Skocz do zawartości

[req]porownanie e23 e28 e30 e32 i e34


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wiatam niedlugo moze zdam egzamin naprawo jazdy (za 3 razem...) i zastanawiam sie nad kupnem samochodu (najchetniej diesla z tylnym napedem) dlatego prosilbym o zestawienie zalet i wad modeli : e23 (723-735) e28(518 520 524 td) e30(316 324 td) e32 (730 735) e34 (518 520 524 td) njabardziej przydaly by sie informacje o tym ktore z wymienionych modeli sa ocynkowane i o trwalosci zawieszenia , silnikow i mechanizmu przekazywania napedu.Ktore z nich w miare latwo naprawiac samemu a w ktorye sa naszpikowane elektronika?
Opublikowano

:search:

jest tego pełno...czytajać już bedace wypowiedzi dowiesz sie wiecej niż czekajac na odpowiedz...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
dopiero od e38 zaczeli kłaść (niestety) diesle do 7-ki, nieastety bo nienawidze diesli, a co do kosztów e 32 to nie są takie straszne, choć zależy to od punktu odniesienia oczywiście, ktoś kto jeździł maluchem i wsiada do e32 doznaje szoku bo amorek do e32 nie kosztuje 35 zł tylko 350zł. w kazdym razie chłopie nie kupuj starego diesla bo będziesz żałować. :roll2:
Opublikowano
w kazdym razie chłopie nie kupuj starego diesla bo będziesz żałować. :roll2:

 

 

proszę tylko bez takich tendencyjnych i mało obiektywnych oraz nic wnoszacych wypowiedzi .

Pokaż mi drugiego tak dynamicznego na owe czasy diesla ... nie powiem że takie 324 lata ale ktoś kto nie miał styczności mocno się zdziwi .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

co niby znaczy twoim zdaniem "wypowiedz nieobiektywna", chyba mi wolno nie lubić diesla?? koleś pyta więc mówię co uważam i mi tego nie zabronisz, lubisz diesle ok, RESPECT, ja coś wiem o dieslach BMW i choć kocham tę markę jak matkę to starego diesla bmw nie polecam,

ps. szanuje twoje zdanie

:)

Opublikowano
co niby znaczy twoim zdaniem "wypowiedz nieobiektywna":)

 

to jest moim zdaniem nieobiektywna wypowiedż :

 

 

w kazdym razie chłopie nie kupuj starego diesla bo będziesz żałować.

 

oczywisciście masz prawo nie lubić diesla ale ten fakt nie ma prawa dyskwalifikować tego rozwiazania dla innego użytkownika - bo tak to przedstawiłeś ... tylko tyle .

 

Miałem 524 i 324 i złego słowa nie powiem . Faktem po prostu jest ze te auta sa juz wiekowe i troche trzeba się naszukać żeby bubla nie kupic .

Nie mniej uważam ze egzemplarz którego podałem w linku wyzej jest godny polecenia i polata jeszcze ładnych pare latek bez wiekszych problemów .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
mozecie jeszcze cos napisac o ocynkowaniu i problemach z korozja? Slyszal moze ktos o eksperymentach z wsadzeniem do e32 diesla z 524 (widzialem kilka mercedesow w126 diesel z silnikami od w123)
Opublikowano

nie no rozbawiłeś mnie do łez z tym "wsadzaniem" diesla do e32, nie zrozum mnie źle i nie złość się na mnie ale z punktu widzenia "starego" bemiarza to co mówisz jest śmieszne, jeździłeś kiedyś 7-mką?? myslisz ze 2,4 diesel "uciagnie" e32??? :lol: po co psuć auto niemal doskonałe starym silnikem diesla??? kurde człowieku!!!!! nie złość się na mnie!!! ok??? chcę pomóc!!! zrobisz jak zechcesz ale pomyśl dlaczego bmw nie kładło diesli do e32, jesli myślisz że ulepszysz e32 to chyba nie masz racji,

to moje zdanie

bez urazy!!! :duh:

pomyśl lepiej o 3,5i, czy 3,0i, czy 5,0i

ps.

odpowiedz mi jeśli możesz dlaczego tak bardzo chcesz diesla???????

