Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zwycięzcy:

3-litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy BMW z układem Twin Turbo

5-litrowy silnik benzynowy V10 BMW M

2,5-litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy BMW

1,6-litrowy silnik benzynowy MINI z turbodoładowaniem

 

Marka BMW zdobyła siedem wyróżnień dla czterech silników, dzięki czemu ponownie wyszła zwycięsko z najważniejszego światowego konkursu silników „International Engine of the Year Award” 2007. Już trzeci raz z kolei jury złożone z 62 najlepszych dziennikarzy z branży z 30 krajów przyznało w Stuttgarcie nagrodę „International Engine of the Year” właśnie BMW. W tym roku główną nagrodę zdobył nowy 3-litrowy silnik benzynowy BMW z układem Twin Turbo montowany dziś we wszystkich modelach popularnej serii 3. Ponadto pierwszy na świecie sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią Twin Turbo wygrał w dwóch kolejnych kategoriach jako „Best New Engine of the Year 2007” oraz w klasie pojemnościowej od 2,5 do 3,0 l.

 

Wysoko wydajny silnik V10, montowany na przykład w BMW M5 i M6, zdobył również dwie nagrody. Ta potężna 5-litrowa jednostka o mocy 507 KM zdobyła, podobnie jak w obu minionych latach, nagrodę „Best Performance Engine of the Year”, zwyciężając także w klasie pojemnościowej powyżej 4,0 l. W latach 2005 i 2006 ten wyjątkowy silnik zdobył nagrodę „Engine of the Year”. „BMW V10 jest nadal niedościgniony”, wyjaśnia członek jury Jeroen Jongeneel z De Telegraaf.

 

W klasie pojemnościowej od 2,0 do 2,5 l zwyciężył 2,5-litrowy sześciocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC montowany w BMW Z4 Roadster 2.5si i X3 2.5si. Wprowadzony w roku 2001 i stosowany odtąd w kilku milionach samochodów układ płynnej regulacji skoku zaworów sprawia, że silnik osiąga moc 160 kW/ 218 KM, i jest podstawą filozofii BMW EfficientDynamics. „Silnik 2,5-litrowy rozpoznać można już z daleka po wspaniałym brzmieniu”, mówi członek jury Rogelio Rivera-Nava z Meksyku. „Konstrukcja jako sześciocylindrowy silnik rzędowy jest podstawą czystości technicznej tego najsłynniejszego z wszystkich silników BMW. Jazda nim to prawdziwa radość.”

 

Ale to jeszcze nie koniec deszczu nagród, jak spadł na BMW Group. Kolejną nagrodę otrzymali wspólnie partnerzy konstrukcyjni BMW Group i PSA Peugeot Citroën za 1,6-litrowy silnik turbo o mocy 128 kW/175 KM stosowany w MINI Cooper S, a w odpowiednio adaptowanej wersji również w modelach partnera konstrukcyjnego. Jedną z nowości konstrukcyjnych w tym silniku czterocylindrowym jest innowacyjna technologia turbo Twin Scroll z wtryskiem bezpośrednim.

W ciągu ostatnich 9 lat firma BMW zdobyła w konkursie „Engine of the Year Award” ponad 30 nagród. Jest to imponujący dowód wiodącej pozycji rynkowej BMW w dziedzinie konstrukcji silników.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

A tutaj zwyciezcy z poszczególnych kategorii. Jak widać konstrukcje BMW dominują :)...i zgadzam się zdecydowanie z jury że ten 3.0 twinturbo musi być wyjatkowo interesującą jednostką :)

 

Międzynarodowy silnik roku 2007

 

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

 

Nowy silnik roku 2007

 

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

 

Najbardziej ekonomiczny

 

Toyota 1.5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)

 

O wysokich osiągach

 

BMW 5.0 V10 (M5, M6)

 

O pojemności poniżej 1 l

 

Toyota 1.0 (aygo, yaris, peugeot 107, citroën C1)

 

O pojemności 1 - 1.4 l

 

Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (golf, touran, jetta)

 

O pojemności 1.4 - 1.8 l

 

BMW-PSA 1.6 Turbo (mini, peugeot 207)

 

O pojemności 1.8 - 2 l

 

Volkswagen 2.0 Turbo (golf GTI, audi A3, A6, seat leon FR, skoda octavia RS)

 

O pojemności 2 - 2.5 l

 

BMW 2.5 (325, 525, X3, Z4)

 

O pojemności 2.5 - 3 l

 

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

 

O pojemności 3 - 4 l

 

Porsche 3.6 Turbo (911)

 

O pojemności ponad 4 l

 

BMW 5.0 V10 (M5, M6)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Szkoda tylko, że większość z nas nigdy nie będzie miała możliwości pojeździć na takich silniczkach :cry2: :worried:

 

Ale ogólnie gratulacje dla BMW :clap:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Nie bądź takim pesymistą :) ten 1.6 turbo w Peugeocie (PSA-BMW) i 2.5 w trójce, X3 i piątce to nie jakiś kosmos :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.