Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. :)

Chciałbym się przyznac na wstepie, że jestem nowym forumowiczem i nowym posiadaczem samochodu BMW. Do tej pory tylko czytałem Wasze posty i korzystałem z rad w nich zawartych , mam jednak nadzieję, że i ja kiedyś coś komuś podpowiem jak już troszkę pojeżdżę swoją niunią :) .

Mam więc pytanko jeżeli można, a mianowicie zaobserwowałem w moim autku, że w czasie gwałtownego przyspieszania i natychmiastowego po nim puszczenia gazu samochód jest jakby "hamowany" przez skrzynię, zupełnie jak w manualu kiedy po gwałtownym przyspieszeniu na jedynce, puścimy gaz(nie naciskając sprzęgła ani hamulca). Na innych biegach to się nie dzieje, jak również kiedy przyspieszam łagodnie. Sytuacja ta ma miejsce tylko wtedy, kiedy np. gaz do oporu przed skrzyzowaniem i puszczenie go zaraz za nim. Myślałem, że automat po puszczeniu gazu ZAWSZE "włącza" jakby luz.

Dziękuję z góry za wyjaśnienie i sorki że tak długo to trwało, więcej nie będę :)

pozdrawiam wszystkich

P.S. Poziom kultury na tym forum mile mnie zaskoczył, a tego co się nasłuchałem od rodziny i znajomych o posiadaczach bmw to ho ho. A tutaj proszę :)

Opublikowano

Witam!

Było już o tym na forum i jest to normalne.

Jednakże powinien tak robić na wszystkich biegach, a w szególności w trybie sport.

Pozdro.

Opublikowano
i jeszcze jedno, automat nigdy nie wrzuca na "niby luz" on poprostu im bardziej mu dajesz gazu tym "agresywniej" jedzie czyli : jak delkatnie dasz gazu , samochod przyspiesza powoli odrazu zmieniajac biegi w gore przy niskich obrotach i gdy wrzuca wyzszy bieg wydaje Ci sie ze jest na luzie. Jesli mu ostro dasz w pedal to ciagnie na wyzsze obroty. Poprostu dostosowuje sie do stylu jazdy i jest to dobre np. przy wyprzedzaniu.

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

Opublikowano
rowniez potwierdze twoje spostrzezenia. skrzynia ma celowo taki program, po to zeby nie wachlowala biegami niepotrzebnie, bo nie wie czy znowy nie wcisniesz gazu do oporu. generalnie automatem jezdzi sie inaczej i nie powinno sie tak puszczac gazu, mozesz go lekko popuscic, ale nadal przytrzymywac.odpowiednio sterujac pedalem gazu mozna powodowac zmiane biegow w gore czy w dol. skrzynia nie ma luzu, chyba ze wlaczysz bieg N, ale tego nie powinno sie stosowac, chyba ze do parkowania albo holowania, ale nie wiecej niz chyba 60-70km/h,.automat caly czas sie kreci, i to ze hamuje silnikiem to normalne, czasem nie czujesz bo zmieni 2 biegi wyzej zeby nie obciazac silnika.
Opublikowano

Dzięki bardzo. uspokoiłem się trochę, bo to mój pierwszy automat i wymieniłem niedawno olej w skrzyni co troszkę mnie po przeczytaniu kilku wątków zmroziło i stąd moje obawy. Ja zdawałem sobie sprawę że skrzynia nie ma luzu w czasie jazdy, ale takie odczucie jest jak jedziemy np.100km/h i puszczamy gaz, a samochód dalej się toczy. W manualu bez naciśnięcia sprzęgła zacząłby wyhamowywać, aż do "zakrztuszenia się" .

Opisywna sytuacja miała miejsce kiedy chciałem szybko przejechać przez skrzyżowanie, a za skrzyżowaniem nagle musiałem zwolnić i jak mnie ta skrzynia nie wyhamuje :wink: .

dzięki raz jeszcze i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.