Skocz do zawartości

Jaki olej do 325 2001 r 160 tys przebiegu


rybex

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc :)

 

Silniczek stan bdb :) 160 tys przebiegu rocznik 2001. I mam dylemacik co wlac :) tz co juz bylo wlewane na serwisie :) jaki olej najczesciej leje sie do tych bmw ?

 

moja bemcia też ma taki przebieg, jak kupiłem była zalana syfiastym lotosem 10W, ja wlałem Mobil 5W50 i jestem zadowolony, zaraz zaczną się krzyki że nie powinno się zalewać syntetyka, ale zawsze tak robię jak kupie samochód a miałem już ich 6 i nigdy nie miałem problemu .. jeśli samochód jeździł długi czas na półsyntetyku to można zrobić płukankę, zalewasz syntetyk,, jeździsz 1000km i potem znów zmieniasz olej na syntetyk i jest już git - słowa tunera Pana Grabowskiego

Edytowane przez mbied1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie na temat zalewania syntetykiem są mocno podzielone - ale raczej większość uważa, że nie powinno się lać syntetyka po półsystetyku. Ale szczerze mówiąc, to jak ja będę niedługo zmieniał to jeszcze pogadam w serwisie, bo już sam nie wiem.

 

Co do marki to obecnie skłaniam się w stronę Valvoline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie zawsze uczyli,że po mineralnym nie można na syntetyk przejsc.Tylko trzeba stopniowo.Mineralny-półsyntetyk-syntetyk.Własnie tez mam półsyntetyk i chciałem castrola wlać 0W-40.To jak to jest w końcu???

 

Dobrze mówisz, tylko kwestia jak długo jeździsz na półsyntetyku, jeśli długo to radziłbym ci właśnie zalać syntetyk, a po 1000 km znów wymienić i wtedy już można będzie zostawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie zawsze uczyli,że po mineralnym nie można na syntetyk przejsc.Tylko trzeba stopniowo.Mineralny-półsyntetyk-syntetyk.Własnie tez mam półsyntetyk i chciałem castrola wlać 0W-40.To jak to jest w końcu???

 

Dobrze mówisz, tylko kwestia jak długo jeździsz na półsyntetyku, jeśli długo to radziłbym ci właśnie zalać syntetyk, a po 1000 km znów wymienić i wtedy już można będzie zostawić

A czemu po 1000km trzeba wymienic.Nie można dłużej pojeździć.Troche drogi gips w ciągu miesiąca na sam olej 500zł wydać w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie zawsze uczyli,że po mineralnym nie można na syntetyk przejsc.Tylko trzeba stopniowo.Mineralny-półsyntetyk-syntetyk.Własnie tez mam półsyntetyk i chciałem castrola wlać 0W-40.To jak to jest w końcu???

 

Dobrze mówisz, tylko kwestia jak długo jeździsz na półsyntetyku, jeśli długo to radziłbym ci właśnie zalać syntetyk, a po 1000 km znów wymienić i wtedy już można będzie zostawić

A czemu po 1000km trzeba wymienic.Nie można dłużej pojeździć.Troche drogi gips w ciągu miesiąca na sam olej 500zł wydać w moim przypadku.

 

Bo syntetyk może rozpuścić osady nagromadzone w silniku - oderwie się taki syf od ścianek w silniku i będzie krążył po układzie. Dlatego właśnie nie zalewanie syntetyka nie jest zalecane jak się jeździło na półsyntetyku, a już nie mówiąc o mineralnym - bo oderwany syf może się nagromadzić w różnych miejscach i przyblokować przepływ oleju. Dodatkowym problemem może być rozszczelnienie silnika - a to z powodu, że nagromadzony osad ma właściwości uszczelniające.

 

Także wydaje mi się, że zmiana pół na pełny syntetyk to loteria - jak komuś nie zaszkodzi, to ok, ale znowu innemu może tylko kłopotów przysporzyć.

 

U mnie poprzedni właściciel chyba nie za często zmieniał olej - bo po zmianie bardzo szybko się zrobił czarny - także póki się silnik półsyntetykiem nie przepłucze o syntetyku nawet nie myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie z tym rozszczelnieniem też słyszałem.Tylko znajomy mi mowił ,ze jak mam dobry silnik,super ciśnienie i nie bierze oleju to spoko moge lać syntetyk.Właśnie boję się jakby co tego rozszczelnienia,bo w tej chwili jest silnik oki.Chciałem mojej beci dać lepszego loeju,ale ona już ma 12lat i prawie 197.000km przebiegu,więc chyba szkoda ryzykować.Jak jest oki,trzeba lać to co było.A jaki jest dobry półsyntetyk do mojego BMW???Do tej pory lałem Texaco 10w-40 bo akurat taki szwagier ma w beczkach w warsztacie.Może są jakieś lepsze konkretnie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie z tym rozszczelnieniem też słyszałem.Tylko znajomy mi mowił ,ze jak mam dobry silnik,super ciśnienie i nie bierze oleju to spoko moge lać syntetyk.

 

Mam takie same zdanie - jezeli jestes pewny co do silnika to smialo zalewaj pelny syntetyk :D

 

Ja w swoim starszym M50 (przebieg podobny do Twojego) jakis czas temu przeszlem z 10W40 na 5W40 (Petro-Canada) i jestem mega zadowolony :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze mam podobny problem 180000 najechane, polsyntetyk po 9500 czysciutenki.. i wlasnie te 9500 km temu przeszedlem z minerala (ktory przejechal w tym silniku 15000). Za 500 km wymiana, a ja wiem czy przejsc na 5w-40..

 

Silnik nie bierze grama oleju, a smigam na Valvoline MaxLife 10w-40 1/2 syn.

 

Zastanawiam sie nad maxlife full syn :roll:

Breast. Mouth. Waist.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.