Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w mojej pierwszej bm-ce dzieje sie cos takiego nawet ciezko to opisac,ale jest przy skrecie kierownica albo nawet na postoju taki odgłos jakby sie chodzilo po zmarznietym sniegu tylko bardziej stlumiony :lol: na jak sie na zewnarz stoi to nie slychac tylko w srodku co to moze byc?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jak kolega wyżej opisał, BMW 318i 1992 rok, pasek jest naciągnięty dobrze sprawdzał fachowiec, wymienił płyn, na początku się spienił jak wpadł do pompy ale potem piana jakby piwna opadła, nie wiem nadal taki dziwny dzwięk z silnika
Opublikowano

Witam

Moze byc zapowietrzony uklad.

Poskrecaj do oporu kierownica /lewo ,prawo/.

A jak nie pomoze to,sprawdz zaciski na wezach,bo moze za slabo uciskaja i bierze powietrze.

Mozesz jeszcze przeplukac caly uklad i zalac nowym plynem.

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
wymienilem samonapinacz paska klinowego i wszysko ustalo :) jak reka odjal

 

witam,

w moim tds-ie zaczela dzwonic pompa wspomagania wiec zalozylem inna (kupilem uzywana), zalalem nowym ATFem i mialem nadzieje ze bedzie OK. :cry2: Niestety nowa emituje dzwiek podobny do chodzenia po sniegu (jak w postach powyzej). "Chrobocze" juz przy malym skrecie kol na wolnych obrotach - przy nawet lekko podwyzszonych obrotach zjawisko juz nie wystepuje. Oczywiscie przy maksymalnym skrecie daje znac o sobie ale to uwazam za normalne zjawisko tego mechanizmu.

 

Sprawdzilem:

- poziom oleju :cool2:

- nie pieni sie wiec wnioskuje ze nie bierze lewego powietrza :cool2:

- naciag paska wlasciwy (napinacz zmienilem w zeszlym roku) :cool2:

 

Co jeszcze moge zrobic, sprawdzic?

Nie wiem czy to ma znaczenie ale jezdze na szerszych oponach niz dedykowane do 318 tds (185 R15) - 205 R15. Czy to moze powodowac ze pompa niedomaga?

:roll:

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Jestem posiadaczem 318tds i mam prawie ten sam problem co fszyscy czyli przy dość energicznych ruchach na wolnych obrotach i postoju wspomaganie piszczy,jęczy,wyje i ślizga sie pasek,a przy dodaniu gazu pasek się nie ślizga ale słychać dość dosadnie wspomaganie wymieniłem pompe,płyn,pasek i chciałem wymienić maglownice ale po tych wszystkich przeczytanych radach jednak wymienie komplet napinacza i tak mi też poradził jeden z mechaników i tylko jeden a byłem u wielu ta udzielona od niego rada może być trafna.Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły na te objawy chętnie poczytam,ale napewno niedługo wymienie napinacz jak wszystko minie po tym zabiegu to napewno napisze.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No i wymieniłem :dance: i po wymianie kompletu napinacza dziwny odgłos minął.Więc gdy pasek się ślizga przy ostrych ruchach na boki to warto w pierwszej kolejności zająć sie napinaczem i paskiem ale kompletem czyli pasek,uchwyt trzymający rolke,rolke,amortyzatorek i tuleje na kturej to wszystko jest umieszczone u mnie po tych zabiegach wszystko minęło ,a to wszystko się działo za sprawą luzów na napinaczu i zużyciem amortyzatorka to główna przyczyna takich problemów.Koszt naprawy to ok 220zł plus własna praca czas to ok 1.30godz.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Wszystkich szcześliwych posiadaczy BMW. Ja swoje E36 318i zamieniłem na E36 318TDS. Miałem ten sam problem w 318TDS - przy mocnym skręcie dziwny dzwiek z układu - jak chodzenie po sniegu. Rozwiazanie i DOBRA rada - przy przebiegu 150-200 tys.km wymienić trzeba koniecznie: samonapinacz (w 318TDS - nie napina sie paska recznie jak w benzynie), ramie samonapinacza (UMLENKHEBEL, nr cześci 11 28 7 786 259 - koniecznie nowy - koszt w ASO 106zl), pasek wieloklinowy, dwie rolki paska wieloklinowego oraz oczywiście wymienić płyn we wspomaganiu.

Jeśli wspomaganie chodzi dobrze a slychać tylko rolki na wolnych obrotach (brzęczą, skrzypią) - zalecam zrobić to samo.

W moim przpadku, było w pierwszej fazie lekkie chodzenie po śniegu przy ostrym skręcaniu, pożniej odezwały sie rolki - efekt nie stosowania sie do tych objawów - w moim aucie pękło ramie samonapinacza - spadł pasek - DUZO KLOPOTOW, a w trasie jak sie to stanie to nie masz: ładowania, wspomagania i chłodzenia - bo pompa wody tez nie działa.

 

Pozdrawiam Wszystkich DM

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
panowie tak jak poprzednicy miałem ten sam problem trzeba wymienić napinacz paska wieloklinowego i będzie spokój \pozdrawiam

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.