Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cze, kupilem wlasnie w Niemczech 535i i zastanawiam sie, jaka wybrac instalacje gazowa. Zalezy mi na utrzymaniu mocy. Czy musi byc to wtrysk? Pisalem do jednej z firm zajmujacej sie tym i odpisali mi: 4900 PLN !!! To troche wiecej niz dalem za ta fure. Czy mozliwe jest zalozenie zwyklej "instalki" bez odczuwalnej zmiany w charakterystyce silnika? Ma ktos doswiadczenia z czyms takim? Z gory wielkie dzieki za odp. Bardzo by mi to pomoglo...NR. gg 3445720
Opublikowano

Przed zakupem E32 robiłem przymiarkę do E34 3.5 i powiem Ci żeby nie miała na sobie takiej skorupy ze szpachlu to gotów byłem ją wziąć .

 

Co do gazu to na prawde dużo się o tym pisało -wystarczy poszukać :wink:

Opublikowano
Siemka, tez przymierzalem sie do kupienia 735i, ale zobaczylem to wlasnie ogloszenie, zadzwonilem, bylem pierwszym, ktory zadzwonil,gosc opuscil sporo, bo w nastepnym tyg. odbiera nowa 530d :lol: z salonu. Mysle, ze nie robie bledu z tym autem, wiele czytalem o tym aucie i hmm... niczego sobie :D . Co do znalezienia tego, co szukam, to nie widze nigdzie zbyt wiele rzeczy na temat wlasnie 535 np. jak marka instalki, cena, doswiadczenia eksploatacyjne itp. itd. Jesli mozesz mi w tym pomoc- PLEASE !! Masz w swojej zamontowany gaz??
Opublikowano

Jeżeli chodzi o silnik m30 to jest to bardzo wdzięczna konstrukcja do montażu LPG :lol:

 

polecam instalacje do 2000zł ,bez komputera,bez silnika krokowego ,po prostu zwykła taka jaka jest u mnie tzn. BRC na pewno będziesz zadowolony :lol:

Spalanie w mieście do 25 l

na trasie od 15 l

Opublikowano

Utrata mocy występuje od 5.0 tyś obrotów po prostu klapa bezpieczeństwa i mikser mają miejszą średnicę otwotu co jest główną przyczyną spadku mocy na wysokich obrotach zarówno na bęzynie jak i na gazie .

 

Moim zdaniem jakieś 5-10%

Opublikowano

dzieki i jeszcze raz dzieki...

Podzwonie, popytam...Mam nadzieje, ze znajde jakas firme np. we "Wrocku", ktora sie tym zajmie. Ciekawe, czy sa jeszcze inne alternatywy jesli chodzi o "gaz" do 535i M30 ?

Opublikowano
tak - nie zakladaj gazu - ja zdjelem z oby dwoch aut i teraz wiem co to radosc z jazdy :) --- oczywiscie nie tyczy sie to instalacji wtrysku gazu...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

No to spoko...calkiem "zmadrzalem" po tej odp. Co do tego "konia" i "bata" dodam tylko: ciezko kupic "konia" serii 5 z mniejszym silnikiem w tym stanie, wieku, z tym wyposazeniem za te pieniadze, no moze pomijajac te, ktore nawet dzieki "owsowi" na bazie etyliny turlaja sie ciezko z predkoscia niewiele wyzsza od dwusladu dzieciecego z napedem rodzicielskim (czyt. zmeczonej mamy ze spacerowka pelna zakupow+dziecko). Co do "bata": po co szukac mozliwosci, by jezdzic taniej = wiecej i przyjemniej...

 

Pozdro

Opublikowano
I czy to przekonanie, iz BMW to tylko benzyna a nie gaz to nie lekka przesada?? Przykladem przeczacym temu jest chociazby 518g Touring produkowany od 1995 z mysla o eksploatacji gaz/benzyna. Nie mowiac juz o 7 z silnikiem Hydrogenpower, ale to juz inna historia :)
Opublikowano

Witam. Mam podobną instalację jak zielony (tj. śruba) i specjalnie nie narzekam. Początkowo miałem problemy z ogromnym zużyciem gazu (średnio 27l) ale obecnie po regulacjach w trasie przy raczej szybkiej jeździe i włączonej klimie bierze lekko poniżej 15l a w mieście pochłania lekko ponad 20l.

 

Wtrysk gazu to napewno fajna rzecz ale ile trzeba przejechać kilometrow zanim się to zwróci ?

 

Co do prostych instalacji to spadek mocy napewno będzie odczuwalny w zależności od tego jak to będzie wyregulowane albo jeździsz szybko (27l :D ) albo oszczędnie - ale masz wybór.

