Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w moim silniku M43 jeden wąż gruby idący do chłodnicy górą przy zbiorniczku jest gorący, a ten idący z drugiej strony do termostatu jest kompletnie zimny ... czy to wina termostatu??? jak sprawdzić termostat?? czy czujniki temperatury są odpowiedzialne też za ten proceder?? :) ... jak mam odkręcony zbiorniczek i przygazuje to woda leci ciurkiem, jak na gorącym odkręce odpowietrznik to woda też leci (nie strzela powietrzem)
Opublikowano

Termostat sprawdza się wkładając go do gotującej się wody - a dokładniej to można termometrem mierzyć temperaturę wody, bo chyba przy 95 stopniach ma się otworzyć.

 

Łatwiej jest jak zawsze jest otwarty (ja tak miałem) - bo na zimno można sprawdzić.

Opublikowano

dla różnych aut termostat otwiera sie przy różnych temperaturach - trzeba znać swoją

 

w książce Etzolda napisali, żeby wsadzać termostat do garnka na jakimś druciku - żeby nie dotykał ścianek

 

nie mam pojęcia gdzie kupić termometr do ok 100 st C, więc jak mi się grzeje i nie mogę ustalić czy jest w tym wina termostatu, czy nie, to po prostu go wymieniam - nowy i dobrej firmy kosztuje +- 30 zł, więc nie ma dramatu

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Bez wyjmowania z auta robi się to tak: zapalasz całkowicie zimne auto i grzejesz na wolnych obrotach. Przed osiągnięciem połowy skali chłodnica powinna być nadal zimna a silnik juz ciepły. Po osiągnięciu połowy skali zaczyna otwierać się termostat - po kilku chwilach chłodnica musi się już robić gorąca.

 

Jeżeli wskażnik przekracza pół skali a chłodnica jest zimna - termastat do wymiany (otwiera się za późno)

 

Jeżeli chłodnica robi się ciepła zanim silnik dojdzie do temperatury roboczej - termostat do wymiany (lub nie ma go wcale co też się zdaża :lol: )

 

Sposób z garnkiem jest też dobry ale do gotowania jajek na śniadanie :wink: oczywiście jest poprawny ale kto wyjmuje termostat żeby go sprawdzić i włożyć spowrotem...

www.turboBMW.pl
Opublikowano
Bez wyjmowania z auta robi się to tak: zapalasz całkowicie zimne auto i grzejesz na wolnych obrotach. Przed osiągnięciem połowy skali chłodnica powinna być nadal zimna a silnik juz ciepły. Po osiągnięciu połowy skali zaczyna otwierać się termostat - po kilku chwilach chłodnica musi się już robić gorąca.

 

Jeżeli wskażnik przekracza pół skali a chłodnica jest zimna - termastat do wymiany (otwiera się za późno)

 

Jeżeli chłodnica robi się ciepła zanim silnik dojdzie do temperatury roboczej - termostat do wymiany (lub nie ma go wcale co też się zdaża :lol: )

 

Sposób z garnkiem jest też dobry ale do gotowania jajek na śniadanie :wink: oczywiście jest poprawny ale kto wyjmuje termostat żeby go sprawdzić i włożyć spowrotem...

 

 

podeben sie pod temat zeby nie smiecic... autko e38 ... temperatura w trasie ok 80 - 85 stopni... na miescie tez zadko dochdozi do 88 -90 ... wisko spawn...załacza się jak juz cieplo i np. korek nie jest spiete na stałem... co to może byc...termostat za wczesni otwiera... zapowietrozny uklad??? to chyab by sie grzal wtedy??

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
no to termostat do wymiany, tylko niestety cholercia drogi ... w ASO 300 zł do mojego silnika w intercarsie (mam duże zniżki) mało mniej bo 250 zł
Opublikowano
no to termostat do wymiany, tylko niestety cholercia drogi ... w ASO 300 zł do mojego silnika w intercarsie (mam duże zniżki) mało mniej bo 250 zł

 

jestes pewien że termostat kuowałeś ....

ja kupowałem kilka termostatów do kilku bmw... i cena od 30 - do max 55zł.... to co to za termostat ktory kosztuje 300zł... do e46 318 ???

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
Termostat do M43 kosztuje ok 70zł - te bez obudów są tańsze. Ale co ciekawe - obadałem, że można wyjąć ten termostat z obudowy i możliwe, że by zwykły pasował - tylko, że to się za często nie psuje, więc nie ma co się bawić.
Opublikowano
no to termostat do wymiany, tylko niestety cholercia drogi ... w ASO 300 zł do mojego silnika w intercarsie (mam duże zniżki) mało mniej bo 250 zł

 

jestes pewien że termostat kuowałeś ....

ja kupowałem kilka termostatów do kilku bmw... i cena od 30 - do max 55zł.... to co to za termostat ktory kosztuje 300zł... do e46 318 ???

 

bo jest w takiej plastikowej "fajce" w intercarsie nie mają zamienników do tego modelu akurat i po VIN-ie ściągają oryginał po tej cenie

Opublikowano
jeżeli to jest M43 to termostat do e36 w salonie kosztuje (kosztowal 6miesięcy temu) 125pln. zobacz na realoem czy to są te same teremostaty (numer części oraz temperature otwierania) i idz do salonu i kup od od e36. jak znam życie to jest to ten sam termostat i różni sie ceną bo niby do lepszego auta.
Opublikowano

 

podeben sie pod temat zeby nie smiecic... autko e38 ... temperatura w trasie ok 80 - 85 stopni... na miescie tez zadko dochdozi do 88 -90 ... wisko spawn...załacza się jak juz cieplo i np. korek nie jest spiete na stałem... co to może byc...termostat za wczesni otwiera... zapowietrozny uklad??? to chyab by sie grzal wtedy??

 

Piszesz baaardzo niezrozumiale :!: Skoro temperatura w trasie spada poniżej połowy skali a podczas postoju wraca do połowy - termostat jest uszkodzony (otwarty cały czas)

www.turboBMW.pl
Opublikowano
jeżeli to jest M43 to termostat do e36 w salonie kosztuje (kosztowal 6miesięcy temu) 125pln. zobacz na realoem czy to są te same teremostaty (numer części oraz temperature otwierania) i idz do salonu i kup od od e36. jak znam życie to jest to ten sam termostat i różni sie ceną bo niby do lepszego auta.

 

a czy w termostacie od e36 jest gniazdko na podpięcie wtyczki???

Opublikowano
Termostat kosztuje 250 - 300 zl do m43b19 dlatego ze ma w sobie czujnik temperatury.Wymieniasz całe kolanko z czujnikiem i termostatem w srodku.U mnie dzialal termostat ale czunik byl przegnity prawdopodobnie dlatego ze niemiec umył silnik innej opcji nie ma!!Termostat do m43b16 kosztuje 30-50 zl nie ma w nim czunika.
Opublikowano
mbied1 no to są jednak inne. w moim przypadku (m43b18) to jest kolanko z wciśniętym w nie termostatem. no nic chciałem pomóc ale nie wyszło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.