Opublikowano

to jest moim zdaniem nieobiektywna wypowiedż :

 

 

w kazdym razie chłopie nie kupuj starego diesla bo będziesz żałować.

 

no sorry ale chyba każdy przeciętnie zorientowany znawca tematu wie że stare diesle do bezproblemowych w obsłudze nie należą, problemy z ciśniniem(pierścienie, głowica), świece żarowe, dobry akumulator, rozrusznik, problemy z paliwem zimą, droga obsługa, drogie części do silnika, problemy z pompą, wtryski itd...

może nie mam racji ale z "benzyną" jest mniej problemów, tym bardziej że mówimy o autach 15-20 letnich, po przejściach, mam tu na myśli jazdę "na opale" itd...

znów to powiem, bez urazy

ps. nie mam na celu Cię wkurzać, to tylko dyskusja, szanuję odmienne zdanie

Opublikowano

@uromil ależ absolutnie sie nie wkurzam ... czy ja gdzieś krzyczałem albo bluzgałem ? :)

 

ja nie mówie ogółem o 2,4 tylko o konkretnym w/w egzemplarzu - tylko tyle .

I teraz zobacz co ty wypisujesz ...

 

 

 

....stare diesle do bezproblemowych w obsłudze nie należą, problemy z ciśniniem(pierścienie, głowica), świece żarowe, dobry akumulator, rozrusznik, problemy z paliwem zimą, droga obsługa, drogie części do silnika, problemy z pompą, wtryski itd...

 

a po chwili polecasz 5,0 V12 chłopakowi , który dopiero co odbiera prawo jazdy ....

 

pomyśl lepiej o 3,5i, czy 3,0i, czy 5,0i

 

 

ps.

odpowiedz mi jeśli możesz dlaczego tak bardzo chcesz diesla???????

 

jakby nie było to takie 324 zawsze sie zmieści w 7L i pojedzie te 180 bez większych wysiłków

 

aa i zeby nie było - również uważam że to totalna głupota wsadzać do e32 td bądz nawet tds'a ... choć w przypadku 4,0d to juz sprawa sie nieco zmienia . Ale to myśle jest inny temat .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

no wiesz co do tego spalania 7l w 2,4td to chyba nie do końca zawsze się zmieści, prawda??? :wink:

nie zachecam go do v12, mówię żeby rozważył 3,3,5, 5, chyba z tych które wymieniłem najlepszy byłby 3,5 rzedowa 6, taki kompromis mocy, kosztów, przyjemności z przyśpieszenia itd.,

a co do auta do którego załączyłeś link, to rzeczywiście wygląda na zdjęciach ok, ale co do silnika to nic nie wiemy więc może ostrożniej z tymi stwierdzeniami że to takie cacko bo różnie to bywa, prawda???

:mrgreen:

przeglądałem wczoraj forum i widziałem że spalanie 2,4 td sięga 12l w mieście, jeśli tak jest(nie wiem bo jak pisałem diesle mnie nie interesują) to chyba lepiej już mieć nawet v12 w sekwencji(lpg)??? w każdym razie polecam rzędowe 6 3,5l w automacie,

Opublikowano

Koledzy nie zrozumcie mnie zle. Nie uwazam sie za jakiegos mistrza kieorwnicy, ale kolega dopiero co robi prawko. Przypomnijmy sobie sami jak sie jezdzi zaraz po odebraniu prawka i jakie byly nasze umiejetnosci.

Ni ma sie co oszukiwac taki czlowiek jest niedoswiadczonym kierowca.

E32 w rekach takiego kierowcy moze byc naprawde niebezpieczna. Prawie 200KM w podst wersji moze naprawde namieszac. Mehow jezdzisz autem "prawie" takim samym jak moje i wiesz dobrze ze na mokrej nawierzchni tyl chetnie idzie na boki, a co dopiero zima.

