Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od niedawna jestem posiadaczem BMW 318is, i jak to po kupnie używanego autka pojawił się pewien problem.Otóż jak zapalam autko na zimnym ma dosyć małe obroty bo ok.700.Wszystko jest ok do momentu gdy nie przejade ze 100m i puszcze z gazu bo wtedy zgaśnie.Jak tylko złapie troszke temperatury już jest wszystko wporządku.Założyłem gaz sekwencje i to samo jest na benzynie co i na gazie.

Prosze o pomoc w czym szukać.

Czytał że może to być czujnik temperatury powietrza dolotowego.

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano

Czesc

To moze byc silnik krokowy i niewielka nieszczelnosc dolotu.

A jesli chodzxi o czujnik,to tylko czujnik teperatury silnika/nie chlodziwa/

Czujnik temp. powietrza dolotowego jest w przeplywomierzu i nie slyszalem ,zeby komus nawalil.

pozdrawiam

Opublikowano

A chciałem sie jeszcze dowiedzieć co załącza ssanie bo u mnie jest tak jakby nie załączało go wcale, obroty na zimnym silniku to ok 600-700 dopiero jak się troche rozgrzeje to rosną i utrzymuje ok 1000.

Podobno jest jakiś czujnik ale gdzie i jaki to nie mam pojęcia.

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano

Nie ma czegos takiego jak 'ssanie' z silnika gaznikowego/jednopunktowego wtrysku.

Po prostu komputer decyduje o tym, ile podawac paliwa,a temperatura silnika jest jednym z jego parametrow.

Co do Twojego problemu: ja obstawiam, ze masz jakas nieszczelnosc w dolocie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Sprawdzałem dolot i wygląda na to że wszystko jest ok.

Sprawdzałem też krokówke i też ok, więc niewiem co jeszcze może być.

Dzieje sie to tylko na zimnym silniku.

Słyszałem że pod kolektorem dolotowym są dwa czujniki temperatury i że jeden z nich odpowiada za wolne obroty na zimnym.Tylko który??

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano

Wymieniłem czujnik i nic sie nie poprawiło.

Więc zacząłem szukać od nowa.Wyjąłem krokówke i podłączyłem na krótko, okazało sie że krokówka działa.Podłączyłem do wtyczki, włączam zapłon i nic.Sprawdzam napięcie na wtyczce i też nic. :shock:

No to już mnie zdziwiło. :doh:

Okazało się, że to była zwykła pierdoła bo urwał się przy wtyczce kabelek masy.Podłączyłem i jest OK. Narazie na ciepłym silniku.

Rano sie okaże na 100% czy to było to.

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano

Odswiezam !

 

Mam podobny problem odpale silnik chodzi rowno .. ale gdy chce ruszyc delikatnie na samym spzegle i delikatnie gazu to gasnie musze mu lekko przygazowac i potem juz idzie ok? czy to tez moze miec jakies znaczenie?!

 

I dzieje sie to na zimnym z rana jak odpalai z garazu ruszam ..

 

Wiem ze jest mala nieszczelnosc na jednej z gumowych rur idacych od chlodnicy

Opublikowano
A mi sie nowa dolegliwość pojawiła. Zapalam rano bez nogi na gazie, obroty wchodzą na 1000 i potem spadają i auto gasnie. Zapalam drugi raz i jest ok, no może jak to zwykle bywa delikatnie falują. Krokowy?
Opublikowano

Myśle, że krokowy bo u mnie było podobnie. Kup środek do czyszczenia gaźników i nie czyść WD-40 tak jak niektórzy doradzają bo to nie da długiego efektu. WD jest tłuste i łapie kurz. Wiem bo już sie przekonałem.

Sprawdź jeszcze szczelność na dolocie.

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Czesc

To moze byc silnik krokowy i niewielka nieszczelnosc dolotu.

