Skocz do zawartości

Zapalona kontrolka AirBagu po skasowaniu błędów - czemu?


BorsukWro

Rekomendowane odpowiedzi

Mam następujący problem :

Pojechałem na komputer sprawdzić co w trawie piszczy. Żadna z kontrolek

się nie paliła. Miałem prawie wszystkie błędy, więc pewnie niemiec w życiu do

kompa auta nie podłączał. W szczególności był błąd airbaga, który został

skasowany.

 

Po odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka airbaga. Kolesie z warsztatu mi

wmawiają że mam taśmę poduchy do wymiany, a ja się martwię czy mi

czegoś nie wgrali zamiast skasować na kompie?

Ktoś ma pomysł czemu kontrolka się nie świeciła a po kasowaniu się zapaliła???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleś z warsztatu raczej ma rację - jeśli taśma jest padnięta, to po skasowaniu błąd ponownie wyskoczy - może być też po porstu odłączona poduszka (choć nie wiem po co ktoś miałby to robić)

 

po co koleś miałby Ci coś wgrywać i niby jak :wink: ?

 

byłeś obecny przy tym badaniu?

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro byłeś przy badaniu, to nic Ci podmienić nie mogli (to się niestety zdarza)

na 99% też nic nie wgrali - najprawdopodobniej błąd tam był, a czemu nie był sygnalizowany? - może z powodu jeszcze innego błędu :roll:

 

najpierw sprawdź bezpieczniki i czy wszystko jest prawidłowo podpięte, a potem prawdopodobie i tak będziesz musiał wymienić taśmę - używka kosztuje +- 100 zł na allegro

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpiecznik zmieniony, żadnej zmiany. Ktoś może wie jakie oporności

powinny być na kablach taśmy airbaga (chcę sprawdzić czy to rzeczywiście to padło)?

Może jakieś inne pomysły - jak to jest możliwe że w przed kasowaniem się nie pali, po kasowaniu pali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli taśma padła, to znaczy, że któryś z przewodów (żył - taśma, to płaski kabel wielożyłowy) sie przerwał (ukruszył, przetarł, czy co tam jeszcze się z nim mogło stać) ... więc opór będziesz miał 100% :wink:

 

popros kogoś, kto ma sprawną poduchę i klakson, żeby na 5 minut podmienić od niego kierownicę

 

jak "dawca" odepnie akumulator i zdejmie kierownicę, a potem zapnie akumulator dopiero po założeniu kierownicy, to jego komp nawet tej operacji nei zauważy

 

jeśli jednak dojcie do sytuacji, w której auto będzie miało przekręconą stacyjkę, włączony aku i niepodpiętą taśmę, to wyskoczy błąd

 

potrzebny nasadowy klucz 16, torx (niestety nei pamiętam rozmiaru) i robota trwa +-20 minut

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
niekoniecznie ma rację. miałem podobnie tzn zaświecił sie airbag skasowałem błąd po kilku dniach wyskoczył na nowo wtedy powtórnie mechanik sprawdzał okazało się że przy akumulatorze jest (nie wiem jak to dokładnie sie nazywa) zabezpieczenie, odnośnie odcięcia zapłonu bodajże no i okazało się że powodem wyświetlania airbagu było jakieś zakłócenia zasilania pochodzące z tego dziadostwa. Może nieprecyzyjnie to opisalem ale znawca będzie bardziej ukierunkowany.

Sambo mą religią mata moim niebem

"Rickson"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.