Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Ostatnio (przy okazji wymieniania skrzyni biegów), wymieniłem w serwisie sprzęgło, bo już ledwie żyło ( ślizgało ). Ale mechanicy jakoś go dziwnie ustawili... A mianowicie:

przy zmianie biegu na wyższy powinno być tak, ze zmieniam bieg puszczam od razu sprzęgło i dopiero dodaję gazu... a ja mam jak, ze za każdym razem muszę używać sprzęgła tak jakbym startował z miejsca, czyli sprzęgło + gaz jednocześnie... A jak tak właśnie nie zrobię, to samochód strasznie szarpie, tak jakbym przy redukcji biegów od razu sprzęgło puścił...

 

Co tu jest nie tak z tym sprzęgłem? Wystarczy go jakoś wyregulować czy spieprzyli mi całą robotę? Dodam, ze sprzęgło jest oryginalne SACHS-a...

 

 

pozdr

 

Witu

Opublikowano

nie wiem jak reszta ale ja troche kolegi nie zrozumiałęm.

czyli żę gaśnie przy zmianie biegu na wyższy?? przecież bieg zmiania sie przy wyższych obrotach czyli w momęcie kiedy zaczynają spadać zapięty jest bieg wyższy i dalej sie to równa i znów w góre.

czy może koledze o szarpanie chodziprzy zmianie biegu? i w którym momencie wysprzęgla: po paru centymetrach ruchu pedałem czy gdzieś głębiej?

Opublikowano

motokogut: nie gaśnie, tylko szarpie, wlasnie podczas zmiany biegu, kiedy jest juz wbity wyższy. zeby nie szarpnelo, np przy zmianie z 2 na 3 muszę puszczać sprzęgło rónocześnie z dodawaniem gazu... a sprzęgło łapie w zasadzie od samej podłogi...

 

martur: Nie przejmowalbym sie ale nigdy sie jeszcze nie spotkalem zeby w jakims samochodzi sprzegło tak dziwnie łapało.... nawet na nauce jazdy w nowym chevrolecie musialem całkiem puścić sprzęgło i dopiero dodawać gazu...

Opublikowano

nie bardzo rozumiem jak mozna zmieniac biegi na wyższe bez dodawania gazu w momencie puszczania sprzęgła. wtedy to dopiero szarpie.

 

p.s. mi tez łapie od dechy ale to raczej oznaka dobego wysprzęglania

Opublikowano
tak jak to juz ktos wyżej powiedzial...nowe sprzeglo i tyle..inaczej łapie...jeśli sprzeglo jest swieze powinno przy puszczaniu gwałtownym szarpac na biegach 1, 2, 3.....pamietaj też że mozesz wyregulowac linke od sprzegla, krecąc pokretlem na koncu i ustawiajac do swoich preferencji
Opublikowano

A tak z ciekawosci zapytam...Przy ostrym ruszaniu np pod gore, bieg 1 spoko, gaz opor i 2-ka i w momencie puszczania sprzegla, kiedy juz auto ciagnie, sprzegla juz prawie nie dotykam (jest wcisniete minimalnie, powiedzmy 1 cm) mam wrazenie ze slizga czyli tak jakby ten ostatni 1cm wcisniecia sprzegla decydowal o jego dzialaniu...Czy tak powinno byc??

Inaczej - jade na 2-ce...Gaz opor, auto caly czas ciagnie powiedzmy od 2 tys obr i lekutenko (2 cm), a nie do oporu wciskam sprzeglo to slizga a silnik wychodzi na wysokie obroty...

Tak powinno pracowac sprzeglo czy tez mam juz wyjechane??

 

Dzieki i Pozdrawiam :)

Opublikowano

Sprawne sprzęgło w modelach z hydrauliką ma samoregulację czyli powinno brać zawsze w tym samym miejscu puki mu okładziny starcza.

W twoim przypadku wygląda to na klasyczny przypadek kończenia się sprzęgła. (chyba że masz tak od zawsze czyli samoregulator ustawia zakres pracy tak wysoko).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.