Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Dzisiaj wymienilem olej w skrzyni automatycznej, ZF 5HP30.

Do tej pory olej nie byl zmieniay w moim aucie-1995 rok produkcji a mimo to byl naprawde czysty, i to samo tyczy sie filtra oleju. Po poszukiwaniach doszedlem do wniosku, ze zaleje do skrzyni olej typu Dexron 3, ktory mozna spotkac pod nazwa dexron 3/Mercon. Wszystkie wsploczesne oleje silnikowe i przekladniowe musza spelniac odgornie narzucone normy odnosnie parametrow itd, wiec nie ma znaczenia czy kupujemy Castrol Dexron 3, czy Valvoline Dexron 3 lub longlife czy Mobile itd. Wszystkie te oleje mozna mieszac w swoich klasach a reszta to wysoko rozwiniety marketing-chcesz miec dobre samopoczucie kup Castrola czy Esso ATF LT, a zaplacisz za pudleko i marke. Dla przykladu moge podac taka ciekawostke: na obudowie skrzyni jest napisane, ze nalezy tylko i wylacznie uzywac oleju dostarczanego przez BMW o numerze 83229407807, jest to nic innego jak Esso ATF LT711471. W BMW kosztuje on fortune, w sklepie mozna go dostac znacznie taniej a ja odnalazlem go w serwisie VW pod numerem G-052-162-AZ i tam kosztuje on polowe tego co w BMW!! BMW nie wymyslilo niczego innego-skrzynie sa produkcji ZF i te skrzynie znajdziemy w Astonach Martinach, Rolls-Royce, Audi. Ja osobiscie zalalem COMMA DEXRON 3..

 

Kilka porad jak samemu wymienic olej. Rozgrzac samochod do normalnej tempertury pracy, skrzynie zostawic w polozeniu N, zgasic motor, z prawej strony, z przodu skrzyni jest korek spustowy, spszuczamy olej, i odrazu czyscimy korek z opilkow zelaza( na jego czubku jest magnez). Potem odkrecamy pokrywe skrzyni (specjalny klucz TORX#27 jest potrzebny), powoli to robimy bo w niej bedzie jeszcze sporo oleju, zdejmujemy ja, i mozemy wtedy zaobserwoac jak olej wyglada. Na niej sa dwa elementy, czarny duzy element (fotka 1), zdjemuje go, wylewamy resztke oleju, czyscimy i pod nim jest okragly magnez, (zdjeice 2) tez go czyscimy. Potem odkrecamy filrt oleju ( element koloru zoltego po srodku skrzyni, ostroznie tam bedzie tez sporo oleju), w to miejsce zakldamy drugi, nowy filtr (fota 3), obudowe skrzyni z nowa uszczelka, wkrecamy korek spustowy i przystepujemy do napelniania skrzyni przez centralnie umieszczony duzy korek. Potrzebujemy do tego pompki i koncowki zakonczonej ksztaltem litery "L". Pompujemy olej do momentu az zacznie on wylewac sie przez korek wlewowy. Jak sie przeleje, odpalamy motor i powoli przesowamy skrzynie z N na R z R na P z P na R z R na N z N na D itd-wykonujemy dwie, trzy petle, zostawiamy na N i dopompowujemy oleju az sie nam znowu przeleje i gotowe. Zakrecymy korek wlewoy, podlaczymy skaner i sprawdzamy stan oleju, potem na mala, spokojna przejazdzke wykorzystujac w niej wszystkie biegi, jeszcze raz pod skaner i po robocie.

Milej wymiany

Fotka 1

http://img108.imageshack.us/my.php?image=dsc00053ea3.jpg

 

Fotka 2

http://img117.imageshack.us/my.php?image=dsc00054iv8.jpg

 

Fotka 3

http://img117.imageshack.us/my.php?image=dsc00056uc1.jpg

 

Fotka 4-skrzynia po zdjeciu filtra

http://img117.imageshack.us/my.php?image=dsc00055sc1.jpg

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Moje porady na ten tamat.

 

Jak juz to nie oszczedzac na oleju - Castrol Dextron III (upewnic sie czy prawidlowy) nieraz sa skrzynie GM wtedy olej inny.

Olej w skrzyni wymienia sie raz na dlugiczas wiec nie ma co oszczedzac paru groszy.

 

Gdy skrzynia jest pusta od oleju najlapiej ja napelnic na max przed odpaleniem. Po odpaleniu nigdzie nie jezdzic bo mozna lekko zatrzec skrzynie (nie ma w niej wystarczajaco oleju). Nastepnie odpalic na pozycji P, podniesc autko, i na odpalonym silniku pompowac az sie nie wyleje. To na tyle. Mozna smigac. 100% bedzie pelna przy nastepnym sprawdzaniu.

Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano

Hej,

Przed odpaleniem wejdzie Ci tylko tyle, ile ma pojamnosc nazwijmy to miski, pozniej trzeba odpalic na pare chwil, wlaczjac klime, swiatla itp, zeby zassalo olej do srodka skrzyni, nastepnie zgasic, znowu dolac, az sie przeleje i wtedy jedziemy na krotka przejzadzke, po ktorej znowu sprawdzamy stan ( przy odpowiedniej temperaturze) i uzpelniamy znowu stan. To jest wedlog instrukcji - programu BMW, ktora posiadam. - wczesniej to samo pisalem.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.