Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ogólnie temat był już poruszany wiele razy (zaznajomiłem się z nim na forum), ale im więcej wiedzy tym lepiej.

Mam E30 Touring z silniczkiem 1.6 M40, wszystko w tym samochodzie jest "szyte" jak na mnie oprócz...SILNICZKA.

Jest za słaby, za dużo pali i powolutku się cyki rozrządu zaczynają.

I teraz pare opcji:

1) Robić go na igłe (mało fajna opcja bo jak pisałem jest za...)

2) Wymienić silnik (nie chodzi mi o "wyścigówke" tylko o to żeby przyjemnie jeździł)

3) Zrobić 1.6 i trochę go "podkręcić" (najmniej pożądana opcja)

 

Chodzi mi o to jaka opcja jest dla Was najlepszym wyjściem, pod kątem trudu pracy, koszyów i efektów końcowych.

 

P.S. Ja osobiście skłaniałbym się ku ad. 2, ale nie wiem na co by zamienić i ile by to wyniosło?

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Ja mam taki silnik, ale u mnie poza jakimiś bzdurami, typu uszczelki, czy okresowymi wymianami (olej/filtry/świece) jest igła. Z osiągów nie jestem jakoś specjalnie zadowolony. A moje zdanie na jego temat jest takie, że jeśli miałbym jakiekolwiek powżniejsze problemy z nim, nie pchałbym się w remonty,naprawy itp. tylko brutalnie... wymienił na jakiś odrobine większy, od e36 oczywiscie:)
Opublikowano
a nie ma żadnego problemu z dostosowaniem silników z e36stek do e30stek?
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Wiem że ludzie takie rzeczy robią i wszystko jest ok. Ale szczegółów nie znam, bo nigdy nie potrzebowałem więc nic Ci nie powiem dokładnie, ale myśle ze na forum coś wygrzebiesz:)
Opublikowano
Na forum widziałem do e30 włożone 2.8l, to był chyba M52 więc się da:)
Opublikowano
heh poprwaka:) M52 to jest silnik od '7, ale od e36 wydaje mi się ze też kiedyś widziałem, tylko juz na żywo, poza forum:)
Opublikowano

Nie no ponad 2.0l to bym musiał wszystko oprócz budy wymienić :hand:

Myśle może 2.0l r6? Tylko nie wiem jak ten silnik sie sprawuje?

Bo wsadzać 1.8 za 1.6 to tak ni w kij ni w oko.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Alternatywą byłby is będzie to lepiej jeździło na pewno niż 1.6 czy 1.8 ale to nadal 4 cylindry tak że najpierw musisz przemyśleć co chcesz i za jaką kwotę. Znowu jak miałbym sie porywać na wrzucenie silnika 2.0 z e36 z całym osprzętem to wolałbym na pewno 2.5 ale dalej musisz wszystko zmieniać więc jest to nieopłacalne !! Czyli jedynym w miare opłacalnym wyjściem z sytuacji byłby chyba tylko is. Pozdroo
Opublikowano
heh poprwaka:) M52 to jest silnik od '7, ale od e36 wydaje mi się ze też kiedyś widziałem, tylko juz na żywo, poza forum:)

 

Silniki M52 montowane byly fabrycznie w e36 e38 i e39

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.