Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiedzcie mi koledzy czy dedykowany układ wydechowy (tłumik środkowy i końcowy) do BMW może obniżyc moć auta??? Zamówiłem wolnoprzepustowe Remusa a tu dziś ktoś mi nagadał, że czasem zakładając sportowe wydechy zamiast podnieśc się to spada moc auta :jawdrop:

Macie jakiś pogląd na tą sprawę???

Opublikowano
Słyszałem, że ulter coś takiego zrobił, że obniżyło moc. Musimy pamiętać, że jeździmy BMW, w którym większość elementów jest bardzo dopracowana i zamiana ich na jakieś inne może wiązać się odwróceniem zamierzonego efektu. Remus to nie Ulter i pewnie daje gwarancje na swój produkt, że ma być to wydech sportowy nie tylko z nazwy, ale i z osiągów, jakie ma dawać.
Opublikowano

Jutro dojeżdzają do mnie REMUSY, tak więc jak (prawie) nikt nie potrafi nic ciekawego napisac to przekonam sie w praniu jak to jest. Skocze przed i po na hamownie i sprawa bedzie jasna!

pozdro

Opublikowano

Przeważnie zmodyfikowany wydech jest koniecznością przy okazji modyfikacji samego silnika, tzn. jeśli silnik ma większą moc (procesuje większą ilość powietrza i paliwa), to i więcej powietrza musi z niego wyjść. By to ułatwić, zakłada się niefabryczny układ wydechowy. Chodzi w tym wypadku o wyrównanie całego przepływu.

 

Natomiast zakładanie samego wydechu do fabrycznego silnika praktycznie nic nie daje (no może oprócz dźwięku), bo tam już producent zadbał o to, by przepływ był optymalny.

 

W każdym razie ja też jestem ciekawy Twoich wyników z hamowni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według mnie poważnym problemem w temacie wydechów jest nie tylko hałas (którego osobiście nie lubię), ale również usunięcie katalizatora. Wprowadza to błędy w odczycie składu spalin przez sondę lambda i... właśnie w tym miejscu może powodować obniżenie osiągów. Z drugiej strony jest również dopracowanie geometrii... słyszał ktoś o zjawiskach falowych? Fala stojąca? Praktycznie wygląda to tak, jakby w pewnym zakresie obrotów wydech był... zatkany.
Kai
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

JUŻ SĄ!!! Na hamownie nie miałem czasu pojechać, ale powiem Wam mocy nie stracił!!!! A nawet można odczuć, że swobodniej "oddycha" co przekłada się na odczucie większej, szybszej zrywności = pewnie pare koników więcej. Co do chałasu to słyszałem pseudo spotrowe tłumiki za 200-500 zł które buczą bez wzgledu na prędkość z jaką się jedzie. REMUSIKI pięknie brzmią głebokim, potężnym basem!!! I co najważniejsze nie buczą non-stop!

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.