Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
chcialbym regulke cut off-u poznac. Na googlach ciezko cos znalezc. U nas na forum tez malo. Chcialbym znac co dokladnie to oznacza. Wiem ze chodzi o odciecie paliwa np podczasz jazdy z gorki hamujac biegiem. Ale chcialbym wiedziec czy wtedy silnik nie bierze wcale paliwa czy moze jakas odrobine?? Slyszalem ze wtedy zawory sie zamykaja. Chhcialbym o tym poczytac ale nie ma takiego pewengo zrodla. A chce to wiedziec zeby komus cos udowodnic ;)

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
chcialbym regulke cut off-u poznac. Na googlach ciezko cos znalezc. U nas na forum tez malo. Chcialbym znac co dokladnie to oznacza. Wiem ze chodzi o odciecie paliwa np podczasz jazdy z gorki hamujac biegiem. Ale chcialbym wiedziec czy wtedy silnik nie bierze wcale paliwa czy moze jakas odrobine?? Slyszalem ze wtedy zawory sie zamykaja. Chhcialbym o tym poczytac ale nie ma takiego pewengo zrodla. A chce to wiedziec zeby komus cos udowodnic ;)

 

Cut-off to odcięcie dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem, są dwa jakby "progi obrotów".

 

1. Obroty przy których paliwo zostaje odcinane (w moim BMW np. ~ > 1600 rpm)

 

2. Obroty przy których znowu zaczyna podawać paliwo (w moim BMW np. ~ < 1300 rpm)

 

Czyli... jedziemy sobie... mamy 1800... puszczamy gaz... paliwo jest odcięte... ale gdy silnik osiągnie 1300 rpm paliwo znów zostaje podawane.

 

Drugi przykład: gdy jedziemy i mamy 1500 rpm... cuf off nie zadziała gdy puścimy gaz. Paliwo będzie zawsze podawane, oczywiście w minimalnych ilościach.

 

To oczywiście własne odczucia i nie znam dokładnych progów obrotów; w każdym razie tak to działa. Dla silników 4-cyl te progi są wyższe, dla V8, V12 niższe...

 

Sam myśle nad chipem który mi je zmieni, obniży o kilkaset RPM. Dawałoby to taki efekt że miałbym lepsze hamowanie silnikiem (bardziej dynamiczna jazda) i niższe zużycie paliwa.

 

Zamykanie zaworów? Brak technicznych możliwości w samochodach takiej generacji jak E32, E34, E36 czy nawet E39, E39, E46... to w jakiś nowych prototypach albo w jakimś super nowym aucie.

 

Choć prawdą jest że przepustnica z racji hamowania silnikiem jest praktycznie cała przymknięta.

 

A jeśli chodzi o praktykę to cut-off masz wtedy kiedy podczas jazdy ekonomizer pokazuje 0. On wcale nie kłamie, wtedy silnik nie spala paliwa.

 

 

Mam nadzieje że choć troche pomogłem.

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
to wszystko wiem bo tak to przeczytalem. 99% osob z ktorymi mam kontakt na codzien nie chce w to uwierzyc. Mowia ze jesli silnik pracuje to musi brac paliwo. To tak jak bym kluczyk przekrecil na 0 i wylaczyl zaplon. Nie mam zbytnio pojecia o mechanice ale wkurza mnie to ze nie umieja mi przyznac racji.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.