyczkę sondy i zaczniesz mierzyć napięcie na gniazdku (idącym do kompa) to będzie ono takie samo jak z podłaczoną (niedziałającą) sondą...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Witam

 

A czy ktos mi powie gdzie znajde czujnik temp. silnika w E36?? Bo w pamieci komputera byl blad czujnika, ktory po skasowaniu juz nie wystapil. Proboje to posklejac w jakas calosc.

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich

 

Sonda nie dzialala bo przy montazu jeden z kabelkow sie urwal :(, i to ten najwazniejszy (sygnalowy). Podlaczylismy i dziala. Zobaczymy co bedzie jak deszcz spadnie albo lunie

 

Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.