Skoro kolega chce miec BMW ( i chwala mu za to) niech zacznie od jakiegos e36 316/318 (lud 318 diesel). Jest teraz tego w brod w kraju i ceny sa naprawde konkurencyjne.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

koledzy czy któryś z was zajrzał w ogóle w link auta które poleciłem , bo o nim ja tu ciagle mówie ??

 

przecie takie 324 w takim stanie jak to , to raz że bardzo ciężko znaleśc a drugie wręcz idealne dla poczatkujacego miłośnika marki bmw .

 

 

no wiesz co do tego spalania 7l w 2,4td to chyba nie do końca zawsze się zmieści, prawda??? :,

 

uromil - mowa o 324d a nie td ! bo zaraz na prawde sie wkurze :roll: :wink:

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
nie wkurzaj się bo napisałem że na tych p............dieslach się nie znam, :P ty się znasz więc jak mówisz że jest ok to przyjmuję że masz racje, :norty: Tylko jeśli mogę to przyznaj , że na podstawie zdjęcia trudno mieć pewność co do silnika , mam na myśli jego stan, pal sześć już że to diesel!!!.
Opublikowano
Tylko jeśli mogę to przyznaj , że na podstawie zdjęcia trudno mieć pewność co do silnika , mam na myśli jego stan, pal sześć już że to diesel!!!.

 

oczywiście że tak , nie twierdze tez że to ideał . Po prostu przymierzałem sie do tego egzemplarza jako "buma na codzień" a swoją 7ke chciałem odstawić na weekend , ale i tak bardzo mało jeżdże więc dałem sobie spokój . Przyjrzyj sie temu autu i przeczytaj opis przy czym zaznaczam że nie znam właściciela . Na mnie robi to auto bardzo pozytywne wrażenie i wierze w ten przebieg .

 

edit

 

Skoro kolega chce miec BMW ( i chwala mu za to) niech zacznie od jakiegos e36 316/318 (lud 318 diesel). Jest teraz tego w brod w kraju i ceny sa naprawde konkurencyjne.

 

ale o e36 nie ma mowy w temacie , i szczerze mówiąc osobiście również wolałbym kazde inne wymienione w temacie od e36 .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
ps.

odpowiedz mi jeśli możesz dlaczego tak bardzo chcesz diesla???????

1. diesel to przyszlosc

2. diesel jest oszczedniejszy

3. diesle maja z reguly gorsze osiagi

4. diesel nie prowokuje do niebezpiecznej jazdy tak jak beznzyna 5.4 itp

5. diesel podobno wytrzymuje wieksze przebiegi pzry dobrym obchodzeniu sie z nim

6.diesla nie zagazujesz (chyba ze cng ktory w PL jest malo popularny)

Opublikowano
ps.

 

1. diesel to przyszlosc

 

nie żartuj że diesel przyszłości skłania cię do zakupu diesla 2,4 rocznik 1986, a co do tego stwierdzenia o przyszłości i dieslach to nie masz raczej racji, przyszłość to paliwa alternatywne, bezpieczne dla środowiska

2. diesel jest oszczedniejszy

 

kiedy pali 8 litrów ON po ok 4,2 zł to 100 km kosztuje ponad 33zł, 15 litrów gazu po 1,75 kosztuje mniej, dodaj koszty obsługi diesla i pomyśl co jest tańsze

 

 

3. diesle maja z reguly gorsze osiagi

 

 

te z lat 80 zawsze mają gorsze osiągi od benzyny

 

 

 

4. diesel nie prowokuje do niebezpiecznej jazdy tak jak beznzyna 5.4 itp

 

 

niebezpieczna jazda??? a co to ma do silnika??? sam silnik nie pojedzie, to TY prowadzisz!!!

 

 

5. diesel podobno wytrzymuje wieksze przebiegi pzry dobrym obchodzeniu sie z nim

 

to wszystko kwestia obsługi i stylu jazdy, diesla starego typu zarżniesz, a jesli bedziesz jezdził spokojnie to i benzyna jest trwała

 

6.diesla nie zagazujesz (chyba ze cng ktory w PL jest malo popularny)

 

sam widzisz!!!

