Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy zdjecie ogranicznika predkosci w E32 740i M60 to duzy problem (czytaj: wydatek)? Czy robi sie to w 5 minut czy w kilka godzin?

 

Aha, i czy warto sie na to porywac? U mnie do 240km/h autko zbiera sie w mgnieniu oka i mam wrazenie ze pojedzie duzo wiecej, ale czy to aby nie jest tylko moje wrazenie? Ile powinno fruwac moje 286-konne cacko bez tego ogranicznika?

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Ciężka sprawa zdjęcia tego ogranicznika, bo jest on zawarty w "programie" komputera sterującego ...

Masz ogranicznie do 250 km/h (rzeczywiste - nie to co pokazuje prędkościomierz), po zdjęciu ograniczenia pojechałby ok. 255 km/h (super max. jakieś 258 km/h), to wszystko zależy od charakterystyk skrzyni biegów itd. , ale to co podałem to w optymalnym przypadku ...

Ograniczenie prędkości w tych silnikach (V8 4.0) jest minimalne (podobnie jak i w E38) ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Masz ogranicznie do 250 km/h (rzeczywiste - nie to co pokazuje prędkościomierz), po zdjęciu ograniczenia pojechałby ok. 255 km/h (super max. jakieś 258 km/h)...

To ciekawe co piszesz... :roll: Naprawdę :)

Czy możesz wytłumaczyć w jaki sposób jest mierzona prędkość rzeczywista? Tak jak w G-Techu?

A jak mierzona jest prędkość wyświetlana na prędkościomierzu?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Proste - to co pokazuje prędkościomierz jest obarczone błędem (wskaźnika analogowego i "specjalnego" jego zawyżania ...), rzeczywista (oczywiście tez z małym przybliżeniem) to jest to co dostaje "komputer" z czujników.

mam nadzieję, że jasne o co chodzi ... jeżeli nie to wdam się w szczegóły, choć na forum kiedyś o tym też troche pisałem.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sebast czy W E38 V 4.4 z 98r ograniczenie ma się podobnie, bo chyba to już jest silnik po jakiś modyfikacjach - podobno bardziej ekologiczny czyli może słabszy

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Widziałem w danych technicznych, że ogranicznik w e32 740 jest ustawione na 240 km/h.

Jak można przypuszczac licznikowo jest to ok. 255-260...

Ciekawe jak będzie po zdjęciu ograniczenia - no i czy wskazówka nie wyleci poza skale ?

 

Ponoć zdjęcie ogranicznika nie jest problemem, sprawa opłaty...

Opublikowano
Sebast czy W E38 V 4.4 z 98r ograniczenie ma się podobnie, bo chyba to już jest silnik po jakiś modyfikacjach - podobno bardziej ekologiczny czyli może słabszy

Ale w porównaniu z czym ?

Silnik M60 (4.0l) i M62 (4.4l) (jeżeli mówimy tylko o 540/740) ma tą samą moc. M62 wprowadzili w '96 (na początku był ten sam co w E32 - M60), różni się nieco wyższym momentem obrotowym i jest nieco ekonomiczniejszy - w stosunku to pojemności jest słabszy, ale ma dokładnie tą samą moc - 286KM.

E38 ma też ogranicznie - wszystkie BMW mają fabryczne ograniczenie do 250 km/h (nawet "M") - chyba, że w ogóle tyle nie osiąga ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Widziałem w danych technicznych, że ogranicznik w e32 740 jest ustawione na 240 km/h.

Jak można przypuszczac licznikowo jest to ok. 255-260...

Ciekawe jak będzie po zdjęciu ograniczenia - no i czy wskazówka nie wyleci poza skale ?

 

Ponoć zdjęcie ogranicznika nie jest problemem, sprawa opłaty...

