Skocz do zawartości

Witam, nie wiem co począć z olejem, dzięki za pomoc!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Stałem się szczęśliwym ;-)) posiadaczem BMW z silnikiem 2.0i Vanos w wersji Touring, BMW zakupiłem od pierwszego właściciela który posiadał wszystkie metki olejowe od nowości, zalewał olej którego marki ani ja ani wy napewno nie znacie :) o lepkości 5W-40!, silnik ma nabite 208tkm i planuje go zalać Castrolem EDGE Sportem 0W-40, polecacie? wejście w klasę wyżej nie spowoduje żadnych zmian? czy lepiej 10W-40 tej samej marki?

Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

PS. Czy może polecacie coś zupełnie innego

PS2. Proszę jeszcze o pomoc jakie powinny być obroty na jałowym w tym silniku? bez obciążenia posiada na obrotozmierzu ok. 500obr, fakt faktem silnik ani drgnie, chodzi super równiutko, ale nie wiem czy to nie za mało.

Edytowane przez ocx
Opublikowano
witam mialem ten sam problem proponuje zalac castrol magnatec 10w40 przy takim przebiegu napewno nie bedziesz zalowal
liczy się tylko aby wsiąść i jechać a czy to ważne gdzie!!! ważne czym (BMW)
Opublikowano

Sorki że trochę po temacie ale mała uwaga dokdpiast

10W-40 ma oznaczenie Mobil Super S

Mobil 1 to 0W lub 5W.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

nie byłem pewien czy ten silnik nie bierze jakichś ilości oleju, gdyż olej co był zalany wymagał natychmiastowej wymiany i mam nadzieje że nic nie bierze, jak nie będzie nic palił to zejdę do 5W, obroty mam dokładnie jak mówisz w okolicach 600obr, przy włączonej klimie wzrastają do ok. 800obr.

Nie chce mącić nowym tematem, ale może ktoś z was wie ile średnio kosztuje serwis klimy? w sensie odgrzybienie, nabijanie i wymiana filtra kabinowego? Dzięki piękne za pomoc. PZDR

Opublikowano
Nie chce mącić nowym tematem, ale może ktoś z was wie ile średnio kosztuje serwis klimy? w sensie odgrzybienie, nabijanie i wymiana filtra kabinowego? Dzięki piękne za pomoc. PZDR

 

Nabicie ze sprawdzeniem szczelności i odgrzybieniem to ok 200zł (ale wahania w cenie są duże - tak gdzieś od 150-250zł). Filtr kosztuje od 30 do 80zł zależnie od firmy.

 

A olej to bym ci radził pojeździć trochę na 10W - to się silnik przepłucze po starym oleju (bo skoro wymagał wymiany to pewnie czarny), a potem zmienić na pełny syntetyk. Jeżeli samochód od początku jeździ na syntetyku, to najlepiej lać go najdłużej jak się da - czyli aż nie zacznie brać oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.