Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Gdy zapale silnik na zimnym i odkręce korek zbiorniczka wyrównawczego to zauwarzyłem brak strumienia płynu na malym wężyku który idzie z chłodnicy. wężyk jest nie zapchany a wlot do zbiorniczka przepuszcza powietrze ale w odwrotną strone czyli w strone chłodnicy a nie odwrotnie. Moje pytanie Czy to tak ma być? Czy wszystko jest dobrze ze zbiorniczkiem? Raz na trzy dni przypowietrza się chlodnica i temperatura rośnie za mocno. gdy ściągne górny wąż przy chłodnicy i powietrze zejdzie wszystko wraca do normy. Nadmienie że na zimnym silniku obserwowałem płyn w zbiorniczku i nie widać bąbli powietrza. Co to może być prosze o porady.
Opublikowano
Tylko nie wiem w dalszym ciągu czy płyn ma się przelewać tym malym wężykiem co idzie z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego. u mnie nie ma tego strumienia w zbiorniczku. ten kanał w zbiorniczku jest jakby zapchany( nie idzie ustami wdmuchnąć powietrza) i nie wiem czy to tak ma być? może dlatego mam cały czas układ zapowietrzony i się takie cuda dzieją?
Opublikowano
Plyn ma isc z chlodnicy do zbiorniczka. Jezeli tak sie nie dzieje to trzeba jakos go przetkac. Natomiast jezeli w dalszym ciagu to nie pomoze to wowczas niestety ale post wyzej bedziesz musial wziasc pod uwage.
Opublikowano
Jakoś przepchałem cienkim drutem zbiorniczek. plyn idzie mizernie ale idzie. No i zostały dwa dni prawdy z modlitwą aby wszystko było ok. :modlitwa: Dzięki za podpowiedzi.
Opublikowano
jezeli wisko zalacza sie to sprawdz czy po jezdzie w korku gorny waz chlodnicy ma taka sama temerature co dolny . jezeli dolny jest wyraznie chlodniejszy to jest nadzieja ze termostat sie wiesza , jezeli oba sa jednakowo gorace to sprawdz auto w nastepujacy sposob : jak juz bedzie silnik w miare cieply odkrec korek od zbiorniczka ale sie nie poparz .niech pierw zejdzie cisnienie jak gorny waz od chlodnicy bedzie miekki odkrec korek calkowicie . wsadz do zbiorniczka ciasny lejek taki zeby siedzial w miejscu od korka ale nie za gleboko , zeby nie zaslanial przelewu , napelnij woda do 2/3 WYSOKOSCI LEJKA woda zapal swoje kochanie . Popros kolege niech ja trzyma caly czas na 3500 obrotow a ty zmow modlitwe i obserwoj wode w lejku czy : nie ida male pecherzyki powietrza ,czywoda w lejku sie znaczaco nie podnosi i czy na brzegu wody nie wytraca sie olej . Jezeli nie ma takich objawow to musi zyc . jezeli ktorys z nich to niestety uszczelka albo glowica . Z doswiadczenia wiem ze najczesciej peka glowica . Chyba kazdy z nas musi poczuc ten smak goryczy
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
jezeli wisko zalacza sie to sprawdz czy po jezdzie w korku gorny waz chlodnicy ma taka sama temerature co dolny . jezeli dolny jest wyraznie chlodniejszy to jest nadzieja ze termostat sie wiesza , jezeli oba sa jednakowo gorace to sprawdz auto w nastepujacy sposob : jak juz bedzie silnik w miare cieply odkrec korek od zbiorniczka ale sie nie poparz .niech pierw zejdzie cisnienie jak gorny waz od chlodnicy bedzie miekki odkrec korek calkowicie . wsadz do zbiorniczka ciasny lejek taki zeby siedzial w miejscu od korka ale nie za gleboko , zeby nie zaslanial przelewu , napelnij woda do 2/3 WYSOKOSCI LEJKA woda zapal swoje kochanie . Popros kolege niech ja trzyma caly czas na 3500 obrotow a ty zmow modlitwe i obserwoj wode w lejku czy : nie ida male pecherzyki powietrza ,czywoda w lejku sie znaczaco nie podnosi i czy na brzegu wody nie wytraca sie olej . Jezeli nie ma takich objawow to musi zyc . jezeli ktorys z nich to niestety uszczelka albo glowica . Z doswiadczenia wiem ze najczesciej peka glowica . Chyba kazdy z nas musi poczuc ten smak goryczy
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
Test wykonałem. W starym korku wywierciłem otwór i wkleiłem butelke plastikową tak aby bylo swobodny przepływ. zalałem zbiorniczek na full + 2/3 butelki. Po zagrzaniu silnika dałem obroty na 3500tyś. No i co się ciekawego dzieje. Co 8, 10sek idą nieznaczne bąbelki a gdy puszcze gaz to przez chwile prawdziwy wólkan. :cry: Test wykonałem dwa razy po minucie. Efekt - powracające powietrze. Mam teraz niezłego ćwieka w głowie czy dam rade tak wrócić do Polski? jakieś 600km? I czy ktoś wie gdzie w Zachodniopomorskim sprawdzić moge głowice?
Opublikowano
Stary przykro mi ! Bez zdjecia glowicy sie nie obejdzie . Wrocic wrócisz . musisz jechac nie przekraczajac 120 na wysokich biegach nie obciazajac silnika , wez ze soba 10l wody i obserwoj zegary .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
Witam ponownie. Wyczytałem gdzieś na forum że ktoś był autkiem na warsztacie , mechanik mu wsypał specjalny środek do płynu chłodzącego i stwierdził w 100 % że ma uszkodzoną uszczelke albo głowice. Czy ktoś słyszał o takim środku i jak on ma niby wykazać uszkodzenie? U mnie po odetkaniu zbiorniczka wszystko wróciło do normy.to znaczy temperatura silnika nie idze ponad 90stopni. A ten test który wykonałem wyraznie pokazywał uszkodzoną uszczelke albo głowice. Sam już nie wiem. I nie chciał bym się narobić na darmo.
Opublikowano
Jest tester wurth-a wykrywa on zawartosc co2 w ukladzie chłodzenia . Jak jest ok to pozostaje niebieski a jak dmucha do ukladu to zmienia barwe na zielony , nie zawsze na nim jednak wychodzi . Metoda która ci podałem na początku jest najbardziej miarodajna ! Ucz sie na czyiś błędach ! Ja pojechałem po swoje auto z tym testerem do Raichu i sie naciąłem na mine . Jak wróciłem to pierwsze co zrobiłem w aucie to remont silnika !!! :mad2:
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.