Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam mały problem z silnikiem r6 3,5 l , wszystko zaczeło się od awarii pompy

wody, pompe wymieniłem na nową lecz teraz na zapalonym silniku

wraz ze wzrostem obrotów odczuwalne są wzrastające wibracje silnika.

 

Czy przyczyną drgań może być brak 2 śmigiełek na wiatraku wiscozy :?:

Wcześniej przed awarią pompy wszystko było ok, czy urwane 2 śmigiełka mogą powodować aż takie wibracje :?:

Prosze o pomoc :!:

Opublikowano
teoretycznie moze i mogą być tą przyczyną smigiełka a czy praktycznie to niewiem, jeśli już to może byc to zależne jeśli np tych dwóch niema obok siebie wtedy wiatrak jest np. źle wyważony, ale czy brak dwóch aż tak by wpłynął na drgania silnika to chyba nie
Opublikowano

Brak smigiel w wiatraku raczej nie bedzie powodowal zadncyh drgan-ich masa w stosunku do masy motoru jest znikoma. Moze przy wymianie tej pompy cos innego zostalo popsute, (tylko jak i gdzie???) a moze po prostu cos innego padlo-zbieg okolicznosci). Czy sciagales viskoze przy tej wymianie, jak tak, czy ja potem poprawnie osadziles i dokreciles??

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

zauważyłem że visco kręci się z takimi samymi obrotami co pompa wody

a powinno chyba obracać się znacznie wolniej w swojej ustalonej prętkości

względem temperatury :?: , wraz ze wzrostem obrotów pompy tak samo

wzrastają obroty visca, teraz mi sie wydaje że visco nie powinno kręcić sie

aż tak szybko - wcześniej miało znacznie mniejsze obroty,

czy to oznaczałoby, że visco jest do wymiany :?: czy może da sie to jakoś wyregulować ?

szukałem coś na temat visca na necie i znalazłem że

za obroty visca jest odpowiedzialna ta blaszka z "bimetalu" , możliwe że sam ją uszkodziłem

lub podczas awarii cos się zepsuło, czy da się to jakoś uratować :?:

Opublikowano

Jeżeli visco zasuwa z obrotami silnika cały czas niezależnie czy zimny czy ciepły- do wymiany.Grzebanie przy visco-strata czasu i druciarstwem zalatuje ,lepiej kupić nowe i będziesz miał spokój. Co do wibracji- tak zdecydowanie ubytek łopatek wiatraka będzie miał na to wpływ- miałem ten problem w e12 gdzie brakowało dwóch na przeciwległych stronach...ułamały się gdy visco się zblokowało w korku - cudem tylko chłodnica ocalała...Po dwóch dniach ostrożnej jazdy( do 3 k rpm) przyszedł kpl. visco plus wiatrak i problem minął :wink: To tylko moja opinia , zrobisz jak uważasz...Pozdrawiam :8)

P.S. Jazda na spiętym visco plus rozwalony wiatrak = bicie osiowe=>

w niedługim czasie możesz pozbyć się pompy wodnej i wspomnianej chłodnicy... :idea:

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.