Skocz do zawartości

Wrażenia po wymianie oleju...1.8IS, uwagi, porady..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie....dla posiadaczy IS-ów.. nie bójcie się klekotania zaworów(popychaczy)(jak dieselek)..

przymierzałem sie do tego kilka dni(od zakupu)..ale brakowało czasu...wczoraj jednak była szybka mobilizacja..otóż...

Silnik mam niestety zagazowany (BRC) ale lubie sobie pośmigać na benzynce wiec tak wczoraj zrobiłem....po przejechaniu kilku km zatrzymuje sie na skrzyzowaniu a tu...kle kle kle.....(na gazie tego nie usłyszymy) :jawdrop: k....a mać..co jest!!!??? zagladam pod mache wszystko całe itd...ale ale...przypomniałem sobie jazde lanosem firmowym 1.6 16Ventyli.....kle kle kle....Do czego zmierzam... Silniki 16 zaworowe w większości hydrauliczną regulacje zaworów... Gdy lanos zaczął grać jak diesel podjechałem do znajomego a on mi na to...DOLEJ bądź ZMIEŃ olej...fakt -mało było... co isę okazało..po dolaniu...uspokoił sie i cichutki...

 

Z taką samą sprawą spotykamy sie w Bimce...mało oleju bądź zjechany(w moim przypadku miał napewno ze 12tkm - poprzedni właściciel) popychacze grają marsza..

 

Więc wczoraj pędem do sklepu, zakupiłem Liqui Moli 15w40 z uszlachetniaczem (minerał) i do roboty..wymiana poszła sprawnie, szybki montaż filtra, nowy olej kasowanie pamięci....odpalam=> 15 s. kle kle...i nagle spokój....cyk cyk cyk...wszystko ucichło...piekny dzwiek..

 

Po wymianie: silnik zaczął równiej czyściej i ładniej pracować....ciszej!!w ogóle nie ten silnik...pozytywne wrażenia...wszystko gra jak należy.. miałęm taką chorobę silnika że (jak to w bimkach) jak jest silnik zimny, przy odpalaniu trzeba gaziku wcisnąć ciut oby nie zgasł...i tu kolejne zdziwnienie...bez dodawania gazu, o poranku odpalił pięknie od razu obroty sie ustabilizowały(bez przygasania)...

 

Dręczy mnie tylko jedna sprawa...kasowanie pamięci...

Udało mi sie skasowac inspekcje natomiast lampki nadal swiecasie 3 tak jak przed

 

Insspekcja zgasła po ok 5-6 sec(powinna po 3 chyba) ale lampeczki nie zapaliły się wszystkie po ok 10 sec...i nie wiem czy mogę jeszcze raz to spróbowac...pomoże ktoś???????z góry thx

Opublikowano

Hej!

 

Fajny post! :cool2: Dobrze wiedzieć, że trochę płynów ustrojowych może zrobić tyle dobra ;) A co do lampek to było coś podobnego milion razy - poszukaj o wymianie baterii w zegarach.

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

15w40 do isa swietny pomysl rewelacja!

a moze na hydraulicznym lepiej pochodzi?

takiego nonsensu dawno nie slyszalem!

ludzie myslcie co robicie i nie lejcie takiego badziewia do bmw!

mineral to sie leje do fiata 126!

castrol rs polecam. mimo duzego przebiegu po zalaniu rsem wyciszyl mi sie lancuch i rano przy zapalaniu nic nawet przez sekunde nie zagra!

 

 

na przyszlosc kolego nie dawaj takich porad, bo ktos moze to wziac za dobra monete i zarznac sobie silnik!

Edytowane przez E30Suchy
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano

hmmm..silnik był użytkowany na mineralnym 15w40cały czas(na gazie 200km/h(ok205km/h fabryka daje))to o tym silniku coś swiadczy chyba , mam zaufaną osobę która zna sie baaaardzo dobrze na BMW od "X"(nie dziesięciu) lat i żadnych przeciwwskazań nie dostałem.. u mnie łańcuch nawet nie zagra ani o poranku ani o północy... na starym oleju też nic nie tańczyło i nie grało....kolego zauważ że to nie jest nowy silnik...ma on 18 lat..czy 18 lat temu były takie doskonałe(bądź przereklamowane) oleje jakie mamy teraz????na czymś musiał pracować..a skoro takie bimki dojeżdzają bez problemu naszych czasów i my jeszcze nimi jeżdzimy w dodatku długo (jak ktoś dba) to musi coś znaczyć...nie ma co do starego silnika (choć jak na tamte czasy były to nowinki techniczne i do dziś niektóre rozwiązania potrafią nas zaskoczyć) lać super extra nowoczesnego oleju które przenaczone są do nowszych silników ..to obłęd w który wprowadzają firmy produkujące oleje mechaników w warsztatach wmawiając im jaki to ten olej nie jest i co on nie zdziała z silnikiem...przykład: zamiana minerału na półsyntetyk...po pewnym czasie rozszczelnienie silnika...minerał uszczelnia dodatkowo silnik tym że sie z czasem wypala....co prawda 2 strony medalu...albo dobra i zła bo mamy trochę róznego rodzaju nagarów ale wiecej jest zalet..

