Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Moj problem zwiazany jest z regulacja nawiewu w BMW 530d z 2000r. Bez wzgledu na to jaka sile nawiewu ustawie na wyswietlaczu, zarowno na auto jak i na opcji manualnej, wieje z sila jaka mu sie w danej chwili podoba. Raz mocniej, raz slabiej. Co to moze byc? :(

Opublikowano

Najprawdopodobniej do wymiany jest "final stage unit" (niech mnie ktoś wspomoże - jak się to zwie po polsku?). To bardzo częsta przypadłość.

 

Na tym rysunku, część oznaczona cyferką 3:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=64_0681&hg=64&fg=40&hl=5

 

 

Moja dmuchawa też lubi fisiować... będę to musiał wreszcie wymienić.

Opublikowano

final stage unit - to rezystor dmuchawy, opornica.

Pete ma racje.To typowa usterka w E39

Najlepiej kupić nowy w ASO. Kosztuje ok 280zł.

Podobno te nowe już się nie będą psuły

Tak swoją drogą to te typowe usterki w E39 zaczynają mnie już drażnić :mad2:

Pozdrawiam,

Pavlo.

Opublikowano
Jak jesteśmy w temacie nawiewu to pozwolę sobie podpiąć się pod temat - czy wam też tak hałasuje wentylator nawiewu? Przy nastawieniu na więcej niż 5 kresek huczy jak silnik w odrzutowcu... Myślałem że pomoże wymiana filtrów ale niestety nic się nie poprawiło. Macie pomysł?
Tomek
Opublikowano

U mnie jest cisza. Wiatrak pracuje normalnie.

Może masz zanieczyszczony wiatrak a moze jakieś łożysko na nim jest padnięte :?:

Sam nie wiem...

Pozdrawiam,

Pavlo.

Opublikowano
witam.mialem podobny problem z nawiewem.Bez wzgledu na ustawienie nadmuchiwal jak chcial,powiem nawet ze z czasem stalo mi sie tak iz nawet przy wylaczonym zaplonie czy zamknietym samochodzie w dalszym ciagu dmuchal.I dziennie rano bralem go na klemy bo akumulator mi przez to padal.Pojechalem do serwisu BMW w Berlinie i stwierdzili ze jest to (endstufe) nie wiem jak na polski dokladnie przetlumaczyc ale napewno jakas koncowka wyjsciowa,czy rezystor dmuchawy.Byc moze wlasnie to co kolega wyzej w angielskim podal.Zaraz oczywiscie mi to na miejscu wymienili.Cala ta koncowka kosztowala 53 eur.,z wymiana 87 eur. Z tego co wiem mozna to tez samemu wymienic( w serwisie to trwalo 20 min.)A ta czesc znajduje sie gdzies na wysokosci radia lub navigacji tylko ze troszke glebiej w konsoli.Musisz zdjac ta boczna oslone po lewej stronie siedzac na miejscu pasazera. POWODZENIA i pozdrowionka
Opublikowano
Dzieki wielkie wszystkim,ktorzy zabrali glos w mojej sprawie! :modlitwa: ...acha...a czy kolega Krzyki moze podac mi adres serwisu, w ktorym dokonal naprawy tejze usterki?
Opublikowano
Kolega pete dal Ci dobre instrukcje.Na zdjeciach dokladnie widac co i jak. PS ja oddalem go do BMW w Berlinie przy ul. tempelhoferweg. Dzielnica tempelhof.Ale ja bym radzil wymienic sobie samemu a czesc jak masz mozliwosc to kupic sobie w Niemczech.Masz pewnosc ze jest originalna i tansza(ok.200zl.) w Pl zaplacisz ok.300zl. pozdrowionka
Opublikowano

Dzieki chlopaki za szczegolowe instrukcje. Faktycznia prosta sprawa z ta wymiana wiec sam sobie dam rade mysle, tylko czy aby na pewno to jest przyczyna moich problemow?

Poza tym pytanie do Krzykiego; gdzie warto w Berlinie serwisowac auto? Jakie sa stawki za czynnosci serwisowe? Podobne do tych w autoryzowanych serwisach BMW w Polsce?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Great success! Wymieniłem wreszcie u siebie ten 'grzebień'. Najtrudniej było odłączyć tą wtyczkę od niego. Reszta prosta, tylko trochę niewygodny dostęp.

 

Ciekawe że nowy grzebień jest krótszy i rzadszy od starego...

 

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/FSU.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.