Skocz do zawartości

Nie działa dmuchawa, w czym problem??


bmw316

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dziś siadam, odpalam i zauważyłem że dmuchawa nie działa.

Zero nadmuchu - cisza!

Panel klimatronika normalnie wszystko przełącza, lecz nadmuchu nie ma.

Co może być przyczyną?

Jak się dostać do wentylatora?

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony prawdopodobnie jest opornik bezstopniowej regulacji siły nadmuchu (inaczej jeż). Znajduje się na tunelu środkowym nawiewu od strony kierowcy. Musisz zdjąć plastikową osłonę pod kierownicą oraz po zdjęciu osłony wylot powietrza na nogi (będzie ci łatwiej dojść do opornicy). poruszaj wtykiem może zadziała. U mnie jest ten sam problem. jak pojeżdżę z klimą włączoną to po ponownym włączeniu zapłonu wentylator nie działa. Ale później się włącza (złośliwość rzeczy martwych). Testuje właśnie możliwość naprawy tego elementu (tzn przelutowałem płytkę z opornikami) ale zobaczymy co dalej, na razie testy trwają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki są dobre. Tak jak kolega wyżej napisał.....na drugi dzień wsiadam, przekręcam kluczyk i dmuchawa znów działa. Na razie tylko raz się zawiesiła.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to masz taki sam problem co ja.

 

U mnie objawiało się to tak że jak było gorąco i pojeździłem z klimą (nawet nie duży kawałek) to po zgaszeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu dmuchawa nie działała. Później po pewnym czasie dmuchawa znowu działa normalnie.

Zaczęło mnie to irytować (przez pewien czas jeździłem z odkręconą osłoną pod kierownicą i jak przestawała działać to delikatnie poruszałem wtyczką w gnieździe opornicy i było ok). Ale ile można tak jeździć, więc postanowiłem coś zrobić.

 

Wyjścia były dwa kupić nowe lub pobawić się z tym co mam (a nuż się uda)

 

Zacząłem od wersji drugiej.

 

I tu podaję wskazówki (mówię od razu że nie zawsze tak się uda, ale spróbować warto (i tak element jest do wymiany więc nic nie ryzykujemy jak nie wyjdzie).

 

Wymontowałem opornicę. Zalana jest ona lakiem silnikowym ale można go delikatnie usunąć (najlepiej odchodzi jak jest rozgrzany) jest wtedy najbardziej miękki. Około 5-6 mm od krawędzi ( na całej powierzchni)zatopiona jest płytka na której umieszczone są oporniki i inne elementy elektroniczne. Uwaga: przy usuwaniu laku trzeba bardzo uważać aby nie uszkodzić lub nie porysować płytki.

 

Po usunięciu laku ukaże się płytka, nie da się jej wyciągnąć ale widać nóżki wlutowanych w nią oporników. U mnie była taka sytuacja że nóżki oporników odlutowały się od płytki i gdy oporniki się nagrzały przerywało obwód i opornica nie działała. Przelutowałem nóżki oporników, zamontowałem ponownie i jak na razie działa. Jak długo i czy to było to do końca nie wiem ale jak na razie jest ok.

 

Po sprawdzeniu czy wszystko jest ok dla pewności zalałem całą płytkę tak jak było oryginalnie (tyle że do tego z braku laku silnikowego użyłem kleju na gorąco (taki w laskach rozgrzewany w pistolecie).

 

Jeżeli ktoś miałby dodatkowe pytania to piszcie lub dzwońcie na numer 0660 68 78 71.

 

Cała operacja jest łatwiejsza niż się wydaje i jedno co trzeba to cierpliwość do usunięcia laku.

 

 

Powodzenia w regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na razie raz nie działała więc na razie nie będę tego rozbierał.

Czyli ta opornica jest w kanale nawiewu od strony kierowcy?? W którym miejscu dokładnie??