Opublikowano

uromil jakie 4,20 za rope ?

I jezeli ty chcesz zagazować starą bume z duszą to ja juz w ogóle nie chce z tobą gadać :roll2: :P

 

ps. zapomniałeś doliczyc dodatkowe koszty serwisowe oraz przeglądów lpg i związane z tym nerwy i problemy .

 

Mihau ma jak najbardziej słuszne podejście !

 

z mojej strony EOT

 

 

edit

 

do moderatora - myślę że należałoby przenieść ten wątek do działu "old & youngtimery"

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
Ja mam prawko prawie od roku i smigam 730i E32 i powiem tak jak nie ma sniegu to lepszej fury nie ma. Mocy wystarczajaco, bardzo dobrze sie prowadzi, co prawda nafaszerowana elektronika na wysokim poziomie jak na tamte czasy ale mozna sobie z nia poradzic. Ale ten samochod trzeba wyczuc, bedziesz dla niego nie dobry to cie zniszczy :D
Opublikowano

Uważam , że lpg w aucie, nawet starej buni z duszą nie jest niczym "obciachowym", trochę litości dla środowiska nawet "prawdziwemu beemiarzowi" nie ujmie dumy i raczej bez sensu tak podchodzić do sprawy. Myśl co chcesz ale 80% e32 chodzi w gazie i dobrze :clap: , a przegląd gazu i wymiana filtra kosztują 30zł.

minęły czasy gazu na śrubkę i garażowych "specjalistów" od niszczenia "duszy bmw". Porządny warsztat montujący lpg podejdzie do sprawy profesjonalnie i problemy z instalacją są żadkością.

A co do BMW to raczej do sportowego charakteru naszych "buń" diesel ma się tak jak nóż do szyi :mrgreen: :naughty: , gaz chociaż jest ekonomiczny i przyjazny środowisku

Opublikowano (edytowane)

A co do BMW to raczej do sportowego charakteru naszych "buń" diesel ma się tak jak nóż do szyi :mrgreen: :naughty: , gaz chociaż jest ekonomiczny i przyjazny środowisku

 

No ja się nie zgodzę,bo moje 2.4TD pomimo i tak nie 100% sprawności potrafi zadziwić dynamiką,poprostu moment obr. i turbinka dają możliwość przynajmniej dynamicznej jazdy,a TDS ze swoimi 143Hp już napewno jedzie nadwyraz dobrze potrafiąc killowac nie jedna benzynke :8)

 

A koledze polecam E28 524TD(chociaż to tendencyjne bo sam takim jeżdżę :mrgreen: )dynamika jak na pierwsze BMW nie za duża,tzn.nie zabijesz się na pierwszym zakręcie,a spalanie w okolicach 10l ON w mieście norma,jeżeli chcesz coś wolniejszego to 524d,silnik nie do zakatowania,a jakąs zawalidrogą nie jest,no i w 7l ON się mieści-to samochody godne polecenia,jak lubisz trochę podłubać przy aucie,no i nie przerażają Cię koszty eksplatacji bo jednak wiek robi swoje,i zawsze będzie coś do wymiany(oczywiście trzeba poszukać nie zajechanego TD,bo inaczej to klops :duh: ).

Jak masz większą ilość gotówki to E34 w 2.4TD,2.5TD lub 2.5TDSa,wiadomo mniejszy przebieg ale też szukaj nie zajeżdzonego,bo inaczej koszty zwłasza w TDS będą jeszcze większe niż w E28,jak dla Ciebie polecałbym 2.5TD,115Hp w 6 garach,spalanie w okolicach 10l,dynamika jak na pierwszy samochód napewno Cię zadowoli,ale nie przerazi :wink:

Edytowane przez Gierap
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
kolego przezcytaj dokładnie wczesniejsZe posty, ustalilismy ze mówimy o 2,4d a nie 2,4td Laughing

 

Ok,mój błąd,faktycznie 2.4d sportowego charakteru nie ma,ale niejest największym mułem na drodze :wink: ratuje je moment obrotowy no i 6 cylindrów :lol:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.