Skocz do zawartości

Automat, EML, szybkie ruszanie i przyśpieszanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Czy ktoś się może orientuje jak działa EML w E32? A jak ew. w innych modelach? A jeśli nie wiecie to jakie macie odczucia...

 

załóżmy że analizujemy działanie EML bez interwencji ASC, czyli ASC wyłączone albo bardzo przyczepny asfalt.

 

Czy ruszając z miejsca z gazem w podłodze (dosłownie):

 

1. EML otwiera przepustnicę całkowicie?

 

2. Otwiera przepustnicę optymalnie (powszechnie wiadomo że gaz do dechy na niskich obrotach spowalnia zamiast przyśpiszać przyśpieszanie, optymalnie jest gaz powoli).

 

Czy gaz w podłogę przy samym ruszaniu może zmulić auto z EML?

 

Mam na ten temat pewne sugestie, ale na razie ich nie ujawnie, żeby nic nie sugerować; ciekaw jestem czy macie podobne odczucia :)

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Sie ma!

 

Jeżdżę e32 735 na EML-u i reakacje przepustnicy na pedał gazu sprawdzałem na zgaszonym silniku - żadnych opóźnień. W przypadku zadziałania ASC, to właśnie EML odcina "powietrze" do silnika - trefne rozwiązanie.

Opublikowano
Co to jest ten caly EML. Czy ja tez cos takiego mam w swoim BMW 730 90r manual??

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Opublikowano
Sie ma!

 

Jeżdżę e32 735 na EML-u i reakacje przepustnicy na pedał gazu sprawdzałem na zgaszonym silniku - żadnych opóźnień. W przypadku zadziałania ASC, to właśnie EML odcina "powietrze" do silnika - trefne rozwiązanie.

 

Też tak sprawdzałem, opóźnienia rzeczywiście są praktycznie nie widoczne - po prostu szybkie silniczki krokowe - dlatego nowy kosztuje 1000 $.

 

Ale ja mam na mysli bardziej komputer EML i sterowanie przepustnicą. Czy jest optymalizacja otwarcia przepustnicy przez komputer przy przyśpieszaniu?

 

Dlaczego uważasz że trefne rozwiązanie? Właśnie moim zdaniem bardzo dobre, przecież odcinanie paliwa czy zapłonu byłoby bardzo chamskie; to najlepsze rozwiązanie jakie może być moim zdaniem.

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dlaczego uważasz że trefne rozwiązanie? Właśnie moim zdaniem bardzo dobre, przecież odcinanie paliwa czy zapłonu byłoby bardzo chamskie; to najlepsze rozwiązanie jakie może być moim zdaniem.

Pozdrawiam

 

ASC działa na module ABS-u, czyli różnic w prędkości tylnego koła w porównaniu z innymi. Jeśli wystąpi uślizg, to komputer tłumi cały silnik i oba koła, więc szperunek nie zdaje egzaminu przy włączonym ASC. Gdyby różnice występowały pomiędzy kołami np tylnej osi komputer winien je pominąć a tego nie robi. Mam szperę i z włączonym ASC, nie da się praktycznie jej wykorzystać. To widać przynajmniej w zimę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.