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to niekoniecznie musi być opornica, ja miałem identyczne objawy i wymieniłem opornicę na nową niestety nie dało to żadnego efektu. W moim przypadku problem tkwi w silniku dmuchawy, znalazłem gdzieś na forum, że można przesmarować plastikowe tuleje na których osadzone są wirniki dmuchawy białym smarem w sprayu ale i to nic nie dało, tak więc aktualnie jestem w fazie wydobycia silnika dmuchawy, co w przypadku mojej 318IS okazuje się nie taką łatwą sprawą, i wymiany szczotek jeżeli będzie to możłiwe, bo jak narazie nie mogę wydobyć silnika dmuchawy tak go "świetnie" w IS umieścili.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj też miałem problem z niedziałającym wentylatorem. I faktycznie problem leżał po stronie tego ustrojstwa co reguluje wydajnością wentylatora. Po poruszaniu wtyczki zaczął działać.

 

I tu moje zdanie. Wydaje mi się, że problem nie leży w tym elemencie, a raczej w złączu. W ogóle BMW ma skłonności do tracenia połączeń na złączkach, nie chcę powiedzieć, że BMW nie robi instalacji porządnie - wręcz przeciwnie osobiście uważam, żę materiały i konstrukcje złączy ma całkiem solidne, ale problemem jest utleniające się metale. Nie wiem czy dobrze zauważyłem, ale wydaje mi się, że gniazdo w tym ustrojstwie ma piny aluminiowe, a wtyczna ma gniazda miedziane. U mnie wtyczka miała tak okrutne przebarwienia na złączu, że ja się nie dziwię, iż prąd tam przestał przechodzić.

 

Ja przeczyściłem złącze i na razie czekam, na wyniki.

 

Proponuję moim kolegą zakupienie sobie takiego sprytnego środka do czyszczenia połączeń elektrycznych, który się nazywa KONTAKT. Tym bardziej, że to w naszych autach (wypasionych w elektronikę) nie będzie raczej odosobniony przypadek.

 

KONKLUDUJĄC. Zanim wymienisz czujnik ipt. przeczyść wszystkie złącza, którymi jest on połączony z układem kontrolnym.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wymienisz czujnik ipt. przeczyść wszystkie złącza, którymi jest on połączony z układem kontrolnym.
Na razie zaczekam aż przestanie działać po raz drugi....wtedy zabiorę się za wtyczki.

PS. w którym miejscu jest ta wtyczka? w tunelu nawiewu?

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli połączenie przy tej grzałeczce. To co koledzy pisali, żę jak nie działało to to ruszali. U mnie było tak samo. Jak ruszyłem kabel podłączony do tego elementu to wentylator ruszył. Następnym razem po włączeniu stacyjki ruszył od razu, ale słabiej (w porównaniu do tego co pokazywała klimatyzacja), więc poruszałem jeszcze raz i przyspieszył.

 

Moim zdaniem jest to słabe połączenie. Myślę, że sygnał zwrotny do klimatyzacji jest sygnałem napięciowym - więc w przypadku pojawienia się spadku napięcia na złączu wentylator będzie pracował wolniej.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 14 lat później...

To nie musi być rezystor, miałem nieodróżnialne wskazania i rezystor zastąpiłem innym, tragicznie nie miało to żadnego wpływu. W mojej sytuacji sprawa dotyczy silnika dmuchawy, zaobserwowałem miejsce na złożeniu, że można nasmarować tuleje plastikowe, na których montowane są wirniki dmuchawy, białym olejem pod prysznic, jednak to nie pomogło.www.tcswebmail.info www.upsers.fyi www.prepaidgiftbalance.fyi


Tak więc na razie jestem w okresie demontażu dmuchawy, co ze względu na mój 318IS kończy się niełatwą sprawą, i wymiany szczotek na marginesie, że jest to do pomyślenia w świetle faktu, że do w tym momencie nie mogę wyciągnąć silnika dmuchawy tak „fantastycznie”, że umieścili go w IS.www.tcswebmail.info www.upsers.fyi www.prepaidgiftbalance.fyi

Edytowane przez jacobhue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.