Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jaki silnik bylby najleprzy na wymiane? mialem 1.6 i mi padl ale to chyba malo na e36. jaki w miare by spelnial wymagania i by idealnie pasowal? po zamontowaniu chce zalozyc gaz.
Opublikowano
no masz racje. ale zawsze lepiej sie zapytac ludzi ktorzy cos wiedza na ten temat. ale chyba 1,8 zawsze leprze od 1,6 i podeobne spalanie. chyba wezme 1,8. pozdro.
Opublikowano
koszty beda. tymbardziej ze nie mam wyjscia bo mi 1,6 padl i musze kupic drugi wiec lepiej jak doloze troche i kupie leprzy. 1.8 powinien pasowac no nie. pozdro.
Opublikowano

Zdecydowanie najlepszy wśród 4 cylindrów jest silnik od iS,ale też przez to swap wyniesie Cię więcej niż w przypadku zwykłego 1.8. Ale skoro liczysz się z kosztami,to ja czekam na wynik tej operacji i Twoje sprawozdanie na forum.

Tu masz stymulujący topik na ten temat :wink:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=54469

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
przeczytalemi nie zalapalem bardzo o co chodzi bardziej sie kluca. hehe. wywnioskowalem ze zakup samego silnika nie wystarczy trzeba bedzie kupic silnik z osprzetem i dopiero sie bawic z montowaniem. zakladajac silnik is bedzie trzeba poprzerabiac troszke. teraz to sie zastanawiam czy sie w to ladowac bo i tak juz wydalem zaduzo kasy w ten samochod niz powinienem. wiec jak beda duze koszty zmiany silnika na 1.8 to raczej kupie 1.6 i bede mial spokuj i jakos bede sia taczal. pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi. odezwe sie jeszcze jak juz bede sie zabieral za kupno i wtedy bede sie zastanawiam jaki konkretnie silnik. tak zeby w miare jakos wyszlo bez wiekszych kosztow i wiekszych przerobek i zebym jakos smigal.
Opublikowano

Tak źle z tym toczeniem się 316 to chyba nie jest,raczej przyjemne toczenie :D Jeżeli silnik Ci padł,to może da się z niego coś odzyskać-sam stwierdziłeś,że dużo w auto włożyłeś kasy,więc w silniku też pewnie ostało się kilka dobrych części :idea:

A między 316 i 318 różnic jest mniej niż przy iS,więc spróbuj może w tym kierunku.

Pozdrawiam!

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

mi padl 1.6 zylowalem a pasek niebyl najlepszej firmy i zawory pokrzywione silnik do remontu chcialem zrobic wlasnie waspa ale z m40 1,6 na m43 1,8 i dowiedzialem sie tu na forum ze taki wasp to nie problem co potem okazalo sie nie prawda nagralem se silnik z calutkim osprzetem kompem instalacja modolem zaplonowym przeplywomierzem sonda lambda poprostu all i bylem zadowolony i sam sprzedajacy skonsultowal mnie z szpecem od bmw bo niechcial zebym przyjechal nazat z tym silnikiem i co cie okazalo skrzynia ta sama ale pod innym kontem w m43 jest wiecej czujnikow czeba cos tam przeprogramowywac by z reszta auta gralo i wycofalem sie z tego i zrobilem sobie calkowity remont obecnego silnika od nowych zaworow pierscienie na tlokach all uszczelek pelny rorzad totalny remont i wyszlo mnie to okolo 1000 i wiem co mam zrobione i wiem ze silnik dlugo posluzy a kupujac inny nigdy niemasz pewnosci co kupujesz i ile moze cie jeszcze kosztowac

 

jezeli masz ograniczona ilosc kasy nie pakuj sie bo mozesz sie przejechac jezeli masz kase jak najbardziej wymien silnik na jakis ladny

Opublikowano
sugerujesz remont silnik niz kupno nowego? pozdjeciu glowicy okazalo sie ze jest do niczego. nie wiem co jest glebiej. boje sie ze remont silnika moze wyniesc wiecej niz sam silnik uzywany. masz racje ze jezeli zrobie go sam to bede wiedzial co w nim jest a ajka kupie inny to niewiadomo co bedzie. w moim boje sie o wal. na tlokach widac biale plamki prawdopodobnie od przegrzania a na cylindrach kolega stwierdzil ze sa delikatne zarysowania i jak kreci to jeden tlok piszczy. sam nie wiem co mam robic. pisze na forum proszac o podpowiedz i ukierunkowanie. lepiej u fachowca czy kolega ktory w miare sie na tym zna moze przeprowadzic taki remont. chcialbym jak najtaniej ale tez chcialbym zeby wszystko gralo. pozdro.
Opublikowano

mi tloki docisly do zaworow i je pokrzywili i sa delikatne zarysowania wglebianie w miejscach gdzie dobili do zaworow i nie wymienilem tych tlokow teraz nie rozumie ze glowica jest do niczego jezeli nie jest krzywa ani peknieta smialo remontuj nowy tlok ssoncy kosztuje 14zl a wydechowy 22zl masz 4 takie i 4 takie umnie niewiem jak u cienie jes firma co zajmuje sie sprawdzanie naprawiniem planowaniem glowic ale i tak nie robilem tego u nich remont glowicy wyszedl mnie 370zl co zaluje bo jak bym to zrobil w wlasnym zakresie wszylo by mnie sporo taniej kupilem juz wszystkie uszczelki i kompletny nowy rozrzad i remon silnika wyszedl mnie okolo 800 900 zl a za drugi co chcialem wymienic mialem zaplacic 1700zl ty przynajmnie wiem ze bedzie syper kompresja nie bedzie brac oleju i dlugo pociagnie

jezeli nie masz kasy odradzam waspa jezeli kasa to nie problem polecam waspa ja mialem na to 1700zl jak bym mial 2500 3000 to bym zrobil waspa

Opublikowano
Marcin222 potwierdza to,co ja powiedziałem. Kupno takiego samego silnika ograniczy koszty. Zawsze możesz się udać do fachowca po ekspertyzę kosztów remontu.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Ja chciałem kiedyś zrobić przekładke ale odechcialo mi się jak usłyszałem o kosztach... mam Compakta 1.6 chcialem włożyc 2.5 :) ale nie opłacało sie bo taniej wyszło poprostu sprzedać auto i kupić z 2,5 motorem. najtaniej wyjdzie jak kupisz 1.6 nie starcisz kasy na reszte osprzetu...
Zgadza sie goly silnik 1.6 od 800 do 1200zl kupi mnie koszta waspa tez wyleczyly z tego pomysly a moja bejce mam w takim stanie ze szkoda mi sprzedawac
Opublikowano
Pinokio ! Kup poprostu 1,6 ale M43.Będziesz zadowolony.trzymanko ! :roll2:

 

ale skrzynia z m43 lezy pod innym kątem.

zastanowilbym sie nad 1.8 M40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.