Skocz do zawartości

520d - problem z odpalaniem rano i na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Samochód jest w moim posiadaniu od miesiąca. Kupiłem lekko uszkodzony. Silnik i zawieszenie nie były ruszone, więc nie powinno to mieć wpływu na problem, ale do rzeczy:

 

BMW 520d 136PS 2000 rok

 

Sytuacja wygląda następująco:

jeżdżę cały dzień, wieczorem wstawiam auto do garażu, rano auto odpala na dotyk pochodzi 3-4 sekundy i gaśnie, po czym nie da się go już uruchomić, można długo kręcić rozrusznikiem i nie ma efektu.

Podstawiam drugi samochód, zaczepiamy linkę i jedziemy kilka metrów czyli odpalamy na tzw "popych". Od tej pory samochód już można gasić i zapalać bez problemu. Może tak postać 2-3 godziny i jeszcze da się go zapalić. Natomiast po dłuższym postoju (np. po nocy) sytuacja się powtarza. Tak jak pisałem na początku - auto od razu odpala po czym zaraz gasnie i już nie chce zapalić. Znowu pozostaje linka...

Wygląda na to, że paliwo się gdzieś cofa. Samochód stoi już tydzień w Boschu, mechanicy nie mogą zlokalizować usterki. Sprawdzili szczelność przewodów i chyba już wszystko co przyszło im do głowy. Mówią, że ostatnią deską ratunku będzie założenie zawroka zapobiegającego cofaniu się paliwa...

Może ktoś z was coś poradzi? może ktoś miał podobny problem. W końcu samochód wyjechał z fabryki bez zaworka i tak moim zdaniem powinno zostać. Kwestia znalezienia przyczyny.

Proszę was o pomoc bo mi już ręce opadają...

Opublikowano

no dobra powiedzmy, że się zapowietrza...

jaka może być tego przyczyna? jak ją zlikwidować?

Opublikowano
jak się zapowietrza to i w czasie jazdy by gasł a paliwo nawet jak się cofnie to w końcu od tego jest pompka elektryczna w baku by podpompowała . ja raczej bym skontrolował czy świece podgrzewają aż silnik zacznie pracować stabilnie (z Twojego opisu wynika że po 2-3sek się wyłanczają i najprawdopodobniej już drugi raz nie grzeją)
Opublikowano
jak się zapowietrza to i w czasie jazdy by gasł a paliwo nawet jak się cofnie to w końcu od tego jest pompka elektryczna w baku by podpompowała . ja raczej bym skontrolował czy świece podgrzewają aż silnik zacznie pracować stabilnie (z Twojego opisu wynika że po 2-3sek się wyłanczają i najprawdopodobniej już drugi raz nie grzeją)

 

świece były sprawdzane, sa w porządku.

powotrze jeszcze raz problem w skrocie:

rano auto odpala na dotyk po czym zaraz gasnie, drugi raz juz nie chce zapalic mozna krecic rozrusznikiem do usranej smierci i nie zapali.

po zaciagnieciu go na lince i odpaleniu, auto mozna zgasic i znowu zapalic, mozna gdzies pojechac postawic na dwie godziny po czym przyjsc i tez zapali na dotyk i normalnie jezdzi, ale po dluzszym posotoju powyzej 4-5 godzin problem sie powtarza, odpala na odtyk po czym gasnie i juz nie chce odpalic...

 

jakies sugestie?

Opublikowano
to że są świece w porządku to nie znaczy że grzeją tak długo jak wymaga tego zimny silnik a jak już zapalisz to możesz gasić i zapalać bo na ciepłym silniku świece i tak już nie grzeją . dlatego możesz to sprawdzić za darmo i samemu , wez rano na zimnym silniku przy odpalaniu podłącz kabelkiem świece bezpośrednio do akumulatora no i będziesz widział czy silnik pochodzi dłużej niż 3 sekundy jak faktycznie to nie zadziała to szukaj w układzie paliwowym przyczyny . możesz taż do świecy podłączyć lampkę lub woltomierz prąd powinien płynąć po zapaleniu silnika i zgaszeniu kontrolki świec jeszcze gdzieś do minuty
Opublikowano

...toż qrna serwis serwis Bosch od tego jest żeby taka usterkę zlokalizować! jak sobie nie dadzą rady to spróbować do innego serwisu. W twoim przypadku przyczyna może być wszystko (pompa ciśnieniowa, wtryski, świece lub elektronika - immobiliser lub coś takiego)

zmień serwis!

Opublikowano
Nie wiem czy moja rada coś da, ale w moim 525tds było podobnie. Po dłuższym postoju (noc) nawet 7 razy musiałem kręcić. Kupiłem zawór zwrotny Boscha (35 zł) i zamontowałem za filtrem paliwa. Minął rok, auto pali bez problemu zimą, latem, ciepły, zimny.
Opublikowano

przyczyn moze byc kilka

po piersze skupilbym sie na sprwdzeniu czy dochodzi paliwo jak nie mozla uruchomic. Jesli nie dochodz (cos odcina) to trzeba ustalic przyczyne

odcinanie pompy drugiej np prze przekaznik lub imobilaizer czy poluzowana mase ecd.

jesli dochodz to moze byc uszkodzony czujnik polozenia walu.

ew co sie rzadko zdaza czujnik cisnienia paliwa listwy CR

Opublikowano
zbyt słabe cisnienie na listwie zasilającej. Sprawdzić zawory w listwie prawdopodobniej będą słabo otwierały
Opublikowano

Auto już naprawione :)

Dzisiaj odebrałem auto z Bosha. Wreszcie uporali się z tym problemem.

Układ paliwowy się zapowietrzał, został wymieniony taki zaworek przy pompie i dodatkowo założyli elektrozawór.

Teraz auto po dłuższym postoju odpala i już nie gaśnie :D

 

Dzięki wszystkim za pomoc i chęci :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.