A jesli chodzxi o czujnik,to tylko czujnik teperatury silnika/nie chlodziwa/

Czujnik temp. powietrza dolotowego jest w przeplywomierzu i nie slyszalem ,zeby komus nawalil.

pozdrawiam

 

cos mi szwankuje chlodzenie, choc nie do konca chyba, tzn. wskaznik pokazuje rozne glupoty typu nagle skoni temperatury o kilka milimetrow na skali, jesli zgasze auto i przekrece zaplon pokazuje normalna temp.

wsadzilem termometr do zbiorniczka i caly czas temperatura byla w granicah normy czyli najpierw 80 stopni (wkaznik byl gdzies na 3/4) potem 88 i zalaczylo sie wisko a na maxa 92. mysle ze jest za to odpowiedzialny wadliwy czujnik, ktory sie znajduje mniej wiecej pod przepustnica i kolektorem dolotowym. tylko nie wiem jak on wyglada bo jeszcze go nie wykrecilem i nie wiem jaki kupic. moze ktos cos podpowie?? w sklepie powiedzieli ze sa dwa....

moze jakies sugeste???

p.s. wymienilem termostat i sprawdzilem pompe wody i jest ok. wisko dziala uklad odpowietrzylem wiec?????

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Pod kolektorem dolotowym są dwa czujniki i ten który widać od przodu auta z niebieską końcówką jest odpowiedzialny za utrzymywanie wolnych obrotów na zimnym silniku a ten od tyły z czarną końcówką jest od wskaźnika temp. Największy problem to jego wymiana bo trzeba częściowo zdjąć kolektor dolotowy. Nie polecam samemu robić.
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
A mi sie nowa dolegliwość pojawiła. Zapalam rano bez nogi na gazie, obroty wchodzą na 1000 i potem spadają i auto gasnie. Zapalam drugi raz i jest ok, no może jak to zwykle bywa delikatnie falują. Krokowy?

Czesc

moze byc cos z ukladem paliwowym,np mala nieszczelnosc powoduje

cofanie paliwa.A moze Ci siada pompa.

Tak sobie mysle,bo falowanie silnika ,to czesto padnieta pompa.

Sprawdz na kompie,to wykaze,czy nie jest za male cisnienie.

pozdrawiam

Opublikowano

dzieki Belgus za wiadomosc na PW. sprawa wyglada tak ze pompa sprawna, termostat nowy czujnik temp. plynu nowy(sam grzebalem dzis 3 godziny, sluszna uwaga kolegi wyzej-nie polecam) a wskaznik temperatury cuduje dalej tzn. wskazuje trszke za wysoka temperature, z czym wiecej odbiornikow pradu jest wlaczonych tym wieksza pokazuje, a w przypadku kierunkowskazu kiwa sie. i co z tym dalej robic?? wymienic zegary??? i jeszcze pytanie czy od 6 cylindrowki bedzie pasowac do isa mowa o e30. chodzi mi o ta dodatkowa kostke i jak z obrotomierzem czy nie bedzie klamal???? czy zmienic nap. sam wskaznik temp i jezeli sie da to jak tego dokonac zeby go nie uszkodzic??

pozdrawiam

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
a jak iwyglada ten czujnik z niebieskim kalbem i gdzie go moge znalesc najlepiej zdjecie lub jakis opis dzieki
Opublikowano
a jak iwyglada ten czujnik z niebieskim kalbem i gdzie go moge znalesc najlepiej zdjecie lub jakis opis dzieki

Pod kolektorem dolotowym.Niebieski lebek.Mniej wiecej na wysokosci przepustnicy ,pod nia.

pozdrawiam

Opublikowano
no i zapalily mi sie zegary ogniem zywym i prawdziwym......
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA31&mospid=47436&btnr=11_1342&hg=11&fg=15. cz 13 to ten czujnik tak? ale jak moge sie do niego dostac sprawdzic go bo jakos nie moge go zlokalizowac. Nalezy rozebrac dolot?.

 

Pozatym co to moze kurcze byc, że na zimnym latają mi obroty i na benzynie i na gazie mam to od kilku dni. Jak silnik sie nagrzeje obroty stabilizują sie i wskazówka stoji równiutko zdjąłem silniczek krokowy przepłukałem go benzyną ale nic a nic nie uległo poprawie.( jak mozna sprawdzic czy działa poprawnie)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.