Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wiem, że brzmi to banalnie i tak też myślałem i ja ale najprostrze rzeczy potrafią przysporzyć bólu głowy, dlatego postanowiłem króciutko opisać problem wymiany tego płynu w e32.

Nie wiem czy wszyscy wiedzą, ja nie wiedziałem, że trzeba odkręcić dwie śrubki spustowe aby zlać cały płyn... :oops:

Po spuszczeniu z chłodnicy uzyskałem ok. 4 litrów płynu i byłem wściekły na brata, że jeździł na zapowietrzonym układzie - do układu chłodzenia wchodzi 12.5 l. cieczy chłodzącej..., jednak po zalaniu wodą i preparatem do czyszczenia układu okazało się, że też tylko tyle mi weszło.

Zbaraniałem, zacząłem szukać - po "omacku "dodatkowego spustu płynu ale nie znalazłem.

Cały układ dokładnie "przedmuchałem sprężarką i zalałem ok. 6 l. płynu (z 12,5!) Byłem teraz pewny, że dokładnie oczyściłem układ i to instrukcja źle podaje :mad2:

 

Jednak po paru dniach dostałem odpowiedź że się myliłem ja a nie instrukcja.(dzięki Paweł :)

Pierwsza śrubka spustowa jest w chłodnicy na dole - po stronie kierowcy. Natomiast jest i druga - w bloku silnika, dokładnie pod kolektorem wylotowym 5 cylindra

 

Jednak teraz wiem (oprócz tego że sa dwie śruby spustowe), jak dokładnie i szybko można oczyścić cały układ ze starego płynu - doskonale robi to sprężarka-Polecam.

 

 

Proponuję przy okazji wymiany płynu odkamienić od razu elektro zawory i jak ktoś ma problemy z siłą nawiewu - dobrać się do silniczka i wymienić w nim szczotki, ponieważ mamy wtedy pusty układ chłodzenia i nie narozlewamy płynu tj. robiąc to oddzielnie.

 

:D

obecnie Alfa 156 GTA SW
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W skrócie - tlumaczenie wziete stad:

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Coolant_Flush/E36-Coolant-Flush.htm

 

Trzeba miec ok 10-10,5 litra plynu chlodzacego.

Najpierw trzeba wlaczyc ogrzewanie na maksa (w samochodach z automatyczna klimatyzacja trzeba przekrecic kluczyk w stacyjce do drugiego polozenia, ale NIE ODPALAC silnika).

Nastepnie: spuscic plyn z silnika (na zdjeciu 8 jest zaznaczone, gdzie jest korek). Potem to samo z chlodnica (korek spustowy jest na zdjeciu 10).

Teraz napelnianie: odkrecamy zaworek odpowietrzajacy (jest na chlodnicy po prawej od glownego korka). Wlewamy plyn przez glowny korek chlodnicy.

Plyn wlewamy tak dlugo, az zacznie sie przelewac przez zaworek odpowietrzajacy i lac tak dlugo, az nie bedzie juz babelkow (zdjecie 13).

Nastepnie zakrecamy zaworek.

Odpalamy silnik i czekamy, az osiagnie 'temperature pracy', czyli wskazowka stanie na sztorc. Gasimy, czekamy az ostygnie i ewentualnie uzupelniamy poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym.

I wsio ;).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.