W przypadku instalacji I czy II generacji dodatkowo auto straci dynamikę na benzynie za sprawą montażu miksera gazowego który ogranicza dolot powietrza (wiele się tu o tym pisało).

No i ZAWSZE montaż gazu powinien być poprzedzony wymianą świec na nowe (zaleca się NGK) i kontrolą stanu przewodów wysokiego napięcia, niesprawność w/w elementów = strzały + awaria przepływomierza.

I na koniec jeśli zakładasz instalkę II generacji z komputerem sonda lambda musi byc sprawna.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Ja mam założną instalacje z komputerem marki Landi Renzo i to jest najlepsze instalcje do samochodów o dużej pojemności. Nie mam z nią żadnych problemów a założona była rok temu. Polecam
525 TDS
Opublikowano
No to spoko...calkiem "zmadrzalem" po tej odp. Co do tego "konia" i "bata" dodam tylko: ciezko kupic "konia" serii 5 z mniejszym silnikiem w tym stanie, wieku, z tym wyposazeniem za te pieniadze, no moze pomijajac te, ktore nawet dzieki "owsowi" na bazie etyliny turlaja sie ciezko z predkoscia niewiele wyzsza od dwusladu dzieciecego z napedem rodzicielskim (czyt. zmeczonej mamy ze spacerowka pelna zakupow+dziecko). Co do "bata": po co szukac mozliwosci, by jezdzic taniej = wiecej i przyjemniej...

 

Pozdro

 

zrob z 1000 km na Pb - potem zaloz srube i zobaczysz co zrobilo sie z twoim stadem koni pod maska :) -- oczywiscie jak jezdzisz spokojnie i nie wkrecasz motoru powyzej 4-4,5 tys to ta roznica nie bedzie az tak miazdzaca...ale w sumie chyba po cos kupiles betke z silnikiem 3.5 litra - zapewne nie po to zeby tylko wiedziec ze go masz pod maska :D

 

A co do 518 gazowanej seryjnie to to auto nawet na benzynie to jedno wielkie nieporozumienie --- widocznie inzynierowie widzac ze nie ma na nie popytu zaczeli sie bawic w ekologie :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Swoje wrazenie o LPG w 535 i to wlasnie z 1990 roku opisywalem w przyklejonym watku o instalacjach gazowych.

Mialem kiedys troche jezdzic E28 rowniez 535 M30 z instalacja na srubke. Moje wrazenia? Nigdy wiecej takich instalacji w BMW !!!

Dlatego zdecydowalem sie na wtrysk gazu. Wrazenia? Opisalem w tamtym watku :)

Krtotko mowiac to nadal jest BMW, nadal jezdzi jak BMW, a spalanie 17,3 l/100km w wiekszosci po miescie uznaje za wynik dobry.

było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd
Opublikowano

doklaldnie tylko wtrysk - jesli juz - inna instalacja to nieporozumienie - z szybkiego bmw robi sie podrasowany Polonez :)

 

A wracajac do mojego podpisu - nowi wlasciciele BMW musza sobie zdac sprawe z tego ze te auta nie sa dla kazdego - za czasow swojej mlodosci tylko ci bardziej majetni mogli sobie na nie pozwolic - ceny teraz wyraznie spadly ale grupa docelowa tych samochodow pozostala taka sama....... 8) - to sie nie zmienia :lol: chcesz jezdzic BMW musisz miec kase na jej utrzymanie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
doklaldnie tylko wtrysk - jesli juz - inna instalacja to nieporozumienie - z szybkiego bmw robi sie podrasowany Polonez :)

 

 

A wracajac do mojego podpisu - nowi wlasciciele BMW musza sobie zdac sprawe z tego ze te auta nie sa dla kazdego - za czasow swojej mlodosci tylko ci bardziej majetni mogli sobie na nie pozwolic - ceny teraz wyraznie spadly ale grupa docelowa tych samochodow pozostala taka sama....... 8) - to sie nie zmienia :lol: chcesz jezdzic BMW musisz miec kase na jej utrzymanie.

 

Dobrze że nie ty o tym decydujesz kto i jaką instalacje LPG ma w swoimBMW założyć .

 

A w ogóle co masz na myśli pisząc

nowi wlasciciele BMW musza

sobie zdac sprawe z tego ze te auta nie sa dla kazdego

 

Skoro jesteś taki majętny to dlaczego jeżdzisz kilkunastoletnim BMW :?: a może nie stać cie na nowszy i większy model bo wtedy musiałbyś założyć LPG :)

Jeżeli chodzi o części zamienne to są tańsze niż w Oplu

 

 

Tomasa M5 jest (bylo) piekne - mialem okazje je zobaczyc na zywo - pieknie chodzi - z tego co wiem jest do sprzedania.

