Skocz do zawartości

Jaki olej E46 E83 E60..2.00d ?właśc. 2.0d-proszę tu pisać!!]


LaRocco

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 410
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Dodam ze do tej pory jezdze na 15w40 shella (niep odoba mi sie kultura pracy silnika)

po wizycie w nso fangrof zalecono mi zmienic na 10w60 ze wzgledu na duzy przebieg samochodu

 

15W40 ma bardzo słabe właściwości smarne a w zimie przy porannym rozruchy jest prawie tak gęsty jak masło, lepiej przejdź szybko na coś lepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze do tej pory jezdze na 15w40 shella (niep odoba mi sie kultura pracy silnika)

po wizycie w nso fangrof zalecono mi zmienic na 10w60 ze wzgledu na duzy przebieg samochodu

 

15W40 ma bardzo słabe właściwości smarne a w zimie przy porannym rozruchy jest prawie tak gęsty jak masło, lepiej przejdź szybko na coś lepszego.

 

 

No własnie tu rodzi sie pytanie na co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak kolega wyżej już napisał a od siebie dodam że jeśli twoje autko spełnia normy Eu 3 to wybierz ten ze specyfikacją LL-01 ponieważ posiada więcej popiołu siarczanego, fosforu i siarki a one odpowiadają za lepszą ochronę silnika itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul X-cess 5W40 ma specyfikacje LL-01

Moge to wlac jezeli w moim bmw nie ma filtra czastek stałych?

 

Lej śmiało , możesz.

 

jeszcze mam jedno pytanie, jezeli mi sie delikatnie poci silnik to czy bie bede mial duzych ubytków oleju jak zaleje 5w ? przy 15w nie mialem praktycznie zadnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Olej nie ma znaczenia, jesli się poci to powoli mogą być już uszczelki zużyte lub niedrożna odma, użyj płukanki i śmiało lej X-cess 5W40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnij silnik :) i zmieniaj olej czym prędzej na Motul 5W40 , 15W40 w zimie to ma stan skupienia prawie stały, turbinę zarżniesz i cały silnik.

 

"oleje syntetyczne można stosować bez względu na przebieg pojazdu, bez względu jakim oleju silnik eksploatowany był wcześniej, bez ryzyka rozszczelnień czy tez uszkodzenia silnika. Jeżeli po wymianie na syntetyk silnik się rozszczelnił, tzn., że po wymianie na nie syntetyk ale zgodny z wymaganą norma, rozszczelnił by się tak samo, bez pomocy syntetyka.

nie ma przeciwskazań do zmiany na olej innego producenta, niż był stosowany do tej pory, istotne sa opisane powyżej normy olejów

oleje 10W40 czy 15W40 pogarszają warunki pracy turbiny, szczególnie w warunkach zimowych - niektóre w temperaturze -30C zaczynają zmieniać stan skupienia na stały " Źródło:http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Pierwszą ze wskazanych przez monachijskiego producenta norma to BMW Longlife-98, wskazująca na olej do silników benzynowych i diesla, zwykle tych wyprodukowanych przed 2001 rokiem. W przypadku tej normy zalecany okres wymiany oleju wynosi 15 000 km. Podobnie jak norma BMW-Longlife-98, tak i BMW-Longlife-01 swoje zastosowanie ma w odniesieniu do olejów do silników benzynowych i wysokoprężnych. Norma ta obowiązuje w silnikach wyprodukowanych po 2001 roku, jednak co ważne, niewyposażonych w filtr cząstek stałych. Oleje te, w tym Castrol EDGE 0W-30 czy Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4, dopuszczone są do wymiany w trybie LongLife. W zależności od silnika maksymalny przebieg między wymianami oleju wynosi wówczas 25 000-30 000 km.

 

Najnowszą z norm określających przystosowanie oleju do jednostek BMW jest LongLife-04. Tak, jak poprzednie dotyczy zarówno silników benzynowych, jak i diesla. Olejem spełniającym tę normę jest np. Castrol EDGE 5W-30 lub Castrol EDGE Sport 0W-40. Produkty te dedykowane są do nowoczesnych, zaawansowanych technologicznie silników wyposażonych w filtry cząstek stałych czy katalizatory trój funkcyjne. BMW LL-04 jest wymagana w przypadku jednostek, które wyprodukowano po 2004 r. Oleje te mogą być również bezpiecznie stosowane w autach starszych – wyprodukowanych po 1998 roku, gdyż nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o stosowanie olejów nisko popiołowych w autach bez filtra cząstek stałych. Najwyższa norma Longlife-04 pozwala także na wydłużenie okresu między wymianami oleju.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.