Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów.

Niedawno zmieniłem silnik w swojej buni i niby wszystko jest fajnie, ale...

Na zimnym silniku auto nie ma mocy,jest słabe,przy mocniejszym depnięciu na gaz puszcza czrnego dyma, dopiero gdy osiągnie obroty rzędu 2000 zaczyna normalnie jechać. Gdy wskaznik temperatury stanie w pionie to wszystko jest ok. Test pedałowy wykazał błąd 24 ,25 i 29(co oznaczają te błędy wiem). Może któryś z kolegów przerabiał ten temat w swoim aucie? Dodam ,że jeżdżę bmw 525 tds z 93r, a silnik jest z 92r(podobno). Z góry thanks za informacje i rady.

[/b]

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Na zimnym silniku auto nie ma mocy,jest słabe,przy mocniejszym depnięciu na gaz puszcza czrnego dyma,

 

Chcesz zajechać ten swój nowy silnik :?: :?: :mad2: Nie butuj TDS na zimnym bo napewno nie odwdzięczy Ci się długą bezproblemową eksploatacją :nienie:

 

dopiero gdy osiągnie obroty rzędu 2000 zaczyna normalnie jechać

To raczej normalne w uturbionych dieslach,dopóki nie dojdzie do obr.na których turbo zaczyna ostro pompować to lipa

 

Gdy wskaznik temperatury stanie w pionie to wszystko jest ok

No bo wtedy DOPIERO powinienes mu pałować-jak już musisz,wszystko poniżej tej tem.=KILL ENGINE :!:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano

Nie zrozumiales Gierap.

Wiem jak sie obchodzic z tdsem.

Na zimnym silniku lekkie dodanie gazu powoduje ze sie dławi, bardzo powoli trzeba go wkrecac na obroty, zeby nie zostawial czarnej chmury.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam!

 

Podepnę się pod temat.

 

Otóż mam dokładnie ten sam problem jak u Ciebie spidii75 - dopóki wskazówka temperatury nie stanie w pionie, silnik nie ma mocy, ale nie dymi i na wolnych obrotach nie równo pracuje (jakby nie pracował na jeden cylinder).

Wiem, że zimnego silnika się nie katuje i nie kręcę go powyżej 2 tyś obr/min, ale w tym przypadku to taki muł, że przez pierwsze 2 minuty jazdy podczas ruszania ze świateł maluchy trąbią z tyłu na mnie, żeby się pośpieszyć, a ja nie mam czym :(.

 

U mnie test pedałowy wykazuje błąd 24 i 29 - ciekawe co oznaczają te błędy. Przeszukałem już forum, ale niestety bezowocnie.

 

Może ktoś spotkał się z takim problemem, wypowie się i pomoże nam?

Znam conajmniej jeszcze jeden taki przypadek z TDSem, ale rozwiązań zero.

 

Pozdrawiam

Rufus

Opublikowano

Nie miałem i nie ma takich kłopotów, więc nie podpowiem nic z autopsji, ale:

 

- sprawdziłbym na komputerze błędy - może będzie coś więcej niż te 3 numerki

 

- sprawdziłbym na komputerze live data czyli odczyt bieżących parametrów pracy silnika - temperaturę silnika, powietrza, paliwa, kąt wyprzedzenia wtrysku na zimno i w czasie rozgrzewania. Dawkowanie paliwa zmienia się w funkcji temperatur i jeżeli jeden z czujników źle działa to dawkowanie na zimno może być złe.

 

- nierówna praca na zimno może wynikać ze złego ustawienia nastawnika (czyli dawki) - wyjdzie też na live data bo będzie zła (za duża albo bardzo niestabilna) dawka. Na kompie fachowiec ustawi, opisy jak to zrobić na oko są w sieci (chyba nawet na tym forum).

Może też telepać od zabrudzenia nastawnika. Opis czyszczenia tegoż jest w dziale zrób sam.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
nierówna praca na zimno może wynikać ze złego ustawienia nastawnika (czyli dawki) - wyjdzie też na live data bo będzie zła (za duża albo bardzo niestabilna) dawka. Na kompie fachowiec ustawi, opisy jak to zrobić na oko są w sieci (chyba nawet na tym forum).

Może też telepać od zabrudzenia nastawnika. Opis czyszczenia tegoż jest w dziale zrób sam.

 

Niestety na komputerze brak błędów (jest jeden - od tempomatu, którego nie mam). Po badaniu na komputerze faktycznie wyszło, że dawka jest za duża, ale po zmniejszeniu dawki jeszcze bardziej telepie silnikiem, zaś po zwiększeniu dawki chodzi równo, ale w ogóle nie ma mocy.

Niestety instrukcja czyszczenia nastawnika jest na tym forum, ale jest to instrukcja dotycząca tylko i wyłącznie nastawnika indukcyjnego, a ja mam jeszcze potencjometryczny (suwakowy) :(

Opublikowano
dowiedziałem sie ostatnio ze to moze byc czujnik regulacji cisnienia paliwa. byc moze zawiesil sie na pozycji "silnik ciepły" i nie dawkuje dobrze paliwa kiedy silnik jest jeszcze zimny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.