Skocz do zawartości

525 24v (M50) jeden cylinder przerywa..Proszę o pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam taki problem..Ostatni cylinder czsem przestaje pracowac i to bez wzgledu na to czy silnik jest zimny czy goracy..Zarowno na biegu jalowym jak i pod obciazeniem (nie ma reguly)..Czasem przejade kilkadziesiat kilometrow bez problemu a czasem szatkuje tak ze mam wrazenie jakby pracowal "pod prad".Cewki sprawdzilem i sa OK, swiece wymienilem i nadal bez zmian..Doszedlem do tego ze problem jest na szostym cylindrze poniewaz w trakcie "szatkowania" jak odepne wtyczke od cewki 6. to nie ma roznicy a jak odepne od innej (1,2,3,4 lub 5) to silnik "szatkuje" jeszcze bardziej..Zauwazylem tez ciekawa zaleznosc ze jak jest poziom oleju bliski minimum to rzadziej "szatkuje" a jak jest prawie "max" to czesciej..Silnik bierze olej (ok. 0,8l na 1000km mineralnego Mobila) ale parametry ma jak w katalogu (kompresja jest dobra a przyspiesza do setki jak nowy 8,5 sek. - oczywiscie w momencie kiedy nie "szatkuje").Pali tez w normie.
Opublikowano
Jak Ci bierze takie ilosci oleju to nie jest nic w normie moj drogi :) Do roboty masz albo pierscienie albo uszczelniacze zaworowe ... Co z tego ze jezdzi jak wpier... olej - benzyniak nigdy az do padniecia nie powinien stracic mocy bo braki w kompresji nadrabia braniem oleju .... Sprawdz przeplywke, sonde lambda itp... A to ze akurat na 6 garku to moze Ci sie tylko wydawac :)
Opublikowano
Wiem ze nie powinien brac tyle oleju ale to jest inna sprawa...Od kiedy go mam bierze tyle samo a dopiero ostatno zaczal "szatkowac"..A jestem pewien ze tu chodzi o ten cylinder bo w momencie "szatkowania" kiedy odpinam po kolei wtyczki z cewek to na kazda jedna silnik wyraznie reaguje a na ostatnia (6.) wogole..Z odpieta wtyczka pracuje tak samo jak z podpieta..Wtyczka wydaje sie byc w porzadku, swieca nowa a cewka tez jest OK..I dlaczego czasem jest tak chodzi dobrze a czasem szatkuje i to nawet bez rzadnego obciazenia bez wzgledu na to czy silnik zimny czy cieply..
Opublikowano
a jaki kolor ma świeca wyjęta z tego cylindra, jeśli jest mokra to może być ten przewód, a jeśli czarna to może uszczelniacz na tym zaworze pierd... i chleje olej tak że nie przepala (taka moja teoria)
Opublikowano

Miałem coś podobnego. Wymiana wtryskiwaczy i odpięcie/podpięcie kompa pomogło. U mnie problem był dość złożony bo nie tylko wtryskiwacz i komp, ale też cewka zalewała się wodą z zewnątrz (brak obudowy silnika).

 

W każdym razie sprawdziłbym wtryski i styki przy kompie.

Opublikowano
a jaki kolor ma świeca wyjęta z tego cylindra, jeśli jest mokra to może być ten przewód, a jeśli czarna to może uszczelniacz na tym zaworze pierd... i chleje olej tak że nie przepala (taka moja teoria)

 

Moja teoria jest taka, że kolega używa przekleństw w swoich postach za co grozi ostrzeżenie. :evil:

Opublikowano
Najprostsze rozwiązania są najbardziej genialne. Po pierwsze radziłbym zamienić cewki miejscami, tzn na szósty cylinder wrzucić cewkę z pierwszego i zobaczyć. Jak nie działa pierwszy to cewka do śmieci. Jak działa bez problemu to pod wtyczkę od cewki na 6 cylindrze zwykłą diodę świecącą i zobaczyć czy miga. Jak miga to ok jak nie miga to elektryka do przepatrzenia. Oczywiście zakładam że świeca jest ok i daje iskrę, oraz nie jest zalewana przez olej lub źle pylący wtryskiwacz. Chyba że problem leży w zaopatrzeniu w paliwo - wieszający się wtryskiwacz.
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.