Skocz do zawartości

Obroty, temperatura, odpalanie goracego silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wlasnie skonczylem czytac wszystkie tematy ktore moglyby rozwiazac moj problem, ktory postaram sie wytlumaczyc.

Autko stalo sobie u mnie w garazu jakis miesiac. Czekalo az jej wlasciciel (ja) odzyska stracone prawo jazdy. Tak sie wlasnie stalo wczoraj, wiec dzisiaj postanowilem zrobic jakas fajna traske dla zaciesnienia wiezów :)

Siadam, odpalam - pieknie chodzi 800 obrotow trzyma jak nic, odpalil od cyka, ale... wlasnie... zanim odpalalem i przestawilem kluczyk w stacyjce na zaplon, wlaczyla sie pompka paliwa ktora natłoczyla paliwka do listwy, przy czym sobie niezle buczała... No ale to nic pomyslalem sobie ze tyle stał bez niczego wiec miała prawo.

Pojechalem sobie zrobic mala przejazdzke (ok 50km) po czym pojechalem do swojej dziewczyny. Napomknalbym tu jeszcze ze wskazowka od temperatury silnika pokazywala nie pion, tak jak powinna, a prawie trzy czwarte czyli wydaje mi sie ze troszke sie zagrzal bardziej niz powinien... no ale tak wlasnie stala wskazowka i juz dalej ani drgnela. Przy takiej temperaturze silnika obroty silnika nie byly wyzsze niz 550. Nie wiem czy to dobrze czy zle.

Postawilem samochod przed domem na jakas godzinke-poltorej. Wracam, przekrecam kluczyk w stacyjce, pompka znowu dziwnie skrzeczy... odpalam... chełta chełta rozrusznik i nic... po jakis 3-4 sekundach zaczyna lekko lapac i w koncu udaje sie zapalic... (obroty 500). Pojechalem zatankowac. Wylaczylem silnik, zalalem benzynke, odpalil od cyka bez problemow.

No i wlasnie w tym mam problem. Nie dosc ze pompa paliwa mi skrzeczy (tylko przed uruchomieniem silnika, podczas pracy silnika jej nie slychac), to jeszcze te obroty przy zimnym silniku sa w normie a przy goracym 500... No i grzeje sie do 3/4 wskaznika. I kurde sie go nie da odpalic po rozgrzanym silniku pozostawionym na godzinke...

Dodam ze mam 320i 24V z vanosem z 93r. benzynka bez LPG. Po zakupie auta wymienilem tylko olej i plyn chlodzacy :) nic poza tym bo wydawalo mi sie ze wszystko chodzi w porzadku...

Poradzcie co mam zrobic... co przegladnac co wymienic itp. Zdaje sobie sprawe z tego ze auto ma troche lat i ma prawo cos sie psuc, ale chcialbym tak go doprowadzic do porzadku zeby przynajmniej nie bylo obory i zeby odpalal normalnie. Zebym nie bal sie ze nie dojade do domu pewnego pieknego dnia :)

Dzieki z gory za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam

Opublikowano
Tak odpowietrzylem... tzn. Zalalem 10 litrow. Uruchomilem silnik. Rozgrzalem go do temp. roboczej, zalalem do zbiorniczka to pelna az sie przelewalo, odkrecilem zaworek odpowietrzajacy i zaczal sie lac sam plyn wiec zakrecilem wszystko no i tyle. Tak pisalo w ksiazce "Sam naprawiam" wiec chyba dobrze odpowietrzylem.
Opublikowano

przy odpowietrzaniu warto tez wlaczyc ogrzewanie na MAX aby wszystkie elektrozxawory sie pootwieraly i pozadnie wszedzie cala instalacjie przegonilo.

Twoja pompka moze miec po takim zastopju jakies klopoty-moze nawet sie psuc-moze jakis brud zalapala i dlatego nie podaje ci wystarczajaca ilosc paliwa( jak straciles lejce to i tam mogles przeopalac raz w dygodniu samochod) temperatura silnika stanowczo za wsysoka.............

Opublikowano
Odpowietrzylem uklad jak ksiazka pisze czyli na wlaczonym grzaniu na max. Co w takim razie mam zrobic z taka temperatura ??
Opublikowano

Podjechalem do mechanika. Powiedzial ze obroty na goracym silniku 500-600 to bardzo dobre obroty i nic mu nie dolega....

Mam zmienic mechanika czy jak? Koles gada glupoty czy jednak jest jakis sens w tym co mowi?

Opublikowano
Obroty 500 lub 600 sa zaniskie , w tym zakresie obrotów ciśnienie oleju i smarowanie silnika jest strasznie kiepskie , mechanik wie co mowi - chce zarobić albo nie wie co sie dzieje. Mysle ze sonda labda jest uszkodzona, jedz do stacji kontroli pojazdów i sprawdz CO w spalinach jak wyjdzie zle to wymien sonde. Moze tez byc uszkodzony czujnik od cieczy chlodzacej, pompe paliwa tez wymien tez moze powodowac takie efekty.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Podjechalem do mechanika. Powiedzial ze obroty na goracym silniku 500-600 to bardzo dobre obroty i nic mu nie dolega....

Mam zmienic mechanika czy jak? Koles gada glupoty czy jednak jest jakis sens w tym co mowi?

 

Witam, mam podobny problem. Poradziłeś sobie z tym jakoś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.