Skocz do zawartości

UKŁAD WSPOMAGANIA KIEROWNICY - DZIWNE DŹWIĘKI :/


tony.z

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem ze wspomaganiem ukł. kierowniczego w moim E39.

 

Ostatnio zaczął szorować i bardzo głosno pracować przy kręceniu kierownicą. Sprawdziłem olej w zbiorniczku i całkiem sporo brakowało. Kupiłem olej o podanej przez BMW specyfikacji (ATF Dexron II) dolałem i teraz jest ok - chodzi nów cichutko - oprócz jednej rzeczy: kiedy skręcam koła do skrajnego położenia z komory silnika dochodzi jakieś charczenie :duh: , jak by go ktoś zarzynał :cry2: i to zarówno kiedy dokręcę kierownice do końca w lewo jak i w prawo - co to może być???

 

I drugie pytanie czy ubytki bądź zużycie oleju w układzie wspomagania są normalne? Jeśli tak to jakie zużycie zauwazyliście. Dodam tylko, że silnik jest suchutki :roll2: , a auto ma AUTENTYCZNY przebieg 198 000 km. Za odpowiedzi z góry dziękuję :modlitwa: i pozdrawiam wszystkich braci w BMW :cool2: !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem ze wspomaganiem ukł. kierowniczego w moim E39.

 

Ostatnio zaczął szorować i bardzo głosno pracować przy kręceniu kierownicą. Sprawdziłem olej w zbiorniczku i całkiem sporo brakowało. Kupiłem olej o podanej przez BMW specyfikacji (ATF Dexron II) dolałem i teraz jest ok - chodzi nów cichutko - oprócz jednej rzeczy: kiedy skręcam koła do skrajnego położenia z komory silnika dochodzi jakieś charczenie :duh: , jak by go ktoś zarzynał :cry2: i to zarówno kiedy dokręcę kierownice do końca w lewo jak i w prawo - co to może być???

 

I drugie pytanie czy ubytki bądź zużycie oleju w układzie wspomagania są normalne? Jeśli tak to jakie zużycie zauwazyliście. Dodam tylko, że silnik jest suchutki :roll2: , a auto ma AUTENTYCZNY przebieg 198 000 km. Za odpowiedzi z góry dziękuję :modlitwa: i pozdrawiam wszystkich braci w BMW :cool2: !

przy wymianie płynu wspomagania(jesli jest brudny albo ma więcej lat) nalezy pamiętac o odpowietrzeniu układu kierowniczego ,nie jest to wielka filozofia lejesz płyn do zbiorniczka puzniej odpalasz samochód i skręcasz na maksa w lewo puzniej w prawo zaglądsz do zbiorniczka i wyrównujesz stan zabieg mozesz powtuzyc dwukrotnie ZABRONIONE JEST ODPALANIE SAMOCHODU GDY PŁYN KIEROWNICZY JEST SPUSZCZONY moze to spowodowac zatarciem pompy wspomagania
na volta core el can na volta core el lievore
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie płynu wspomagania(jesli jest brudny albo ma więcej lat) nalezy pamiętac o odpowietrzeniu układu kierowniczego ,nie jest to wielka filozofia lejesz płyn do zbiorniczka puzniej odpalasz samochód i skręcasz na maksa w lewo puzniej w prawo zaglądsz do zbiorniczka i wyrównujesz stan zabieg mozesz powtuzyc dwukrotnie ZABRONIONE JEST ODPALANIE SAMOCHODU GDY PŁYN KIEROWNICZY JEST SPUSZCZONY moze to spowodowac zatarciem pompy wspomagania

 

Wszystko zrobiłem dokładnie jak kolega napisał, z tym, że ja nie wymieniałem płynu, tylko dość sporo dolewałem (około 0,4 L na 1,2 L całej pojemności układu), problem tylko w tym że jak juz pisałem w skrajnych skręceniach kół coś charczy spod maski, dźwięk trochę jakby na maksa klekoczący disel z piłowaniem razem... czy ten dźwięk jest normalny? A jeśli nie to co mam z tym zrobić???