 

co do fiata 126p....i ogólnie fiata...Fiat zaleca używanie Selenii...i tu okazuje sie że nawet olej na jakim wyjeżdża samochód z fabryki a także ta fabryka poleca albo nakazuje jazdę na ty oleju nie jest odpowiedni. Przykład: Fiat Bravo 1.4 12V... kto ma..współczuję...80tkm i zalecana albo czasem wymuszona wymiana wałka rozrządu...dlaczego>??ktoś powie wada fabryczna..oczywiście ze tak ale z podwójnej przyczyny...pierwsza>niedopracowany układ smarowania druga OLEJ!!!magistrale strasznie sie zapychają.,..cos jest nie tak z olejem ponieważ lejąc olej Shell..jakiś tam...ale o tych samych parametrach jeżdżą bez koniecznosci wymiany wałka po takim przebiegu(80) bądź od momentu wymiany duuuużo dłużej

 

Więc chyba coś jest z tymi Olejami....pozdrawiam

Opublikowano

hmmm..silnik był użytkowany na mineralnym 15w40cały czas(na gazie 200km/h(ok205km/h fabryka daje))to o tym silniku coś swiadczy chyba , mam zaufaną osobę która zna sie baaaardzo dobrze na BMW od "X"(nie dziesięciu) lat i żadnych przeciwwskazań nie dostałem.. u mnie łańcuch nawet nie zagra ani o poranku ani o północy... na starym oleju też nic nie tańczyło i nie grało....kolego zauważ że to nie jest nowy silnik...ma on 18 lat..czy 18 lat temu były takie doskonałe(bądź przereklamowane) oleje jakie mamy teraz????na czymś musiał pracować..a skoro takie bimki dojeżdzają bez problemu naszych czasów i my jeszcze nimi jeżdzimy w dodatku długo (jak ktoś dba) to musi coś znaczyć...nie ma co do starego silnika (choć jak na tamte czasy były to nowinki techniczne i do dziś niektóre rozwiązania potrafią nas zaskoczyć) lać super extra nowoczesnego oleju które przenaczone są do nowszych silników ..to obłęd w który wprowadzają firmy produkujące oleje mechaników w warsztatach wmawiając im jaki to ten olej nie jest i co on nie zdziała z silnikiem...przykład: zamiana minerału na półsyntetyk...po pewnym czasie rozszczelnienie silnika...minerał uszczelnia dodatkowo silnik tym że sie z czasem wypala....co prawda 2 strony medalu...albo dobra i zła bo mamy trochę róznego rodzaju nagarów ale wiecej jest zalet..

 

co do fiata 126p....i ogólnie fiata...Fiat zaleca używanie Selenii...i tu okazuje sie że nawet olej na jakim wyjeżdża samochód z fabryki a także ta fabryka poleca albo nakazuje jazdę na tym oleju a tu okazuje sie że nie jest odpowiedni. Przykład: Fiat Bravo 1.4 12V... kto ma..współczuję...80tkm i zalecana albo czasem wymuszona wymiana wałka rozrządu...dlaczego>??ktoś powie wada fabryczna..oczywiście ze tak ale z podwójnej przyczyny...pierwsza>niedopracowany układ smarowania druga OLEJ!!!magistrale strasznie sie zapychają.,..cos jest nie tak z olejem ponieważ lejąc olej Shell..jakiś tam...ale o tych samych parametrach jeżdżą bez koniecznosci wymiany wałka po takim przebiegu(80) bądź od momentu wymiany duuuużo dłużej

 

Więc chyba coś jest z tymi Olejami....pozdrawiam

Opublikowano

halo witam serdecznie wszystkich

 

ze wzgelu na to ze zostal ami jedna zielona cegielka chcialem zapytac ile nalezy zakupic oleju gdy znie wiem ile wchodzi

 

pali sie tez zegarek podobno od plynu hamulcowego i to samo jaki byscie polecili i jaka ilosc wchodzi

 

no i jeszcze chcialem zapytac wymian oleju bez wymiany filtrów jest bez sensu chyba nie.

 

jak by mi ktos jeszcze pwoiedzial jaki jest koszt tego wszystkiego bylo by super

 

mam 318 tds

 

dzieki z gory za pomoc pozdro

Opublikowano
poszukaj sobie danych technicznych swojej bimki... nawet w googlach..albo wikipedia.. tam będziesz miał ile oleju gdzie wlać....olej oczywiście do dielsli!! poszukaj na forum czegoś o tds-ach, podstawowa zasada przy wymianie oleju - wymień filtr!!! koszt oleju z filtrem..jeżeli wchodzi tak do 5 litrów to nie powinno przekroczyc 200 zł...a hamulce.. co za lampka ci sie pali?? jakies foto??
Opublikowano

Tak, tak, zegareczek jest od płynu hamulcowego i przypomina,że nadszedł jego czas.

http://www.e34.de/vin/index.php

 

Tu wpiszesz VIN i będziesz wiedział ile czego masz zalać.

