Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Czy ktos z was mial kiedys problem z "odpaleniem" elektryki foteli? Zalozylem do mojej 730D z 99 roku skorzane fotele elektryczne w miejsce manualnych welurow i niestety nie dzialaja:( Dodam ze pod welurami byly wpiete kostki z ktorych wychodzily kable idace do skrzynki z bezpiecznikami.Sa tam tez dwa bezpieczniki do sterowania fotelami el. kierowcy i pasazera.ale niestety wszystko to jest martwe.Nie ma tam zadnego napiecia :( czy ktos z was mial juz taki problem? jak to uruchomic? brakuje jakiegos przekaznika? Z gory dziekuje za odpowiedz.

Opublikowano

Witam

 

Fotele są autonomiczne, nie potrzebują zewnętrznej elektroniki. Aby działała regulacja wystarczy doprowadzenie napięcia do foteli. Zacząłbym od sprawdzenia napięcia na kostce.

Z którego roku i miesiąca Twoje auto?

Z którego roku i miesiąca i z jakiego auta są fotele?

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz.

Auto jest z marca 99 roku a fotele...... sam nie wiem. ale tez z e38.jak juz wczesniej pisalem w orginalnych wiazkach w moim samochodzie sz dwa kable w ktorych powinno byc napiecie ale go nie ma.te kable ida od kostki z bezpiecznikami do foteli kierowcy i pasazera ale nigdzie nie ma napiecia.Dwa bezpieczniki ktore sa opisane jako El.ustawianie foteli kierowcy i pasazera tez nie maja zadnego napiecia.u mnie sa to bezpieczniki nr. 15 i 16. Mysle ze prawdopodobnie gdzies przed bezpiecznikami jest cos czego brakuje lub jest odlaczone.Slyszalem ze w niektorych modelach jest potrzebny komp zeby to odpalic,ale nie wiem czy to prawda.

Opublikowano

Witam

 

Kostka fotela:

- zasilanie na pinie 13 (czerwono-brązowy), bezpiecznik F15 (30A, kierowca) i F16 (30A, pasażer).

- masa na pinie 14 (brązowy)

 

Bezpieczniki F14 (5A, oswietlenie na słupkach B), F15 (30A, sterowanie fotelem kierowcy, kierownicą, pamięć), F16 (30A, sterowanie fotelem pasażera) są odcinane przekaźnikiem przeciwzwarciowym K72.

 

Przekaźnik K72 zasilany jest bezpiecznikami F21 (5A) i F113 (80A) i znajduje się za schowkiem na rękawiczki. To ten pośrodku przekaźników, w głębi (w drugim rzędzie), wyższy od innych.

 

Komp. nie jest potrzebny do odpalenia. Prawdopodobnie brakuje K72 i F113 i tyle :)

 

 

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano

Witaj.

Na poczatek chcialbym podziekowac za zainteresowanie sie moim tematem.Lecz musze niestety napisac ze pomimo tego iz Twoj opis jest niezmiernie dokladny to niestety nie do konca pomogl mi :( Okazalo sie ze w mojej e38 po liftingu nie ma zadnych bezpiecznikow w schowku na rekawiczki. Zagladalem wszedzie i nawet odkrecilem gorna obudowe i niestety niczego tam nie ma.jest jeszcze kilka bezpiecznikow w bagazniku nad bateria ale F113 niestety nie znalazlem tak jak i przekaznika o ktorym pisales:(Moze po liftingu cos sio pozmienialo?

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Moze trochę niejasno napisałem. Po wymontowaniu schowka na rękawiczki jest dostęp do przekaźnika K73 a nie do bezpiecznika.

 

Bezpiecznik F113 znajduje się z tyłu po prawej stronie auta. Duża zamknięta plastikowa puszka jasnego (zazwyczaj) koloru. Dochodzi do niej gruby kabel. Po otwarciu jest tam osiem dużych bezpieczników przykręcanych na śruby. F113 to drugi z prawej.

 

Mówimy oczywiście o E38 z marca 99 i z kierownicą z lewej strony :)

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano

Przekaznik podajacy napiecie do skrzynki pod maska jest w bagazniku jak nie mialles elektryki to musisz podpiac odpowiedni przekaznik po kable ktore sa zalepione przy kostce z bezpiecznikami w bagazniku.

 

Prosciej i szybciej jest poprowadzic staly plus pod piny bezpiecznikow foteli w skrzynce pod maska zakladasz bezpiecznik i masz juz przekaznik ominiety .

Opublikowano

Czesc

Wielkie dzieki za rady i wskazowki.Postanowilem pojsc po najlslabszej lini oporu i podpialem dodatkowo plus pod bezpieczniki pod maska i fotele ruszyly.Naprawde Wielkie,Wielkie dzieki za pomoc !!! Jesli gdziekolwiek mozna dostac przydatne rady to tylko TU.Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam wszystkich

  • 10 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem, że odkop roku mi się udał, więc sam przyznam sobie platynową łopatę :lol: ale potrzebuję informację gdzie jest skrzynka z bezpiecznikami 80A, konkretnie f112 i f113 w e38 740i M62 z 07.1998r.? Pod fotelem pasażera? Z góry dzięki za pomoc, bo znajomy próbuje uratować ładną e38 i stanął z robotą przez zwarcie, co skutkuje brakiem komunikacji z lcm i oczywiście brakiem świateł. Problemem jest to, że gm też dostał po tyłku, bo centralny świruje oraz nie działa elektryka foteli i pewnie coś jeszcze, więc dobrze by było aby ktoś potwierdził, bo wtedy trzeba będzie ruszyć martwy fotel.

Link do tematu o e39:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=7362501

Chodzi o tę skrzynkę:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=GF81-EUR-12_1994_E38_BMW_740i&diagId=61_0164#61108365530

Tak to wygląda:

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=360867&d=1360041025

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.