Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

z przodu mam 185/65/r14

i chyba z tylu tez taki rozmiar powinny miec

a jaka roznice odczuje od 185 na 195??

Calo rocznych w tym wymiarze nie znalazlem 195/65/r14

Opublikowano

Oryginalne rozmiary to:

175/70/r14

195/65/r14

 

Jezeli z przodu masz 185, to na tył daj albo takie same, albo szersze ciut,czyli 195.

Różnicy nie odczujesz praktycznie żadnej...

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Jeszcze niech kolega napisze jaka ma felgę.

195 to chyba na minimum 6 cali - a taką szerokość ma oryginalna fela Bumy. Stalowa to pewnie szeroka na 5 albo 5,5 cala a wtedy to max 185.

 

Zamen, bez problemu na stalowe 5 1/2" zakładasz 195 oponę. Tak jest nawet w katalogu i w sam naprawiam...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Sorry sprzodu mam 175/70/r14

i mysle o zakupie takich samych

ale pytam bo z tylu ma 185/65/R14 i chce je wymienic na nowe ale teraz jestem w kproce czy 185 czy 175 a o 195 hmm niema wielo sezonowych z tego co mi wiadomo

Wlasciwie to powiedzcie mi jaka roznica jest np 185 a 195

czy tylko chodzi o ciezar ???

a zawsze lepiej jak szersza jest z tylu czy jak ???

a felga stalowa

Opublikowano

Jeśli ma to być opona całoroczna to lepiej, żeby była węższa, czyli pozostań przy 175. Nie ma sensu kombinować i zakładać różnych rozmiarów na obie osie. Kup opony pod rozmiar tych, które masz z przodu.

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
No nie wiem czy jest sens w całoroczne inwestować. 324 aż takim wołem nie jest a z całoroczną, z doświadczenia wiem, ani nie będziesz się czuł komfortowo latem, ani bezpiecznie zimą. No ale Twój wybór. Nie wiem czy zakładałbym poniżej 185... Może załóż na razie na tył szerszą a potem dorównasz przy zmianie przodu...
Opublikowano
kup sobie felgi 16 i do tego 225/40/16 to będzie efekt!!!

:duh: :mad2:

...bez komentarza...

Przeczytaj może najpierw,czym Yaris jeździ, wtedy będziesz miał pogląd...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Trap czy li co lepiej zimowki sobie kupic ??

jak kupilem samochod z zimowkami to do dzis jezdze na zimowkach

a co calo roczne takie kiepskie

a chce kupic debice navigator 2

Opublikowano

Kupno i posiadanie dwóch kompletów opon jest najlepszym rozwiązaniem.

Opony całoroczne w lecie jeszcze jakoś sobie radzą, ale w zimie na śniegu robi się mocno nieciekawie, było o tym trochę na forum (Eksploatacja, felgi...).

Chyba,że poruszasz się tylko i wyłącznie po mieście, wtedy całoroczne dadzą się przeboleć.

I tak na zimę lepiej mieć węższe opony (175), a na lato mogą być szersze (195). Choć ja mam na lato Dębice 175 i jest naprawdę bardzo w porządku.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Wybór opon zależy wyłącznie od Ciebie.

Jeśli stawiasz na wygląd auta to kup szersze z tyłu (195 nie są aż takie szerokie) a efekt wizualny napewno nieporównywalny do opon 175. Na 175 bedzie wyglądał jak Fiat Panda a nie jak na BMW przystało :) Na szerokich oponach auto lepiej przyspiesza w zakresie niższych prędkości (nie zrywają kontaktu z podłożem - mniejsze buksowanie kół)

Im opona szersza tym trudniej auto prowadzi się zimą (szybciej wpada w poślizg) słabo przenosi napęd. Jednak latem znowu jest na odwrót. Na szerszych oponach gorzej jeździ się w koleinach (rzuca samochodem). Szersze opony powodują również większe opory toczenia a przez to minimalnie większe zużycie paliwa. Jeśli chodzi zaś o wysokość profilu to im niższy tym twardsza opona i mniej tłumi nierówności które przechodzą na zawieszenie samochodu bardziej je eksploatując. Jednak niższy profil opony sprawuje sie lepiej gdy jeździsz szybko na równych drogach i z dużą prędkością wchodzisz w zakręty. Nie zrywają tak szybko przyczepności.