Faktycznie jest ustawiony na 240 km/h ... nieco dziwne, to jest chyba wyjątek - może "polityczny", bo może bez ogranicznika nie osiągnąłby nawet 250km/h, a tak jest "psychologiczne" posunięcie, że jedzie 240 km/h, ale dlatego, że ma ogranicznik ! ;-)

Jeżeli w rzeczywistości jedzie 240km/h to licznik może pokazywać kilka-kilkanaście km/h więcej ... (błąd wskazań ...) - nie pamiętam, czy w E32 można przełączyć,aby komputer pokazywał rzeczywistą zmierzoną prędkość. W E38 tak jest , ale nie sprawdzałem >130km/h do tej prędkości jest błąd 3-6km/h ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sebast chodzi mi o to, czy wspomniane E38 ma sznse bez ograniczenia pojechać więcej jak tak to ile? - bo z tego co piszesz, większośc zeznaje licznikowe wskazania a to zależy od wielu czynników rozmiar opon itd. Trudno intrpretować zeznania forumowiczów : "ile jechałeś swoją beti?" Może policyjny radar prawde powie? - a swoją drogą ciekawe jaka dokładność policyjnych radarów - może chłopaki skaluja je odpowiednio - 10% róznicy prędkości może zaoszczędzić pare punkcików.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
E38 740, gdyby zdjąć ograniczenie pojechałby (w najlepszym przypadku !) ok. 257 km/h +- 2-3km/h, a z zwykłą skrzynią (manualną) ok. 260 km/h (+-) szybciej.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
E38 740, gdyby zdjąć ograniczenie pojechałby (w najlepszym przypadku !) ok. 257 km/h

Dzwonilem wlasnie do serwisu. Podobno pojdzie znacznie wiecej :) Tylko, ze sama operacja to przeprogramowanie calego komputera a co za tym idzie - powazny uszczerbek dla kieszeni.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
E38 740, gdyby zdjąć ograniczenie pojechałby (w najlepszym przypadku !) ok. 257 km/h

Dzwonilem wlasnie do serwisu. Podobno pojdzie znacznie wiecej :) Tylko, ze sama operacja to przeprogramowanie calego komputera a co za tym idzie - powazny uszczerbek dla kieszeni.

Nie pójdzie - fizyki nie przejdą ... chyba, że tak przeprogramują, że będzie efekt jak po "chip tuningu" - przy okazji zwiększą moc ...

"Podobno" ... mówią to intuicyjnie, czy sprawdzali ? ...

A czy w ogóle jest to komuś potrzebne, że pojedzie, a niech będzie nawet 270km/h ... ?!

Wg mnie ograniczniki mogliby i zakładać gdzieś przy ok. 200-220 km/h i by to nikomu (oprócz "chwalenia się") nie przeszkadzało - a juz w polsce w szczególności - przynajmniej możnaby lepiej dobrać przełożenia i chrakterystykę silnika np. na ekonomiczność lub ekologie ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
"Podobno" ... mówią to intuicyjnie, czy sprawdzali ? ...

Sciagali ostatnio w E38 dla silnika 4,4 V8 - po zdjeciu ogranicznika ten konkretny egzemplarz dobijal do 300km/h. Stad ich stwierdzenie, ze w przypadku E32 4.0 V8 samochod pojdzie wiecej duzo wiecej, niz prog ograniczenia. Silnik slabszy ale i waga nizsza niz w przypadku E38.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Sorki, ale to wielka bujda, nie pojedzie tyle nigdy tylko po zdjęciu ogranicznika - podstawowe prawa fizyki - nawet po super ospoilerowaniu, obniżeniu i innych bajerach aerodynamicznych, bez tuningu silnika dobiliby max. do 270-275km/h - ciekawe jak to zmieżyli jak licznik jest do 260 km/h ... :lol:

Uwierz mi troche się znam na dynamice (w sensie fizycznym) samochodów (w ogóle pojazdów) - aby obliczyć prędkość (lub moc) samochodu trzeba mieć tylko kilka danych, lub dane tego samego pojazdu z innym silnikiem ... Dla E32/38 sobie przeliczyłem i wychodzi to co napisałem - nieraz sprawdzałem dla różnych samochodów i się zgadza (bo jak się nie może zgadzać - to przecież FIZYKA ...). Aby osiągnąć 300km/h musiałby mieć co najmniej około 450KM (bez większego tuningu nadwozia). I możez mi wierzyć lub nie ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
potwierdzam, kiedys bawilem sie CarTestem ... polecam fajna zabawa, wpisujesz dane i juz pi x oko wiesz ile poleci autko