To może sobie kupisz :?:

Opublikowano
No i wiadac ze mnie nie zrozumiales - spoko z mojej strony EOT

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Hej, to znowu ja. Poczytale troszke o inst. gaz. do beemek i kilka rzeczy mnie dziwi. Np. o ile dobrze zrozumialem zwykla inst. ogranicza moc zarowno na gazie jak i na benzynie z powodu mniejszej srednicy dolotu. Pytanie: czy ten dolot musi byc mniejszy? Cz wiekszy nie bylby bardziej logicznym rozwiazaniem w tym przypadku? Druga sprawa- wszedzie pisza, ze gaz to paliwo o wiekszej liczbie oktanow niz benzyna...Posiadam jeszcze "suszare" Yamaha FJ1200A i o ile wiem tankujac lepsze paliwo spala mniej niz jezdzac na gorszym np. na Pb 95 i to jest regula dla kazdego silnika. Dlaczego wiec kazdy samochod z wtryskiem gazu czy bez spala ciagle wiecej gazu niz benzyny?
Opublikowano

bo w tym caly pic ze chodzi o kalorycznosc a nie o oktany :) a gaz ma ich mniej....a dolotu nie powiekszysz (bo i po co) a zwezki sa potrzebne bo po I mikser jest sam w sobie zwezka (np ze srednicy dolotu 80mm robi ci 32mm) no i jeszcze masz antywybuch - w ochronie przed zniszczeniem przeplywomierza....wniosek z tego taki ze jak chcesz jezdzic oszczednie a nie stracic na osiagach to pozostaje jedynie wtrysk gazu.

 

Powodzenia.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Witam,

 

przy ostatnich cenach paliwa dostaje zajawki na temat LPG.....

 

Mam taki projekt i ciekawi mnie zdanie kogos kto ma doswiadczenie z LPG.

 

Otóz:

 

Mam silnik 3,5l z E32 na motronicu i chcialbym:

 

1. splanowac glowice tak zeby ze stopnia 1:9 otrzymac 1:11,5

 

2. zmienic Motronic na najprostrzy Jetronic z ruchomym aparatem zapl bez sondy L.

 

3. zalozyc osobna przepustnice na kazdy cyl (jak w M3)

 

A teraz LPG:

 

1. chcialbym zalozyc najprostrza instalacje srubowa

 

2. 1 parownik na 3 cyl (2 parowniki w sumie)

 

3. Malutki miser na kazdy cylinder

 

Pytania:

 

1. czy tak zaprojektowany system i przy tak splanowanej glowicy spowoduje wzrost mocy auta na LPG w porownaniu do etyliny?

 

2. czy to sie da wyregulowac?

 

3. czy bedzie odpalac na LPG (np zima) - chce calkiem zrezygnowac z etyliny (zbyt wielki stopien sprezania)...

 

 

To cytat Alexjeja. Brzmi calkiem niezle, no moze to podniesienie sprezania itd. to lekka przesada, ale w koncu my-Polacy slyniemy z pomyslowosci (studiuje w "Reichu" i wiem cos o tym :D ) Co myslisz? Sorry za marudzenie, wiem 535i to 535i i nic juz nie moge zmienic-KUPIONA!!! i za tydzien jade nia do Polski, ale wtrysk to troche drogo, drugie tyle co na woz musialbym wylozyc na inst. A to troche boli :cry: i stad te moje wywody :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Alexjej nic sie nie chwalil ostatnio postepami - pewnie odeszla mu ochota na gaz - na moje oko to taka instalacja jak ta opisana przez niego pozeralaby okropne ilosci gazu - takie ze jazda na LPG bylaby zupelnie nie oplacalna - a co do wtrysku - masz przeciez wypowiedz uzytkownika takiego auta jak twoje - posluchaj jego rady a nie bedziesz zalowal :) - a jak bedziesz latal z RFN do Polski to raz dwa ci sie zwroci :)

 

 

Pozdrawiam

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Pomysle o tym, przelicze "budget" :). Ten wozek ma 200 stowy na szafie, nie wiem ile bede nim jezdzil-raczej tyle na ile jego kondycja pozwoli.Mam nadzieje, ze nie nastapi to tak szybko i jeszcze troche mi potowarzyszy :? . Zobaczymy. Szkoda, ze jeszcze nie rozwinal sie w Polsce rynek uzywanych instalacji, wtedy moznaby bylo dostac wtrysk z mniejsza kase. Ale dzieki.

 

Pozdro

 

 

 

p.s.

Jesten tu jeszcze "newbie" , ale naprawde bardzo fajna sprawa z ta stronka i forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.