Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam takie szybkie pytanko zaraz po odpaleniu samochodu i ruszeniu zapala mi sie kontrolka oleju na pomarańczowo/żółto (nie na czerwono) i po paru chwilach (3-5minut) gaśnie....

Czy ktoś wie o co chodzi i sie spotkał z takim objawem :?:

Bylbym wdzieczny za odpowiedz :cool2:

Pozdrawiam :)

Opublikowano
To jest kontrolka poziomu oleju- sprawdź ile go masz. Mi sie dzieje to samo z tym ze kontrolka gasnie mi po 20 sekundach. Podobno (było gdzies na forum) te kontrolki czesto sie psuły stad te wskazania.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

hmm tak jak koledzy piszą masz pewnie za mało oleju na postoju jak ścieknie z silnika to zapewne masz trochę ponad minimum a jak odpalisz silnik i olej rozprowadzi się po silniku to kontrolka może wariować bo "myśli" że jest go za mało :/

 

dolej oleju i to zapalanie powinno ustać

 

pozdrawiam

www.bmw-3city.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam to samo ale nie zawsze. Chyba zależy to od pogody a raczej wilgotności powietrza :/. Olej mam pod max więc prawdopodobnie czujnik ilości oleju.

Nie ma czasu z tym powalczyć ale jak mnie to już będzie całkiem wkurzać to się w końcu za to wezmę.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Są dwa czujniki oleju, jeden przy filtrze oleju, drugi w misce olejowej.

Prawdopodobnie padł ten w misce bo to podobno standart w E46...

Mam ten sam problem :|

Pozdrawiam

Rafał F.

Opublikowano

No to pewnie jest jak mowicie ze zaczyna szwankowac czujnik poziomu oleju, bo rano sprawdzalem to mam oleju na kresece MAX, wiec niebylo potrzeby dolewania oleju, rano jak jechalem do pracy to mi sie niezapalila ale juz jak wracalem to sie zapalila doslownie na 10 sekund i zgasla....

Wiec pewnie ten czujnik zaczyna szwankowac...

Wiecie jakie to koszty :?: Wymiana + czujnik :?:

Robil to ktos moze u siebie i zna przyblizone koszty :?:

Opublikowano

Niekoniecznie to czujnik. Sprawdzales poziom oleju rano na zimnym silniku?

W BWM czujnik poziomu oleju wlacza sie bardzo wczesnie, zeby uchronic wlasciciela przed zatarciem silnika. Sprawdz olej po 10 minutach od zgaszenia silnika.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lektura instrukcji naprawdę dużo daje.

Żółta kontrolka:

1) jak zapali się podczas jazdy: poziom oleju obniżył się do absolutnego minimum dolać natychmiast olej, można przejechać max 50km,

2) jak zapali się po wyłączeniu silnika, poziom oleju obniżył się dolać przy najbliższej okazji,

 

I teraz jak by było mało oleju to raczej najpierw powinna się pojawiać sytuacja nr 2 a po ignorowaniu jej nr 1 - tak na logikę.

 

A u mnie zawsze występuję syt. nr 1 - zawszę, jak już wystąpi, zależnie od pogody.

 

Więc stawiam na czujnik albo jego podłączenie itp. Czujnik przy filtrze jest od ciśnienia a ten w misce od poziomu i ten jest głównym podejrzanym.

Opublikowano

Nie niesprawdzalem oleju po nagrzanym silniku ale zazwyczaj wiem ze jest duzy poziom, dopoki niesplynie caly.... a po nocy to wiadomo ze pokaze prawidlowy bo splynie caly olej...

 

A co do instrukcji to tez to widzialem tylko ze nr.1 powinno sie caly czas swiecic anie tak jak u mnie swieci sie i zaraz gasnie a nr.2 u mnie niewystepuje...

Wiec pewnie czujnik tak jak mowicie/piszecie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.