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Akurat nie robię tego CarTestem, ale wystarczy znajomość paru wzorów i kalkulator, a przy znanych danych samochodu z silnikiem o mocy X można w pamięci (nooo, dla lekko wprawnych ;-) ) wyliczyć ile "poleci" z silnikiem o innej mocy (przy zachowaniu pewnych warunków ...)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Moge potwierdzic kilka rzeczy ktore tu padly, moj zanjomy pracowal w BMW jako testujacy nowe technologie. Otoz prawda jest, ze predkosci w bmw E-32 byly ustawiane politycznie - 750 do 250 km/h, 740 do 240 km/, a 730, jak latwo zgadnac do 230 km/h. Wlasciwie to jasne, ze 750 i 740 nie wiele sie roznia, bo 750 zwykle jest ciezsze, a mocy maja niemal tyle samo, co widac na osiagach do 100. 740 nadrabia skrzynia nowoczesniejsza. A do jakis 60-80 kmach i tak 730 w manualu byla zywsza. Po prostu chodzilo o to, by jakos usprawiedliwic wydatek na 750, posiadajaca w sumie mniej atrakcyjny silnik (sorry jezeli urazilem fanow V12, ale w obsludze i ekonomice oraz w sterowaniu silnika i skrzyni 4.0 jest korzystniejszy). Widac to tez po cenach aut uzywanych. Wszystkie silniki sa utawiane w tej chwili pod emisje spalin i ekologie (male zuzycie paliwa) - dlatego tez takie 850 nie mialo nigdy szansz z M635i (tez sprawa ogromnej masy 8). Zasadniczo 740 mozna by teoretycznie, wiec i praktycznie zrobic samochodem spalajacym tyle co 750 lub mnie (opory w kazdym cylindrze tes sie sumuja do oporow powietrza i toczenia) i pewnie by mozna go odciac na 750. tylko to moglo by zaszkodzic sprzedazy 750.

 

Sprawa ciekawa - zrobiono 2 testowe egemplarze 750 w naualu - bez ASC. Jednoznacznie uznano, ze na to auto nie bylo rynku i pomysl zarzucono - niesamowite zuzycie opon, sprzegla. Ruszanie z 2 giego biegu bylo standardem. Klientela na 750 byla wygodnicka. Za to zroobili 540 w manualu. Zreszta ponoc w 540 i w 740 sa zupeknie inaczej liczone charakterystyki skrzyn, kompa i dynamiki jazdy (rozumianej jako poruszanie sie pojazdu, nie silnikowe sprawy) - bo klienci na 5 sa bardzeij agresywni i sportowi. Grzeczny uklad w 740 pozwalal nawet bez ASC przezyc dziadkowi z 286 PS na mokrej nawierzchni.

 

Co do wskazan kompa i licznika. Ustawcie sobie limit na 150 km/h i sie rozpedzajacie. Gong pojawie sie na licznikowym 160 km/h. Zamierzona i standardowe rezerwa. Bylo o tym kiedys sporo na forum.

 

A dla tych szybkich jest ALPINA - tam nie obowiazuje umowa Merca i BMW i nie ma odcieca. Bi Turbo w 5 spokojnie jedzie ponad 290 kmh. przy odpowiednim ustawieniu sprezarek ponad 300 km/h. I sa tacy co na niemieckich autostradach tak jezdza. A w polsce juz przy moich 230-240 na liczniku czuje, ze jest to zbyt ryzykowne - bo w sumie to tylko kilka miejsc nadaje sie do takiej jazdy. A co najwazniejsze w niemczech 250 na lewym pasie to codziennosc. U nas ciolek w zuku, czy maluchu nie wyobraza sobie, ze to cos co ledwie widzi w lusterku lub z boku zaraz mu wpakuje przed nos. I dla tego raczej 200 nie przekraczm. Raczej.... choc korci i czasem mnie ponosi.

(OO=[][]=OO)
Opublikowano

Fakt, że owe 240 ograniczone odpowiada jakimś 260, może 255, na liczniku.

Więc trzeba by i licznik wstawić do 280, żeby było widać co sie dzieje, gdyby zdjąć ogranicznik.

Jakby ktoś chciał to zapraszam na forum MPWR, tam bardzo "lubią" temat przekłamywania licznika :lol: :lol: :lol:

 

Jeżdżąc w okolicach 200+ trzeba uważać mocno, bo w Polsce przez brak autostrad ludzie nie mają wyrobionych pewnych nawyków. Do normy należy nagła zmiana pasa na dwupasmówce na lewy, żeby kogoś wyprzedzic nie poprzedzona żadnym spojrzeniem we wsteczne lusterko, ani pomyslenuiem, że ktoś juz jest na tym pasie, i że jedzie szybciej.....

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.