Na zimę jednak lepiej mieć profil minimum 60 lub nawet 65. A latem można mieć niższe.

Co do opon całorocznych to są one słabe. Nie są ani dobre zimą ani latem. Powiedzenie jest takie ze jak coś jest od wszytskiego to jest do niczego.

Lepiej już kupić używane zimówki (z conajmniej 6,5 mm bierznikiem) a na lato jakieś letnie niż jedne do wszystkiego.

Opublikowano

No właśnie! Przy w miarę konkretnym silniku! :mrgreen: A 2.4d to raczej nie jest konkretny silnik biorąc pod uwagę jego moc...to samo tyczy się mojego m40 :twisted2:

A co do wyglądu takiego ogumienia, to się zgadzam-robi to dobre wrażenie w odpowiednim do tego samochodzie :cool2:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

OK czyli kupic zimowki ?? 175 ?

pod koniec sierpnia mam przeglad i jesli dzis kupie zimowki i zalorze to chyba niema nic do tego ?

Zimowki jedynie w lecie to wieksze spalanie tak ??

Opublikowano
jak mi jedna letnia strzelila(205 55 15) rok temu i na chwile zalozylem zimowki (195 cos tam 14) na tyl to mi tak auto latalo jakbym mial gume wiec nie wiem czy da sie tak jezdzic na dluzsza mete. mnie by diabli wzieli.....
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano

Yaris - kupuj zimówki :cool2:

 

W lecie zimówki też nie są dobrym pomysłem, więc nawet - pomęcz się na łysych gumach jeszcze trochę a zimówki od października dopiero. Opony zimowe są zaprojektowane żeby utrzymały odpowiednią elastyczność w niskich temperaturach i na lato są po prostu za miękkie. Szybko Ci się zedrą a przyczepności będzie słabsza. Moim zdaniem kup drugi komplet felg stalowych 14' - 100zł, jakiś przyjemny komplet opon Fulda np. KRISTALL MONTERO o szerokości 175 (circa 750zł) i masz bezpieczne auto na kilka sezonów zimowych. A na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać...

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Lepiej już kupić używane zimówki (z conajmniej 6,5 mm bierznikiem) a na lato jakieś letnie niż jedne do wszystkiego.

 

Heh - racja ale trzeba jeszcze dodać, że w zasadzie nie powinno się kupować używanych opon ;) Ale rzeczywiście lepsze chodzone buty niż całoroczne :P

Opublikowano

Ja juz zamowilem 2szt. opon navigator2 175/70/R14

wiec niema odwrotu

ale teraz nastepne pytanie

narazie chce dac te calo roczne na tyl

ale mysle o zakupie zimowek bo przednie tez juz maja swoj czas

jesli zakupie zimowki to te calo roczne zostawic na tyle czy przeniesc na przod a zimowki na tyl ?

czy taka mieszanka jest niebardzo

Niepiszcie ze lepiej kupic zimowe w zimie a letnie w lecie O tym wiem

ale odpowiedziec mi o takiej sytuacji w jakiej sie znalazlem

bo drugich calorocznych chyba nie warto kupowac

Opublikowano

Mogę się mylić,ale ja w zimie dałbym lepsze (zimowe) na tył. Z dwóch powodów:

1. Tył jest osią napędzaną i w zimie musi być przyczepny,bo inaczej lecisz bokiem cały czas.

2. Z przodu jest silnik, a to sprawia, że przednia oś jest znacznie lepiej dociążona, co pomaga nawet kiepskim oponom (oczywiście tylko w pewnym stopniu) utrzymać kierunek.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

No to wlasnie o tym mowie ze

narazlei zaloze na tyl wielosezonowki

a potem zakupie sobie zimowki i zaloze je na tyl a wielosezonowki na przod :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.