Skocz do zawartości

Hamulec postojowy, jak podciągnąć ?


Rafal_W_wa

Rekomendowane odpowiedzi

Problem mam odkąd kupiłem autko... problem mały ... bo hamulec działa jak należy i gdy go zwalniam dzwignią też jest ok...

jedyne co mnie powoli denerwuje to paląca się kontrolka... czasem zgaśnie jak mocniej pociągne dzwignie... ... ale nigdy nie gaśnie odrazu po spuszczeniu z hamulca.

Gdzie szukac przyczyny... ?

Na jakiej zasadzie działa dzwignia - podciągnąc jakąs linkę ...

według mnie chyba problem jest w bębnach i na szczękach... że nie odbijają...

Edytowane przez Rafal_W_wa
http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za aktywność kontrolki odpowiedzialny jest styk (nr 23 na obrazku):

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GF21&mospid=47511&btnr=35_0167&hg=35&fg=05

 

Co by się do niego dostać trzeba zdjąć plastikową osłonę nad pedałami - trochę niewygodnie bo trzeba pracować praktycznie głowa w dół ;)

Na ruch pedału mogą miec wpływ dwa elementy - słaba sprężyna zwalniająca pedał (nr 7 na obrazku) i/lub przyblokowany amortyzator (nr 8).

Jak Ci hamulec postojowy trzyma przy zaciągnieciu i nie trze przy odpuszczeniu, to przy linkach raczej nie ma co poprawiać

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mam coś takiego że jak ... jade..i czasem pociągnę na maxa dzwignie to on gaśnie... wiec jakby troche podciągnąć linkę... to chyba było by w porządku... chodzi mi o linke od odłączania hamulca...

mogę sie mylić...

ale na szczekach są sprezynki i jeśli któraś z nich pekła... to nie bedą tak odciągać się same... i wtedy chyba też bedzie swiecić...

sprawdzę tu przy pedale...

Dużo jest pracy z tylnimi tarczo bebnami...?

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
mam identyczny problem, musze pare razy pociagnąc aby przestalo sie swiecic, niewiem co mam zrobic, czy tą linke, czy ten czujnik/stycznik

 

 

z tego co sie dowiedzialem...trzeba podciagnac... tylko nie wiem jak... czy przy szczekach, czy pedale, czy przy tej dzwigni do spuszczania coś jest...:(

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Mialem to samo, niestety dalem auto do machaniora swojego i nie bylem przy tym, wiec nie wiem jak dokladnie operacja naciagania linki wygladala. Moge podpowiedziec, ze jak pali sie Wam sie ta kontrolka, to wystarczy, ze w momencie gdy trzymasz za dzwignie zwalniajaca reczny, podepchnij pedal od recznego od tylu noga i wtedy zwolnisz go do konca i kontrolka zgasnie.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zezlosci cie taka porada ale mialem dokladnie tak samo. Czasem trzeba bylo 2 razy pociagnac zeby lampka zgasla i do tego juz byl bardzo slaby. Dzis zawiozlem do mechanika, podciagneli linke, wyregulowali i po klopocie - mocny reczny i wszystko ok.

50 zlotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zezlosci cie taka porada ale mialem dokladnie tak samo. Czasem trzeba bylo 2 razy pociagnac zeby lampka zgasla i do tego juz byl bardzo slaby. Dzis zawiozlem do mechanika, podciagneli linke, wyregulowali i po klopocie - mocny reczny i wszystko ok.

50 zlotych.

 

nie chodzi o kase.. ale wdług mnie to jest na tyle proste że chętnie bym zrobił to sam... nie mam czasu narazie sie za to zabrać... dlategosz szukam porady gdzie sie podciaga bo szybciej sie potem zejdzie...

 

moze wypowie sie ktos kto robil to sam ;)

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sa dwa sposoby podciągnięcia hamulca bez kosztów.

 

1. Na lince poprzez jej skręcenie. Trzeba to raczej robić z kanału lub podnośnika , w okolicach tylnego lewego koła 40-50 cm od lewej krawedzi samochodu widać linke z regulacją , tam można zadziałać. Robiłem to tydzien temu , szczerze mówiąc pierwszego dnia nie poszło. Zastosowałem WD40 popsikałem , odpuściło zapieczony gwint. 2 dni póżniej robiąc cos innego zobaczyłem że puściło. Podciągnąłęm na maxa ale okazało się ze dalej nie blokowało kół.

 

2. Regulacja polegająca na rozsunięciu szczęk na tarczobębnach.

Odkręcamy koło. I tu w praktce zalecane jest zdjęcie tarczobębna i wyczyszczenie układu z rdzy i pyłu. Sama jednak regulacja nie wymaga zdejmowania bębna. Aby nie zdejmować bębna należało by uświadomić sobie ze pod bębnem ( dla lewego tylnego koła) regulacja znajduje sie na godzinie 4:30 patrząc na tarczę jak na zegar. Podciąganie wykonujemy płaśkim śrubokrętem wkładając go przez jeden z otworów w tarczy. Do tego przydaje sie źródło światłą ( latarka) by zaświecić w otwór w tarczy i zobaczyc zębatke do regulacji.

 

Radzę zdjąć przy tej pracy bębny dla oczyszczenia układu.

Aby obie strony podciągnąc tak samo ( wygodniej to testowac gdy samochód wisi na podnośniku) sugeruje sprawdzac stopień blokowania koła poprzez stopniowe wciskanie pedału hamulca awaryjnego po jednym ząbku i tak jedna ze stron zacznie łapać wcześniej. wtedy mozna ją doregulować.

 

Wazne gdy wykonywaliśmy omawiamy punkt 1 i nie poskutkowało przed punktem 2 zmniejszyć naciągnięcie linki do minimum.

 

Koła po zakończeniu pracy powinny sie blokować na "ręcznym" zarówno przy jeździe w przód jak i tył. Nie wiem czy to ma znaczenie ale ja mam autko w automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.