Skocz do zawartości

Coś wyje , stuka brzęczy i generalnie hałasuje...POMOCY!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam betke 1.8 is coupe.Od jakiegoś czasu po dłużych trasach coś zaczynało delikatnie stukać,dźwięk dochodzi jakby spod centralnej kratki nawiewu , czy też sprzed panelu.Głównie nasilał się podczas skręcania w prawo.Z czasem wystarczyło już zrobić kilkadziesiąt,kilkanaście i kilka kilomertrów by dźwięk wydobywał się stale.Teraz już od czasu ruszenia coś tak klika i hałasuje coraz dobitniej.Dźwięk wzrasta wraz z prędkością i jest jaby od niej uzależniony. Huczy zarówno na biegu jak i przy wysprzęglonej skrzyni i niezależnie od wrzuconego biegu.Kombinowałem,czy nie będą to łożyska.Ale dźwięk jakby dochodził centralnie i mechanik twierdzi że łożyska to nie są(choć nie ma żadnej innej opcji).Wyje już bardzo głośno i nie mam pojęcia co to może być!!!

Drugi problem pojawił sie po wymianie sworzni i tulei w przedniej zawieszce.Otóż przy skręcaniu kół(w trakcie jazdy) i przy jeździe na wprost po wjechaniu w jakąkolwiek nierówność słychać wyraźne tarcie-trzask jakby koło ocierało o coś lub tarcza przytarła.Wydaje mi się ,że dźwięk dochodzi z obu kół.Taki dźwięk jakby tarcia metalu o metal?Czy coś w tym stylu.Co to może być?jak z tym zawalczyć?

Opublikowano

Pisanie podwójnych postów i poganianie innych do odpowiedzi z pewnością Ci nie pomoże i nie będzie motywacja dla innych :wink:

 

Co do pierwszego pytania....może masz jakieś śmieci w kanale nawiewu i stąd te hałasy, nie piszesz czy masz klimatyzację i jaką, może jakieś regulator nawiewu jest uszkodzony i wydaje dziwne dźwięki ( to raczej przy klimie elektronicznej ).

Trudno coś wymyślić jak się tego nie słyszy :wink:

 

Jeżeli chodzi o drugie pytanie to może jedź do mechanika który Ci wymieniał te elementy i niech skontroluje swoje działania, możliwe że coś założył źle, nie dokręcił czegoś, może przewody bądź ich obudowa od abs-u/klocków gdzieś ocierają o oponę.

Opublikowano

Witam.Sorki za grubiańszczyznę,jesten nowy na forum i nier znam dobrze zasad. :oops:

Co do opisywanych przeze mnie problemów,to :

1.Dźwięki dochodzące mnie w trakcie jazdy napewno powiazane sa z problemem mechanicznym i nie sa związane z wentylatorem czy tego typu sprawami.Jak juz pisałem nasilają się znacznie w miarę przyspieszania ,a ich natężenie jest ściśle powiązane z prędkościa.Gdy samochód stoi-nic nie wyje.W związku z tym mam pytanie-w jaki sposób może to zostać powiązane z wałem?czy wogóle może i jeśli tak, to jak mogą się objawiać usterki zwiazane z wałem.

2.Co do drugiego problemu ,to nie chcę mieć z tym panem(mechanik który zmieniał mi sworznie i tuleje) nic do czynienia i postraam się osobiście sprawdzić skąd dochodzą te hałasy przy wjeżdżaniu w nierówności. Czy istnieje możliwość wadliwego założenia wachaczy,tak by jakieś elementy ocierały o koło?dzięki za pomoc!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.