No i filtr oczywiście też wymień.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano (edytowane)
moral z tego taki ze nie ma co kombinowac minetal jest najleprzy. ciekawe co o tym powiedza wlasciciele m40? Edytowane przez E30Suchy
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano

Na życzenie: Jako właściciel M40 mówię głośne N I E olejom mineralnym. Miałem takowy zalany, jak kupiłem auto. Przeszedłem na półsyntetyk i moje auto poczuło się o wiele lepiej.

A mineralny to sobie rezerwuję na czas, kiedy już mój motor będzie się nadawał na śmieci, na co na razie (odpukać) się nie zapowiada.

W M42 też jest hydraulika zaworowa, a silnik jest bardziej wyżyłowany niż M40, więc lejcie sobie mineral i odkładajcie na 16 popychaczy :mrgreen:

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
15w40 do isa swietny pomysl rewelacja!!!!

a moze na hydraulicznym lepiej pochodzi????

takiego nonsensu dawno nie slyszalem!!!!!!!

ludzie myslcie co robicie i nie lejcie takiego badziewia do bmw!!!!!!!!

mineral to sie leje do fiata 126!!!!!!!

castrol rs polecam. mimo duzego przebiegu po zalaniu rsem wyciszyl mi sie lancuch i rano przy zapalaniu nic nawet przez sekunde nie zagra!!!!!!

 

 

na przyszlosc kolego nie dawaj takich porad, bo ktos moze to wziac za dobra monete i zarznac sobie silnik!

 

 

:jawdrop:

 

Suchy masz jakiś kłopot z używaniem klawiatury czy po prostu zbieg okoliczności, że zacinają Ci się klawisze interpunkcji? :duh: Twoja wypowiedź jest kompletnie bez ładu i szczerze powiem, że nic z niej nie rozumiem. Jak chcesz wnieść swoją opinię, nawet negatywną, to na miłość Boga NAUCZ SIĘ PISAĆ JAK CZŁOWIEK!

Opublikowano

@ voitazz W postach na poprzedniej stronie umieściłem vin dekoder. Skorzystaj z niego i sprawdź ile powinieneś mieć oleju. Mi się wydaje,że skoro jest na środku podziałki,to troszkę za mało-powinno być wskazanie max,albo ciut poniżej. Sprawdzałeś po nocy na zimnym silniku??

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
dla Trappa: po prostu uważam, ze mimo swoich lat konstrukcja m42 jest na tyle nowoczesna i wyżyłowana, ze należy używać do jej eksploatacji dobrych materiałów, a przynajmniej takich jakie zaleca producent. skoro w m40 pada głowica po zalaniu minerałem to w m42 nic dobrego nie można sie spodziewać. tytule słowo "porady" wg. mnie w tym momencie jest nie na miejscu. ale w sumie to Wasze auta i pieniądze wiec lejcie chociażby hipol do wspomy. lepiej tearaz?
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
dla Trappa: po prostu uważam, ze mimo swoich lat konstrukcja m42 jest na tyle nowoczesna i wyżyłowana, ze należy używać do jej eksploatacji dobrych materiałów, a przynajmniej takich jakie zaleca producent. skoro w m40 pada głowica po zalaniu minerałem to w m42 nic dobrego nie można sie spodziewać. tytule słowo "porady" wg. mnie w tym momencie jest nie na miejscu. ale w sumie to Wasze auta i pieniądze wiec lejcie chociażby hipol do wspomy. lepiej tearaz?

 

Spoko - hipol do wspomy, karciocha pamięciochy. Jak dla mnie nadal nie przestawiłeś solidnego argumentu przeciw czy choćby ciekawego doświadczenia związanego z olejem mineralnym w m42 ale nie będę się już czepiał. Idę ściągać empetruchy. :mad2:

Opublikowano

E30Suchy. spójrz na to z innej strony...uważasz że po zalaniu silnika m40,m42 minerałem pada głowica. ile takich przypadków słyszałeś??2 ?? 3??? ktoś miał pecha...albo nie potrafił jeździć bimką i padła ta głowica... w dodatku śmigał pewnie 10-15 tys na minerale gdzie przy 8 tys przy takim silniku pasuje już wymienic bez patrzenia na oil service. ja np. nie mam zamiaru śmigać na oleju do ostatniego km. 8 tys=>zmiana...

 

a co do nowoczesności silników...są silniki 8 lat młodsze 16 zaworowe i producent zaleca lanie mineralnego oleju...coś w tym jest...

 

a i panowie....wiecie do czego służy forum...bez kłótni..czyste opinie ;))

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.