Skocz do zawartości

układ chlodzenia 2,5tds


Melonek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Gdy zapale silnik na zimnym i odkręce korek zbiorniczka wyrównawczego to zauwarzyłem brak strumienia płynu na malym wężyku który idzie z chłodnicy. wężyk jest nie zapchany a wlot do zbiorniczka przepuszcza powietrze ale w odwrotną strone czyli w strone chłodnicy a nie odwrotnie. Moje pytanie Czy to tak ma być? Czy wszystko jest dobrze ze zbiorniczkiem? Raz na trzy dni przypowietrza się chlodnica i temperatura rośnie za mocno. gdy ściągne górny wąż przy chłodnicy i powietrze zejdzie wszystko wraca do normy. Nadmienie że na zimnym silniku obserwowałem płyn w zbiorniczku i nie widać bąbli powietrza. Co to może być prosze o porady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiem w dalszym ciągu czy płyn ma się przelewać tym malym wężykiem co idzie z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego. u mnie nie ma tego strumienia w zbiorniczku. ten kanał w zbiorniczku jest jakby zapchany( nie idzie ustami wdmuchnąć powietrza) i nie wiem czy to tak ma być? może dlatego mam cały czas układ zapowietrzony i się takie cuda dzieją?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli wisko zalacza sie to sprawdz czy po jezdzie w korku gorny waz chlodnicy ma taka sama temerature co dolny . jezeli dolny jest wyraznie chlodniejszy to jest nadzieja ze termostat sie wiesza , jezeli oba sa jednakowo gorace to sprawdz auto w nastepujacy sposob : jak juz bedzie silnik w miare cieply odkrec korek od zbiorniczka ale sie nie poparz .niech pierw zejdzie cisnienie jak gorny waz od chlodnicy bedzie miekki odkrec korek calkowicie . wsadz do zbiorniczka ciasny lejek taki zeby siedzial w miejscu od korka ale nie za gleboko , zeby nie zaslanial przelewu , napelnij woda do 2/3 WYSOKOSCI LEJKA woda zapal swoje kochanie . Popros kolege niech ja trzyma caly czas na 3500 obrotow a ty zmow modlitwe i obserwoj wode w lejku czy : nie ida male pecherzyki powietrza ,czywoda w lejku sie znaczaco nie podnosi i czy na brzegu wody nie wytraca sie olej . Jezeli nie ma takich objawow to musi zyc . jezeli ktorys z nich to niestety uszczelka albo glowica . Z doswiadczenia wiem ze najczesciej peka glowica . Chyba kazdy z nas musi poczuc ten smak goryczy
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli wisko zalacza sie to sprawdz czy po jezdzie w korku gorny waz chlodnicy ma taka sama temerature co dolny . jezeli dolny jest wyraznie chlodniejszy to jest nadzieja ze termostat sie wiesza , jezeli oba sa jednakowo gorace to sprawdz auto w nastepujacy sposob : jak juz bedzie silnik w miare cieply odkrec korek od zbiorniczka ale sie nie poparz .niech pierw zejdzie cisnienie jak gorny waz od chlodnicy bedzie miekki odkrec korek calkowicie . wsadz do zbiorniczka ciasny lejek taki zeby siedzial w miejscu od korka ale nie za gleboko , zeby nie zaslanial przelewu , napelnij woda do 2/3 WYSOKOSCI LEJKA woda zapal swoje kochanie . Popros kolege niech ja trzyma caly czas na 3500 obrotow a ty zmow modlitwe i obserwoj wode w lejku czy : nie ida male pecherzyki powietrza ,czywoda w lejku sie znaczaco nie podnosi i czy na brzegu wody nie wytraca sie olej . Jezeli nie ma takich objawow to musi zyc . jezeli ktorys z nich to niestety uszczelka albo glowica . Z doswiadczenia wiem ze najczesciej peka glowica . Chyba kazdy z nas musi poczuc ten smak goryczy
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test wykonałem. W starym korku wywierciłem otwór i wkleiłem butelke plastikową tak aby bylo swobodny przepływ. zalałem zbiorniczek na full + 2/3 butelki. Po zagrzaniu silnika dałem obroty na 3500tyś. No i co się ciekawego dzieje. Co 8, 10sek idą nieznaczne bąbelki a gdy puszcze gaz to przez chwile prawdziwy wólkan. :cry: Test wykonałem dwa razy po minucie. Efekt - powracające powietrze. Mam teraz niezłego ćwieka w głowie czy dam rade tak wrócić do Polski? jakieś 600km? I czy ktoś wie gdzie w Zachodniopomorskim sprawdzić moge głowice?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Wyczytałem gdzieś na forum że ktoś był autkiem na warsztacie , mechanik mu wsypał specjalny środek do płynu chłodzącego i stwierdził w 100 % że ma uszkodzoną uszczelke albo głowice. Czy ktoś słyszał o takim środku i jak on ma niby wykazać uszkodzenie? U mnie po odetkaniu zbiorniczka wszystko wróciło do normy.to znaczy temperatura silnika nie idze ponad 90stopni. A ten test który wykonałem wyraznie pokazywał uszkodzoną uszczelke albo głowice. Sam już nie wiem. I nie chciał bym się narobić na darmo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tester wurth-a wykrywa on zawartosc co2 w ukladzie chłodzenia . Jak jest ok to pozostaje niebieski a jak dmucha do ukladu to zmienia barwe na zielony , nie zawsze na nim jednak wychodzi . Metoda która ci podałem na początku jest najbardziej miarodajna ! Ucz sie na czyiś błędach ! Ja pojechałem po swoje auto z tym testerem do Raichu i sie naciąłem na mine . Jak wróciłem to pierwsze co zrobiłem w aucie to remont silnika !!! :mad2:
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.