Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam taki problem od jakiegos czasu 3-4 miesiace ubywa mi nieco płynu w zbiorniku wyrównawczym znikło mi juz około 0,5 l przy okazji poszło mi tez ok 1 litr oleju polsyntetycznego mobil na 11 tys km (przez 10 miesiecy) . Nie wiem gdzie ten płyn ubywa nic nie kopci minimalnie wycieka przy tym odpowietrzniku ale sa to malutkie wielkosci moze kilka kropli (mam takie slady po petrygo). Jednak mam takie cos , ze odpowietrznik mi nie odpowietrza został zakrecony srubą podobno były z nim problemy. Po długiej trasie lub ostrej jezdzie po odkreceniu korka uchodzi powietrze. Nic oleju nie przybywa nie ma teGo masełka. no i co moze pobierac tez tyle oleju. Silnik m40 1,8 b- gaz
  • Członkowie klubu
Opublikowano

wersja najgorsza - pęknięta głowica i płyn dostaje się komory spalania i wydal się w formie pary wodnej :jawdrop: - - - - ale nie sądzę

 

wersja groźna : rozwarstwiona chłodnica - i puszcza - - - też nie typuję w pierwszej kolejności

 

wersje możliwe miniej grożne :

 

wyciek mechaniczny : :cool2:

 

przy termostacie ,na wężach gumowych ,łączeniach , etc - na dobrą sprawę z tego ok 0,5 litra przez te najcieplejsze 4 mieś mogło odparować 0,2 litra

 

sprawdź połączenia płynu chłodniczego z instalacją gazową - tam też się co nieco zdarza

 

wyciek o,5l na 4 miechy to wyciek dość mały i trudno zauważalny ale petrygo zostawia białe ślady więć trop według moich wskazówek bo obstawiam wyciek mechaniczny

 

Pozdrawiam

Mario

Opublikowano

Może też być delikatna nieszczelność przy podstawie zbiornika wyrównawczego,na dole, gdzie wchodzi on w tą czarną podstawkę. Zauważ, czy tam nie ma białych nacieków

 

pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Witam.

Ja u siebie też ma ubytki płynu chłodniczego jakieś 3 setki na 1500km powie tobie że walczę z tym od kupna auta ( 6-mc) przejechałem jakieś 8tyś km i żadnych wycieków nie widać oleju nie przybywa białego dymku nie ma.

Moja rada kontrolować stan i jeździć na razie nic nie robić żadnej głowicy ,uszczelki pod głowicą obserwować wszystkie połączenia gumowe chłodnice itp.

Wlej płynu na maxa spisz licznik i zobacz ile łyka kontroluj czy ubytki się powiększają czy są zawsze na tym samym poziomie.

Na razie Powodzenia.

Opublikowano
panowie sprawdzam jeszcze raz i nie wiem nie czy moze to byc jednym z powodów nierównych obrotów silnika na gazie. Oraz mam drobne wycieki na górze zbiorniczka tak pod odpowietrznikiem nie widze ich nigdzie indziej. Jakby była peknieta głowica to płyn nie miesza sie z olejem itp poprostu zniakał bedzie? Z tłumika nie bedzie wychodził jakis dymek itp?
Opublikowano
byłem dzis sie dowiedziec czy to nie uszczelka lub walnieta głowica zrobiono mi test za pomocą takiego prostego urzadzenie i niby jest wszytsko spoko na 100% trzeba bedzie poszukac jeszcze moze gdzies ucieka w jakims bardzo niewidocznym miejscu.
Opublikowano
Moze puszcza przy nagrzewnicy

 

I to radzę sprawdzić szybko, bo u mnie właśnie tak było. Znikał płyn powoli i nie umiałem zlokalizować wycieku, prze przypadek wyszło że dywanik po stronie kierowcy mam mokry, po głębszych poszukiwaniach wyszło że to nagrzewnica.... Na szczęście w moim przypadku wystarczył proszek do uszczelniania układu chłodzącego... Sprawdź dywanik czy jest suchy? Albo pod dywanikiem czy jest sucho...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.