... No i jeszcze to zużycie płynu? Skoro nie wycieka to czemu go ubywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem :arrow: wyskoczyłem pod chatę :arrow: otworzyłem bunię :arrow: sprawdziłem przewody o których kolega pisze i...

... są suche.

Z jednej strony mnie to cieszy że tam wszystko tam jest ok :cool2: , z drugiej nadal nie wiem dlaczego ubyło oleju :worried: :?: .

 

W każdym razie i tak wielke dzięki!!! :modlitwa: :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sprawdż przy pompie , ale jeśli faktycznie nie masz nigdzie wilgotne to może po prostu układ był tak szczelny że nikt od lat tam nie zaglądał . mnie sie poci pod zbiorniczkiem to raz w miesiącu tam zaglądam ale i tak nie musza dolewać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wedlug mnie jesli ci charczy i klekocze przy skrecaniu dosyc glosno a tak to opisujesz to masz pompe wspomagania na bank do wymiany.

Takie dzwieki sa normalne ale gdy sa ledwo slyszalne a nie jak klekocza jak stary diesel

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z kolega Pyra. Tez mialem delikatny wyciek na przekaldni czego nawet nie wiedzialem.Z czasem zaczely dochodzic dziwne dzwieki podczas skrecania,gdy sprawdzilem plyn to nie bylo go tam wiele,jak dolalem znowu sie uspokoilo na jakis czas.Tak ze jesli masz tak glosne objawy jak nam napisales to na 95 % bedzie pompa wspomagania do wymiany.Upewnij sie jeszcze.

 

PS przekladnie zregenerowalem, pompe wymienilem i wszystko jest ok. Ani wyciekow ani halasow. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko obejrzałem i obsłuchałem jeszcze raz... pompa raczej nie jest do wymiany. Może z miłości do mojej buni trochę na wyrost przestraszyłem się tych dźwięków - dzisiaj kumpel ze mną słuchał i powiedział, że aż tak źle nie jest... poza tym przychylam się do opinii, że to jednak zaworki zwrotne.

 

A tak z czystej ciekawości - ile kosztuje taka pompa, gdyby trzeba ją było jednak wymienić?

 

Pozdrawiam :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem ze wspomaganiem ukł. kierowniczego w moim E39.

 

Ostatnio zaczął szorować i bardzo głosno pracować przy kręceniu kierownicą. Sprawdziłem olej w zbiorniczku i całkiem sporo brakowało. Kupiłem olej o podanej przez BMW specyfikacji (ATF Dexron II) dolałem i teraz jest ok - chodzi nów cichutko - oprócz jednej rzeczy: kiedy skręcam koła do skrajnego położenia z komory silnika dochodzi jakieś charczenie :duh: , jak by go ktoś zarzynał :cry2: i to zarówno kiedy dokręcę kierownice do końca w lewo jak i w prawo - co to może być???

 

I drugie pytanie czy ubytki bądź zużycie oleju w układzie wspomagania są normalne? Jeśli tak to jakie zużycie zauwazyliście. Dodam tylko, że silnik jest suchutki :roll2: , a auto ma AUTENTYCZNY przebieg 198 000 km. Za odpowiedzi z góry dziękuję :modlitwa: i pozdrawiam wszystkich braci w BMW :cool2: !

przy wymianie płynu wspomagania(jesli jest brudny albo ma więcej lat) nalezy pamiętac o odpowietrzeniu układu kierowniczego ,nie jest to wielka filozofia lejesz płyn do zbiorniczka puzniej odpalasz samochód i skręcasz na maksa w lewo puzniej w prawo zaglądsz do zbiorniczka i wyrównujesz stan zabieg mozesz powtuzyc dwukrotnie ZABRONIONE JEST ODPALANIE SAMOCHODU GDY PŁYN KIEROWNICZY JEST SPUSZCZONY moze to spowodowac zatarciem pompy wspomagania

 

kolego aż oczy bolą od byków jakie walisz, może warto czasem zajrzeć na www.so.pwn.pl

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.