Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pare dni temu stalem sie szczesliwym posiadaczem 325 coupe. Czas wiec pomyslec o jakism audio w nowym samochodziku. Z wczesniejszej mojej hondy zostala mi skrzynia zamknieta z dwoma subami ustawionym na przeciwko siebie i dwoma wzmaczniaczami (jeden napedza oba suby a drugi cztero kanalowy do glosnikow przednich i tylnich). Zastanawiam sie teraz jakie zakupic glosniki. Niechce robic zadnej rzezby wiec wchodzą w gre tylko orginalne rozmiary glosnika. Wzmiaczniacz cztero kanalowy ma w rms 50W. Tak ze mysle ze glosniki powiny miec kolo 75W-80W.

Co myslicie o tych Hertz'ach??

http://www.allegro.pl/item184458180_hertz_esk_130_nowe_sklep_gw_favat_najtaniej_.html

a moze te JBL?

http://www.allegro.pl/item186656595_glosniki_jbl_gto_507c.html

Moze macie jakiejs inne propozycje. Jakie glosnki zalozyc na tyl?? A moze zeby lepszy byl efekt to podlaczyc tylko przednie pod piecyk a tylnie pod radio bezposrednio. Pozdrawiam

Opublikowano

Każdy kto zna się na Car audio powie tylko jedno - przód 16.5 w panelach, a tył subwoofer - to jest najbardziej optymalne rozwiązanie.

 

Natomiast jeżeli chcesz w miejsca oryginalne, to polecam:

- http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?id=2,178,179&kid=179&pid=944

- http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?id=2,196,197&kid=197&pid=1189

 

Z tyłu jeżeli nie chcesz suba, to elipsy i nimi nadrabiaj bas - i nie podłączaj ich pod samo radio - chyba, że kupisz jakieś słabe - ale po co one wtedy...

Opublikowano

Przeanalizowalem sobie i poszperalem troszki na allegro itd. Doszedlem do wniosku ze chyba najlepszym rozwiazaniem przy moim budżecie bedzie zakup dobrego zestawu 130mm do przodu, a z tyłu zakup dystansów i wlozenie glosniczka 6x9. To wszystko podlacze pod czterokanalowy piecyk. Do tego bedzie skrzynia z dwoma subami i wzmacniaczem do bagaznika ktora zostala mi z mojej starej Preludy. Nie zdecyduje sie na 165mm z przodu z trzech powodow:

1) Moc mojego wzmacniacza na jednym kanale to 50W w RMS wiec i tak nie pociagnie on dobrze duzego glosnika.

2) Musialbym zrobic (niemam zabardzo talentu manulanego wiec watpie :wink: ) lub dac do zrobienia panel co wiaze sie ze sprymi kosztami.

3) Jakos niewidzi mi sie ciecie blachy w moim samochodzie :?

A jak tam jest z wygluszniem dzwi w coupe. W sumie to duze, cieżkie dzwi wiec dodatkowe obciążanie ich mata nie spowoduje ze bede strasznie siadac na zawiasach?? Dzieki za porady, jezeli sie myle to prosze o poprawienie :) . Pozdrawiam

Opublikowano
czyli lipa na maksa, gorzej juz byc nie moze, 13 z przodu na dodatek w zlych miejscach, glosniki 6x9 to pomylka, za koszt tych 6x9 kup sobie gotowe panele INZU,wzmak jesli ma 4x50 w rms to spokojnie straczy na przedni system i jakiegos slabego suba,
przednie kola sluza do kierowania, a tylne do napedzania
Opublikowano
Niesadze zeby tak zle bylo, poniewaz jest nie jest tak duza roznica miedzy 130 a 165. Na poczatek napewno nie bedzie tak zle. Puzniej pomysle o ewentualnym rzezbieniu dzwi. Z tylu moze nie bede wymienial glosnikow. Jak myslicie oplaca sie podlaczac pod piecyk tylnie glosniki orginalne? Bo i tak mam drugi wzmacniacz do glosnikow basowych w skrzyni, a troche bez sensu pod glosniiki kotore maja 75W w RMS podaczac dwa kanaly.
Opublikowano
Niesadze zeby tak zle bylo, poniewaz jest nie jest tak duza roznica miedzy 130 a 165. Na poczatek napewno nie bedzie tak zle. Puzniej pomysle o ewentualnym rzezbieniu dzwi. Z tylu moze nie bede wymienial glosnikow. Jak myslicie oplaca sie podlaczac pod piecyk tylnie glosniki orginalne? Bo i tak mam drugi wzmacniacz do glosnikow basowych w skrzyni, a troche bez sensu pod glosniiki kotore maja 75W w RMS podaczac dwa kanaly.

 

 

 

Po kija ci glosniki w półce? Podaj rozsadne uzasadnienie, budujesz kino w samochodzie czy co?

 

Od wielu lat wiadomo ze glosniki 165 najlepiej sie spisuja w systemie przednim i tak zostanie jeszcze przez wiele lat i kropka. Sa szybkie i przy tym potrafia narobic sporo zamieszania w aucie (jesli ktos chce aby bylo glosno, to bedzie)

 

A co roznicy miedzy glosnikami 165 a 130 - "różnicy ktorej prawie nie ma":

 

165mm = 21371 mm2 powierchni membrany

 

130mm = 13267 mm2

 

Jak wiec widac różnica jest kolosalna powierzchnia membrany jest wieksza o 65% w glosnikach 165mm, nie pozostaje to bez odbicia na wrazenia słuchowe i trzepanie nogawkami spodni jak ktos lubi.

 

Ale mozna mowic i mowic, pisac w kołko a ludzie i tak wkładaja nie dosc ze male glosniki 13 to na dodatek umieszone w swietnie dobranych miejscach, jakies jajka 6x9 a niedlugo moze przyjdzie moda na pomidory. No i zasilanie głośnikow z radia - swietny pomysl po co wzmacniacz, przeciez w radiu sa całe 23 waty i masa zniekształceń.

 

Do tej pory myslalem ze wkładanie glosnikow 6x9 w połke to specjalizacja wlascicieli kadetow, astr calibr i innych rdzewiaków - ale takie rzeczy na forum bmw ?????????????????????????????????? :duh:

Opublikowano

Słuchaj Pawła i qraxa, to będziesz miał dobry dźwięk - natomiast jak zrobisz tak jak piszesz, to to w ogóle będzie jakaś paranoja. Po co ty chcesz pakować te elipsy na tył - zamiast tego możesz kupić panele na przód pod 16.5 i będzie o niebo lepiej.

 

Dobry zestaw 130 też jakoś zagra - rewelacji nie będzie, ale na pewno bardzo dobre 130 zagrają lepiej od lipnych 165.

 

50W RMS spokojnie starczy na 165 z przodu - przecież te głośniki mają ok 80W na kanał - niektórzy maniacy puszczają nawet pod radiem (nie polecam).

 

Aha - Biszkopt - każdy myśli tak jak ty na początku - moje pierwsze plany były dokładnie takie same - jednak poczytałem profesjonalne opinie i artykuły - popytałem ludzi znających się na caraudio i oni uświadomili mi jak bardzo się myliłem...

Opublikowano
doladnie Varrol, kolega idzie w ilosc a wiecej nie znaczy lepszy dzwiek, jak wywalisz tylnie glosniki i te obudowy to bas bedzie mial wieksza szanse przedostac sie do kabiny, a przod nawet taki za 300zl zagra bardzo poprawnie o ile bedzie zasilany ze wzmaka,
przednie kola sluza do kierowania, a tylne do napedzania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.