Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jestem posiadaczem bmki 520 E34 z silnikiem M20 1990, moj wielki problem to układ chłodzenia. Przed naprawą nie mogłem odpowietrzyć układu chłodzenia, więc myślałem że to uszczelka pod głowicą, ale kiedy zzdjąłem głowicę okazało sę ,że jest wporządku, przy okazji wyremontowałem głowicę. o złożeniu silnika okazuje się ,że objawy są takie same. Odkręcałem już odpowietrzniki przy wlewie płynu jak również przy termostacie i nic nie pomogło. yciągnołem termostat , wyczyścilem chłodnicę ,aby była drożna, kupiłem nową pompę wodną i nic. Temperatura wzrasta mi do około 100 c., a w przewodach jest tylko para, gdy trochę się nagrzeje. Płukałem równiż nagrzewnicę, odkręcałem przewody od nagrzewnicy i tej wody nie ma w obiegu. dmuchając do naczynka pojawia sie tylko na chwilę, a potem jest to samo. Kolektor ssący jest cały czas zimny, a silnik nabiera lekkiej temperatury. Już sam nie wiem co to może być. Czy może mam pęknietą tuleję? ,ale w nczynku wypycha wodę tylko para, która musi gdzieś uchodzić,olej jest czysty i woda równięż.Przewód który wychodzi z dolnej części chłodnicy do termostatu jest pusty. Co to może być pomóżcie bo brakuje mi już pomysłów.
Opublikowano
Jak w przewodach jest tylko para to gdzie jest woda ? przecież sam rozumiesz że jeżeli masz dobrze układ zalany to woda nie zniknie , jeśli niemasz wycieku i olej jest czysty bez wody to znaczy że zle zalewasz i odpowietrzasz .
Opublikowano
Jak masz zimny silnik nalej płyn przez odkrencona rurę do bloku jak jest pełno zakrenc odpal silnik, odkrenc odpowietrzenie Kolo termostatu trzymaj 2000 obrotów i jak ubywa dolewaj do chlodnicy aż przestanie iść powietrze tak samo następnie odpowietrz chłodnicę sr. kolo korka przy 2000 obrotów jak płynie woda przez odpowietrzenie zakrenc przejedz się i jeszcze raz odkrenc śruby czy niema powietrza jeżeli jest Ok a nie grzeje się to. Jak silnik ostygnie odlej lub dolej płynu do prawidłowego stanu.Uwaga nie dolewaj do bloku jak masz goroncy silnik :norty:
Opublikowano
poszukajcie na forum, te tematy są opisywane :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
na zimnym zgaszonym silniku odkręć odpowietrzniki i lej aż z odpowietrzników poleci woda bez powietrza . dobrze tak postawić auto by odpowietrznik chłodnicy był jak najwyżej . no i ważne by ogrzewanie w kabinie było na maxa (bez włanczania wentylatora) . Lejesz woda to masz możliwość poćwiczyć bo płynu szkoda . jak już cały czas poleci sama woda pozakręcaj (nadal lejąc do zbiorniczka ) odpowietrzniki no i zagrzej silnik . ja na koniec nie odsysam do poziomu jaki ma być w zbiorniczku wyrównawczym tylko dmucham do zbiorniczka odkręcając jednocześnie po kolei odpowietrzniki i robia to tak długo aż uzyskam odpowiedni poziom . nawet w serwisie mówią że BeeMy trudno dobrze odpowietrzyć
Opublikowano
Marcin o tym mówia dmuchać nawet ustami w zbiorniczek wyrównawczy i w ten sposób ustawić poziom
Opublikowano
Dajan sorki nie przeczytalem twojego postu do konca ale mam watpliwosci co do tego lania plynu po zakreceniu odpowietrznikow ja jak zrobilem tak to sie zapowietrzyl uklad a przeciez jak zagrzejesz silnik i odkrecisz nakretke w zbiorniczku to wyrzuca wode (cisnienie) a jeszcze przytknac usta przeciesz tam jest ponad sto stopni :?:
Opublikowano
no oczywiście ale ja nie czekam do pełnego zagrzania tylko jak silnik uruchomisz to w taki sposób wyrównaj poziom w zbiorniczku , oczywiście po tym zabiegu zażywam kompieli bo włosy szyja wszystko lepkie od płynu no ale czego się nie robi jak się kocha ... :oops: A NA GORĄCYM NIC NIE ODKRĘCAJ BO NA 100% ZNOWU ZAPOWIETRZYSZ !!! poziom w zbiorniczku powinien być do kreski ale na zimnym . jak dobrze odpowietrzysz to po zagrzaniu termostat musi się otworzyć i chłodnica i lewy wąż muszą być ciepłe (prawy też)
Opublikowano
Witam odnośnie odpowietrzenia układu do góry koło skrzynki z bezbiecznikami znjduje się elektrozawór on jest w najwyzszym polożeniu w ukladzie chłodzenia tzn jesli plyn do niego nie dotrze to sie nie odpowietrzy do końca układ, miałem ten sam problem ale rozgryzłem go bez rozbierania silnika instrukcja jest prosta odkręć te dwa węże (oczywiście na zgaszonym silniku) które dochodza do elektrozaworu i zalej do pełna płynem i załóż spowrotem(odpal bryczke przygazuj delikatnie pare razy) jeśli nie za pierwszym to za drugim lub trzecim powinien się odtworzyć i dalej odpowietrzaj(na odpalonym) :dance: przez odkrecenie odpowietrzników ja tak zrobiłem przy mojej becie i jest OK Pozdrowionka p.s odpisz czy zadziałało!!!
Opublikowano
chłopaki poczytajcie posty inne wcześniejsze sam pisałem o zamontowaniu przed elektrozaw. odpowietrznika (ja mam z jakiegos francuza""), nawet jak zdjąłem przed elektroz. węże to laliśmy lejkiem najpierw ,to są auta ciężkie do odpowietrzania a u mnie w dodatku jest gaz jeszcze ciekawiej bo parownik jest przeciez niżej od elektrozaw. i marżnie jak ciepły płyn nie dojdzie do niego---pamietac należy, że mozna silnik przegrzać, [uszczelka, głowica] uważajcie !!! :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.