Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Od pewnego czasu mam problemy na zimnym - przez pierwszych kilka kilometrów nie ma mocy i tak jakby nie pracowały wszystkie gary

 

odpala bez problemów ale po nocy na pierwszych 2-3 km czasami pracuje prawidłowo a czasem nierówno.

W ostatnim czasie objawy się nasilają i nierówna praca na zimnym występuje częściej.

 

po rozgrzaniu - pracuje prawidłowo -choć od 2 dni wydaje mi się ,że jest trochę słabszy .

Zdarzyła się jeszcze taka sytuacja , że przy pełnym otwarciu przepustnicy na 5 biegu przy ok 120 km/h lekko się przydławił .

Objawy te występują i na benzynie i na gazie - choć wydaje mi się , że na gazie są trochę bardziej nasilone.

 

Ewidentnie coś się dzieje - komputer nie wykazuje błędów .

U mechanika na złość - pracuje prawidłowo

Czego i gdzie szukać - co może być przyczyną?

 

Pozdrawiam

Mario :mad2:

Opublikowano
Musisz podłączyć pod kompa na zimnym silniku żeby wyłapać ew usterkę któregoś z czujników temperatury bo może mieć przerwę w jakimś zakresie jeśli nic nie znajdzie to stawiam na nieszczelność w układzie dolotowym
Opublikowano
Wygląda na walnięty czujnik temperatury. U mnie podłączenie pod komputer nie polega tylko na sczytaniu błędów, ale na odczycie i analizie parametrów. Czasami jest tak, że błędów nie ma, ale usterkę można wykryć poprzez podgląd danych z czujników.
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Opublikowano

O ile sie nie myle to bedzie to prawdopodobnie Membrana ktora sie znajduje z tylu kolektora ssacego.Odpowiada ona za odpowietrzenie i oproznienie gazow z skrzyni korbowej.Jesli ta membrana jest uszkodzona to jest wyciek oleju i takie efekty jak : nie chodzi samochod na wszystkie gary,brak mocy.I jeszcze jedno od kiedy masz LPG w aucie ?

 

Pozdr !:)

Opublikowano

99% slynna menbrama-separator oleju. U mnie to samo bylo, wiec nawet nie pytalem i nie czekalem tylko do warsztatu i wymienilem. Sprawdz czy ubywa Ci oleju i napisz jaki masz przebieg, jak oklo 20000km to wymieniaj ten separator, w 740 mozna go wymienic bez zdejmowania kolektora ssacego, w 735 znajomy musial zdajac bo bo dojscie jest zbyt male. Sa tam torksy-7 sztuk, wiec odpowiedni kluczyk Ci sie przyda!

Po wymianie 2-3 odpalenia, silnik sie przeczysci, przepali olej z kolektora i jak reka odjal.

3 ciekawe linki na ktorych pokazane gdzie to jest i jak to wymienic. Menbrana to ta pomarabczowa gumka w czrnej plastikowej obudowie-wymienasz calosc.

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/233246

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/49387

 

http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Membranę "sprawdzały" fachowcyv w piątek - żyje jest ok .

Fachowcy twierdzą , że może być upalona sonda ? Bo "auto zagazowane i wszystkiemu jest winny gaz" :jawdrop: - nawet korozji na nadkolu - he he

 

ponad 80 000 km hulał na sekwencji dobrze - rozpędzał się do 240 km/h i wszystko grało

 

Wlałem jakąś miksturę do czyszczenia wtryskiwaczy (STP ? ) i od tej pory na benzynie nie zanotowałem żadnego szarpnięcia .

Wlałem bo miałem pewne podejrzenia . Tydzień wcześniej zatankowałem na stacji marketowej przy Auchanie ( 3.78 zł za litr 95 :nienie: ) i na moje oko spaliny z wydechu jakoś dziwolągowato śmierdziały

 

Natomiast na gazie chodzi cały czas beznadziejnie . Przy głębszym dociśnięciu w podłogę - dławi się jakby nie dostawał paliwa - śmierdzi gazem w kabinie - wygląda na końcówkę membrany reduktora gazowego

Dodatkowo odkryłem , że gruba rura - łącząca filtr powietrza z silnikiem na harmonijce jest spękana i tam może zasysać lewe powietrze.

 

Obklieiłem taśmą izolacyjną na ile się dało ale muszę kupić nową

 

Rura w serwisie 200 zł - czy ktoś z Was ewentualnie wykumał gdzie można by takie elementy kupć taniej ?

 

Szukamy dalej

 

Pozdrawiam

Mario

Opublikowano

A co byś powiedział na nieszczelność pod jednym z kolektorów dolotowych? przeczytaj tej wątek i zobacz czy coś znajmomego odnajdujesz ?

 

Na mam M70, też kłpoty z zapaleniem, z pracą na zimnym a później i też na gorącym, silnik pracuje nie na wszytkich garach, śmierdzi benzyną/gazem, słaby.

 

Jutro jade wymieniać te uszczelki pod kolektorem i zobaczymy czy to tylko o to chodziło

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44575

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

  • 5 tygodni później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Problem rozwiązany

 

przestał prawie w ogóle jeździć na gazie i jeździłem ostatnie 3 tyg wyłącznie na benzynie

Na benzynie wróciło do normy pracował równiutko - także żadna sonda jak twierdzili mechanicy z ul.Rzemieślników nieupalona... . a tak nawiasem to oni mają fobie gazową .. :wink: :wink: :wink: he he

W końcu znalazłem czas aby wybrać się pod Lublin do gazowników - bo instalacji Zavoli nikt Wa-wie niestety nie tyka. Po wymianie membrany w parowniku - wrócił stan normalności a nawet jest jeszcze lepiej - na wolnych obrotach czasem na gazie mi lekko przyfalował - teraz jest doskonale równiuteńko :D :D :D :D :D :D .

Tak na przyszłość - dla zagazowanych po 80 000 km przejechanych na sekwencji w zasadzie można mieć pewność , że membrana w parowniku będzie popękana .

Objawy zaczęły się od lekkiego zapaszku gazu w kabinie na zimnym silniku , potem lekkie jednorazowe przytknięcia na pierwszym przełączeniu na gaz przy zimnym silniku a z czasem tak jakby brakowało paliwa i przy mocnym przyspieszaniu z pedałem w podłodze auto rozłączało gaz i przełączało się na benzynę

 

Pozdro :hand:

Mario Big Red

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.