Skocz do zawartości

Amortyzator przod pewny problem przy .....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak. To są wkłady do nr 1. Zapewne całych kolumn kupić się nie da tak łatwo, zresztą nie ma potrzeby.

Tak samo jest z przodu w E30 - też kupuje się tylko wkłady.

W E36 natomiast kupuje się całą kolumnę na przód.

 

A tak zupełnie poza tematem - Yaris, po co Ci amortyzatory do bmw e21, skoro w podpisie masz 324td (zapewne e30 :) ), a w e21 nie było wysokoprężnych :shock: A może ten link na allegro to tylko tak orientacyjnie,żeby było wiadomo, że chodzi Ci o wkłady :?:

 

A'propos - zmierz sobie szerokość kolumny, żebyś wiedział jaki wkład kupić.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

A czyli musze kupic sam wklad czyli to co jest na ryzunku nr 2.

a ten link to tylko przyklad bomam E30 324d

i teraz pytanie wlasnie o ten rozmiar

jak to sie mierzy ????

Opublikowano

Tak, kupujesz same wkłady :cool2:

 

Skoro masz diesla, to pewnie masz 51 mm,czyli rozmiar kolumny na zewnątrz około 52mm. Ale myślę, że warto się upewnić.

Mierzy się następująco: skręcasz koła maksymalnie w jedną stronę. Klękasz z suwmiarką koło przedniego koła i mierzysz suwmiarką kolumnę Mc Persona w miejscu zaznaczonym na tym rysunku z realoem:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AD91&mospid=47280&btnr=31_0110&hg=31&fg=10

 

Sam widzisz,że realoem podaje tylko 51mm,więc raczej na pewno masz 51, a nie 45...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Ok

dzieki dzis sie biore za mierzenie :)

a w tygodniu bedzie chyba juz wymiana jak beda mieli w sklepie amorki

a ile moga tak mniej wiecej kosztowac ?

aha a odboje i oslony to oddzielnie sie kupuje tak ?

Opublikowano

To zależy. Czasem odboje i osłony są w zestawie,ale nie jest to regułą. Dowiesz się w sklepie.

A co do cen, to są one różne w zależności od tego,co chcesz kupić.

Na forum polecane są Bilsteiny - b4,gdy zawieszenie chcesz mieć standardowe, lub b6 i b8 jeśli masz zamiar zmienić jego charakterystykę.

Do tego to, co było na pierwszy montaż w fabryce, czyli Boge i Sachs - także doskonałe amorki.

Nie kupuj olejowych wynalazków z allegro za 50zł sztuka. Najlepiej kup gazowe.

 

Napisz, co i jak, gdy już będziesz po wymianie!

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Tzn chce miec standardowe zawieszenie

nie zamierzam kupic na allegro, a w sklepie motoryzacyjnym

i teraz wlasnie jakie kupic olejowe czy gazowe

slyszalem i czytalem ze olejowe sa trwalsze, ale radzisz gazowe?

OK jak wymienie to napisze co i jak

Opublikowano

Gazowe (olejowo-gazowe) amortyzatory zachowują się lepiej. Olejowe odradzam zdecydowanie. Zresztą w sklepie zobaczysz, że olejowe są względnie tańsze...a to też mówi samo za siebie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Chcialem zapytac jeszcze jak poradzic sobie ze sprezynami czy dam je rade zalozyc spowrotem czy musze je spinac ?
Opublikowano

Rozumiem,że chcesz się wziąć za wymianę sam? Obawiam się, że ściągacze do sprężyn są nieodzowne-inaczej robota robi się troszkę niebezpieczna :twisted: Ściągacze kosztują coś koło 30zł,także nie majątek :)

Tu masz linka do wymiany, co prawda na sportowe, ale nie szkodzi :wink:

 

http://www.e30tech.com/articles/suspension/front/

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

dzieki za link

No chyba bez sciagacza sie nie obejdzie

mam zamiar zrobic to w tym tygodniu zobaczymy jak mi to wyjdzie :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dwa równe miesiące Ci zajęło założenie tych amorków :P

A na poważnie to jak? Jesteś zadowolony? Różnica w prowadzeniu duża?? Napisz co założyłeś (jaka firma itp) no i jakie masz sprężynki do tego i jak się jedzie...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Heh miesac nie robilem tego a poporstu korzystalem z samochodu bo byl mi potzebny a wymiana zajela mi okolo 4 dni bo musialem kupic jeszcze prwod hamulcowy , no i troche srobki byly zastane :)

a co do firmy amorow to juz zapomnialem jak sie nazywaja musial bym zajrzec do garazu produkcja brazylijska wiem wiem zaraz powiecie dlaczego nie jakies firmowe Blinstein czy jakos tak ;)

jak narazie spisuja sie ok tylko te oslonki do odbojow charmonijkowe jakies dziwne wydaje mi sie ze sie rozleca a kosztowaly 60 zl

a jedna sztuka amorkow 140zl to tyle

JEDNO pytanie poza tematem

mam teraz na przeglad sie wybrac i czy musze wykasowac inspekcje ?

czy sie doczepi ze nie wykasowana ?

ale wymienilem filtr oleju, powierza itp

Opublikowano

To co Ci pokazują zegary (inspekcja/cegiełki) jest tylko i wyłącznie informacją dla Ciebie! Nie musisz nikomu się z tego tłumaczyć i nikt na to nie patrzy. Zawsze jednak fajnie wykasować sobie ten irytujący napis :wink:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.