Skocz do zawartości

el.szyby,nie działają po zamknięciu drzwi


Guta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Szybki działają tylko jak są drzwi otwarte,gdy zamykam gasną przyciski i nic się nie rusza,przekażnik pod kompem ABs-u taki niebieski tyka.

Gdzie to ugryść,co sprawdzić?

Chyba ze za każdym razem będę drzwi uchylał :)

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak kluczyk w polozeniu "zaplon": tez nie dzialaja?

jesli tak tzn ze nie dochodzi plus po zaplonie do wlacznikow

slawo@antserwis.pl

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak kluczyk w polozeniu "zaplon": tez nie dzialaja?

jesli tak tzn ze nie dochodzi plus po zaplonie do wlacznikow

 

Czyli?jeśli ten przekażnik od szybek tyka to mam lecieć po kablach?Niecierpię kabelków :mad2:

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak jest, że jak zamykam drzwi to gasnie podświetlenie przycisków od szyb i szyberka i nie da się ich otworzyć ani zamknąć. Jak przekręcę na zapłon to działa. Czy tak ma być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przekaźnik K5 i bezpiecznik 17 (30A) w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika. Od tego bezpiecznika zasilanie idzie grubym przewodem - biały z czarnym paskiem - do złącza X2. Od złącza X2 do niebieskiego przekaźnika, a stamtąd już do szyb. Złącze X2 to jest to duże wielopinowe pod kolumną kierowniczą, do którego podpięty też jest właśnie niebieski przekaźnik.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przekaźnik K5 i bezpiecznik 17 (30A) w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika. Od tego bezpiecznika zasilanie idzie grubym przewodem - biały z czarnym paskiem - do złącza X2. Od złącza X2 do niebieskiego przekaźnika, a stamtąd już do szyb. Złącze X2 to jest to duże wielopinowe pod kolumną kierowniczą, do którego podpięty też jest właśnie niebieski przekaźnik.

 

Dzięki wielkie za tę poradę,już wiem co jest nie tak,nie dochodzi masa do sterowania przekażnikiem,(czarno-zielony kabelek).

Teraz pytanie gdzie ten kabelek parkuje do masy?

Czy mogę poprostu podpiąć masę,pytam bo na mierniku pokazuje że po wyłączeniu stacyjki nie ma przejścia,a po włączeniu coś jest tylko słabo masuje.

Lepiej zapytać niż potem gasić samochód.

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do którego przekaźnika nie dochodzi Ci masa?

 

Niebieski przekaźnik dostaje mase (minus - ) z przełącznika drzwiowego, od strony kierowcy (z tego co zapala światełko wewnątrz), ale skoro cyka to musi tam być wszystko w porządku.

Sprawdzałeś czy na tym biało-czarnym przewodzie jest +12V po przekręceniu stacyjki?

Ten przekaźnik K5 jest taki sam jak pozostałe?, bo powinien. Jest możliwość że ktoś wsadził tam "przekaźnik uniwersalny", a wtedy nie będzie działało bo BMW ma trochę inne ustawienie nóżek w swoich przekaźnikach. Wsadź na chwilę w miejsce przekaźnika K5 przekaźnik K3 (długie światła) i wtedy zobacz czy działa.

 

Instalacja szyb elektrycznych jest fabryczna czy dokładana?

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do którego przekaźnika nie dochodzi Ci masa?

 

Niebieski przekaźnik dostaje mase (minus - ) z przełącznika drzwiowego, od strony kierowcy (z tego co zapala światełko wewnątrz), ale skoro cyka to musi tam być wszystko w porządku.

Sprawdzałeś czy na tym biało-czarnym przewodzie jest +12V po przekręceniu stacyjki?

Ten przekaźnik K5 jest taki sam jak pozostałe?, bo powinien. Jest możliwość że ktoś wsadził tam "przekaźnik uniwersalny", a wtedy nie będzie działało bo BMW ma trochę inne ustawienie nóżek w swoich przekaźnikach. Wsadź na chwilę w miejsce przekaźnika K5 przekaźnik K3 (długie światła) i wtedy zobacz czy działa.

 

Instalacja szyb elektrycznych jest fabryczna czy dokładana?

 

K5 i K7(ten od dmuchawy) nie mają masy(czarno zielony kabelek).

Gdy podłączę masę wszystko działa,ale nie wiem czy tak zostawić z masą mojej produkcji bo na mierniku po wyłączeniu zapłonu nie ma przejścia ten czarno zielony kabel,tak jak by coś odcinało obwód,znowu w drugiej e30 masa na czarno/zielonym jest non stop,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha.

Więc tak, przewód ten dostaje masę, przez cewkę elektromagnesu w rozruszniku. Działa to na takiej zasadzie że w momencie "kręcenia" rozrusznikiem pojawia się na nim +12V, które uruchamia rozrusznik i jednocześnie wyłącza te przekaźniki w celu oszczędzania energii.

 

Żeby to działało jak powinno to musiałbyś wymienić elektromagnes rozrusznika.

 

znowu w drugiej e30 masa na czarno/zielonym jest non stop

 

Sprawdź w momencie rozruchu, powinna zmienić się na +.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest konkret.

 

Czyli elektromagnes rozrusznika steruje tym czy plus czy minus podawany jest na przekażniki,jutro pan elektromagnes wylatuje z auta.

Dzięki wielkie za pomoc,ja nienawidzę kabelków :)

Jeśli byś jezcze wiedział gdzie jest umiejscowiony rezystor od biegów w dmuchawie w wersii z klimą to był bym poprostu wniebowzięty :)

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/v/12.png

element nr.6 obmacałem wszystko do okoła ale nie znalazłem .

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszcze czy połączenia pomiędzy tym elektromagnesem a przekaźnikami są dobre, może tylko jakaś wtyczka zaśniedziała.

 

Co do rezystora, sprawdzałeś tam gdzie jest on w normalnej wersji? Bo jak nie ma go tam to nie mam pojęcia gdzie dokładnie, napewno gdzieś w okolicach nagrzewnicy.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszcze czy połączenia pomiędzy tym elektromagnesem a przekaźnikami są dobre, może tylko jakaś wtyczka zaśniedziała.

 

Co do rezystora, sprawdzałeś tam gdzie jest on w normalnej wersji? Bo jak nie ma go tam to nie mam pojęcia gdzie dokładnie, napewno gdzieś w okolicach nagrzewnicy.

 

Sprawdzałem,e30 bez klimy mam na części i tam znalazłem bezproblemowo.

A z tą klimą to nie wiem,w sumie chodzi tylko na czwórce,ale mnie denerwuje to że coś jest niesprawne.

 

eszcze raz wielkie dzięki.

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.