Skocz do zawartości

Meczace stuki, klekot - moze spalanie detonacyjne ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

1. Auto:

BMW e36, rok 93 silnik M50B25 (2.5 l)

 

2. Opis problemu:

Silnik w moim aucie sprawia mi problem juz od dluzszego czasu i nie moge sobie z tym poradzic. Generalnie objawia sie to poprzez wydawanie niepokojacych mnie dzwiekow, ktore moglbym okreslic, jako stuki lub klekot. Z tego co wiem, takie odglosy wystepuja kiedy ma miejsce spalanie stukowe (detonacyjne).

 

Kiedy problem wystepuje?

 

a. Kiedy na biegu jalowym gwaltownie wcisne pedal gazu, wtedy wystepuje pojedyncze (jakby) stukniecie, bardzo wyraznie slyszalne.

 

Bardzo dobrze to slychac na klipie ktory udalo mi sie zarejestrowac. Oto linki:

 

http://www.sharebigfile.com/file/161904/Pinking-02-mp4.html

 

(na stronie ktora sie pokaze, nalezy przepisac kod z obrazka w pole obok i kliknac "Submit". Potem po odczekaniu 15-tu sekund kliknac "Download")

 

b. Kiedy silnik jest pod obciazeniem, najczescienj w okolicach 2 tys. obr./min., ale czasami slysze to nawet przy 3 tys obr./min. i powyzej.

Na przyklad kiedy jade pod gorke i chce przyspieszyc wtedy zaczyna mi klekotac (chociaz teraz to juz nawet nie musze pod gorke podjezdzac zeby sie zaczelo), czasami bardziej, czasami mniej i najczesciej kiedy zaczynam przyspieszac jak mam jakies 2 - 2,5 tys. obortow. Klekocze w zasadzie na kazdym biegu, moze tylko na jedynce tego nie slychac, gdyz nie ma zbytniego obciazenia. No i oczywiscie na wyzszym biegu klekocze bardziej gdyz jest wieksze obciazenie, aczkolwiek staram sie tego unikac, bo na pewno to nie jest zdrowe.

 

To stukanie czy tez klekotanie jest juz trudniej zarejstrowac podczas jazdy, gdyz ped powietrza i inne chalasy zagluszaja to. Na tym klipie w zasadzie slychac to tylko w pierwszej sekundzie tego filmiku i to bardzo slabo. Najlepiej puscic sobie sam poczatek kilka razy.

Jak uda mi sie nagrac to lepiej, zeby bylo to lepiej slychac, to zamieszcze nowego linka.

 

http://www.sharebigfile.com/file/161908/Pinking-03---during-driving-mp4.html

 

Problem nie wystepuje na zimnym silniku.

 

3. Co zrobilem do tej pory w tej sprawie:

Bylem juz z tym u trzech roznych mechanikow i zaden nic nie mogl mi na to poradzic. Mowia ze to moze byc spalanie detonacyjne, ale w zasadzie nie wiedza w ogole jak sie za to zabrac zeby to naprawic.

Mam tez jednego mechanika ktory zna bardzo dobrze silniki BMW, ale mieszka cholernie daleko ode mnie i tylko rozmawialem z nim telefonicznie (pewnie jednak sie u niego pojawie szybko)

Bylem takze w serwisie BMW. Problem zauwazyli, jednakze komputer nie wykazal zadnych bledow i po dwoch godzinach dalszych poszukiwan, stwierdzili ze jest wszystko w porzadku i jak chce zeby mi nie stukalo to mam lac benzyne 98-oktanowa (tego jeszcze nie probowalem, ale moze dla pewnosci sprawdze czy faktycznie na lepszej benzynie bedzie lepiej).

 

Po za tym wymienilem swiece na nowe (NGK) i sprawdzilem cewki. Kupilem dwie nowe cewki, podmienilem z dwoma starymi, pojezdzilem troche, nie zauwazylem zadnej roznicy, potem zamienilem nastepne dwie, nie bylo roznicy i tak samo na dwoch ostatnich tez nie bylo roznicy.

 

No i nie wiem co moznaby jeszcze sprobac. Jezeli jest to faktycznie spalanie stukowe, to z tego co czytalem, jest to bardzo niedobre dla silnika stad, chcialbym sie tego pozbyc jak najszybciej (w serwisie mi powiedzieli ze to jest nieszkodliwe).

 

Jezeli ktos mial juz podobny problem albo najlepiej taki sam i sie go pozbyl, albo poprostu jak ktos wie co to jest i jak sie tego pozbyc, to bede wdzieczny za kazda podpowiedz.

 

 

Pozdrawiam forumowiczow

Edytowane przez sezam
Opublikowano
jeżeli jest to spalanie detonacyjne to najczęstszą przyczyną jest podłej jakości paliwo albo zbyt wczesny zapłon. Masz zamontowane czujniki spalania detonacyjnego? Może jest jeden padnięty? Może coś jest z czujnikiem położenia wału albo z samym kołem pasowym?
Opublikowano

Niestety nie wiem czy sa u mnie czujniki spalania detonacyjnego, tak wiec postaram sie to ustalic i sprawdzic.

A z tym paliwem to jak tylko oproznie bak, to zaleje V-Power'a do pelna i zobacze czy bedzie jakakolwiek roznica.

Opublikowano
ten typ wtrysku jest zabezpieczony przed spalaniem detonacyjnymm dwa czujniki spalania stukowego jeden na 3 cylindry bez podłączenia pod komputer nie sprawdzisz tego.
Opublikowano

Aha, to juz wiem ze sa dwa czujniki, aczkolwiek bylem z tym problemem w serwisie i podlaczali auto do komputera i zadnych bledow nie znalezli :-(

Takze w innym warsztacie mi podlaczali do komputera i tez nic nie znalezli.

Caly czas teraz mysle o tej benzynie, bo przyznam ze nie przywiazywalem zbytnio wagi do stacji benzynowej na ktorej tankuje, a w zasadzie to wybieralem zawsze tansza, takze moj nastepmy krok to bedzie zatankowanie dobrej benzyny do pelna na pusty bak, i zobacze czy bedzie jakakolwiek roznica.

Opublikowano

No I sprawdzilem czy przyczyna moich problemow nie jest przypadkiem zlej jakosci paliwo.

 

Wyjezdzilem prawie ze cala rezerwe na paliwie ktore mialem, potem na stacji Shell’a zalalem do pelna benzyne zwana V-Power, wyjezdzilem juz prawie caly zbiornik I niestety ale nie zauwazylem roznicy. Tak jak klekotalo (czy strzykalo), tak dalej klekocze.

 

Nagralem jeszcze jeden filmik podczas jazdy I tutaj juz slycac to dosyc dobrze, aczkolwiek trzeba sie troche wsluchac.

 

http://www.youtube.com/watch?v=y9d6gMYcrFk

 

Moze jeszcze ktos mialby jakies inne pomysly albo sugestie co do tych odglosow z pod maski?

Opublikowano

Pozwolilem sobie raz odswierzyc temat, no ale jak nikt nie bedzie mial zadnego pomyslu co to moze byc z tym moim silnikiem, to sobie dam spokoj z tym tematem na forum.

 

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.