Skocz do zawartości

525 24v (M50) jeden cylinder przerywa..Proszę o pomoc.


mapic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam taki problem..Ostatni cylinder czsem przestaje pracowac i to bez wzgledu na to czy silnik jest zimny czy goracy..Zarowno na biegu jalowym jak i pod obciazeniem (nie ma reguly)..Czasem przejade kilkadziesiat kilometrow bez problemu a czasem szatkuje tak ze mam wrazenie jakby pracowal "pod prad".Cewki sprawdzilem i sa OK, swiece wymienilem i nadal bez zmian..Doszedlem do tego ze problem jest na szostym cylindrze poniewaz w trakcie "szatkowania" jak odepne wtyczke od cewki 6. to nie ma roznicy a jak odepne od innej (1,2,3,4 lub 5) to silnik "szatkuje" jeszcze bardziej..Zauwazylem tez ciekawa zaleznosc ze jak jest poziom oleju bliski minimum to rzadziej "szatkuje" a jak jest prawie "max" to czesciej..Silnik bierze olej (ok. 0,8l na 1000km mineralnego Mobila) ale parametry ma jak w katalogu (kompresja jest dobra a przyspiesza do setki jak nowy 8,5 sek. - oczywiscie w momencie kiedy nie "szatkuje").Pali tez w normie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci bierze takie ilosci oleju to nie jest nic w normie moj drogi :) Do roboty masz albo pierscienie albo uszczelniacze zaworowe ... Co z tego ze jezdzi jak wpier... olej - benzyniak nigdy az do padniecia nie powinien stracic mocy bo braki w kompresji nadrabia braniem oleju .... Sprawdz przeplywke, sonde lambda itp... A to ze akurat na 6 garku to moze Ci sie tylko wydawac :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze nie powinien brac tyle oleju ale to jest inna sprawa...Od kiedy go mam bierze tyle samo a dopiero ostatno zaczal "szatkowac"..A jestem pewien ze tu chodzi o ten cylinder bo w momencie "szatkowania" kiedy odpinam po kolei wtyczki z cewek to na kazda jedna silnik wyraznie reaguje a na ostatnia (6.) wogole..Z odpieta wtyczka pracuje tak samo jak z podpieta..Wtyczka wydaje sie byc w porzadku, swieca nowa a cewka tez jest OK..I dlaczego czasem jest tak chodzi dobrze a czasem szatkuje i to nawet bez rzadnego obciazenia bez wzgledu na to czy silnik zimny czy cieply..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś podobnego. Wymiana wtryskiwaczy i odpięcie/podpięcie kompa pomogło. U mnie problem był dość złożony bo nie tylko wtryskiwacz i komp, ale też cewka zalewała się wodą z zewnątrz (brak obudowy silnika).

 

W każdym razie sprawdziłbym wtryski i styki przy kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki kolor ma świeca wyjęta z tego cylindra, jeśli jest mokra to może być ten przewód, a jeśli czarna to może uszczelniacz na tym zaworze pierd... i chleje olej tak że nie przepala (taka moja teoria)

 

Moja teoria jest taka, że kolega używa przekleństw w swoich postach za co grozi ostrzeżenie. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze rozwiązania są najbardziej genialne. Po pierwsze radziłbym zamienić cewki miejscami, tzn na szósty cylinder wrzucić cewkę z pierwszego i zobaczyć. Jak nie działa pierwszy to cewka do śmieci. Jak działa bez problemu to pod wtyczkę od cewki na 6 cylindrze zwykłą diodę świecącą i zobaczyć czy miga. Jak miga to ok jak nie miga to elektryka do przepatrzenia. Oczywiście zakładam że świeca jest ok i daje iskrę, oraz nie jest zalewana przez olej lub źle pylący wtryskiwacz. Chyba że problem leży w zaopatrzeniu w paliwo - wieszający się wtryskiwacz.
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.