Skocz do zawartości

odpowietrzenie komory korbowodowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
O ile się nie mylę to chodzi chyba o tzw. odme. Jest to gumowa rurka podłączona od dekla zaworowego do obudowy filtra powietrza.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
czy jest ktoś kto wie gdzie się znajduje i jak udrożnić odpowietrzenie komory korbowodowej?

silnik 1,6 M40 316i z 91 roku

 

I jak tam gracus zlokalizowales owa odme? Zdaje sie ze tez jej poszukuje, jakie sa objawy u CIebie, silnik kulawo chodzi? faluje? (chodzil?/falowal? czas przeszly ;) )

Opublikowano

witam

odmy nie znalazłem a szukałem jej z powodu dużego zużycia oleju.ktoś podpowiedział mi że miał taki przypadek w innym aucie i jak ją udrożnił to zużycie spadło. ja poprostu wymienilem uszczelniacze na zaworach za 20zł i wszystko gra. a z wolymi obrotami walczyłem do wczoraj a wymieniłem wszystko jak leci- dwa komplety swiec,przewody wysokiego napięcia, kopułkę ,rozdzielacz, silnik krokowy,sondę lambda, czujnik obrotów, potencjometr przepustnicy a nawet przepływomierz i komputer! wszystko na wymianę pomimo że diagnostyka komputera cztery razy była OK!!

już brakło mi pomysłow i okazało się że była to wina przepływomierza który przydławiał mi silnik gdy tylko pusciłem gaz. nawet drugi który założyłem był wadliwy.

podstawą było sprawdzenie szczelności układu dolotowego czy nie ssa gdzieś lewego powietrza bo wtedy dzieja sie takie rzeczy..

mam nadzieję że coś z tego wyciągniesz i usuniesz u siebie usterkę

napisz jak sobie z tym poradzisz

POZDRAWIAM

Opublikowano
witam

odmy nie znalazłem a szukałem jej z powodu dużego zużycia oleju.ktoś podpowiedział mi że miał taki przypadek w innym aucie i jak ją udrożnił to zużycie spadło. ja poprostu wymienilem uszczelniacze na zaworach za 20zł i wszystko gra.

Dobrze że tylko na uszczelniaczach się skończyło :wink:

 

Przy okazji pozwól że zapytam ;

Sam wymieniałeś ,czy zleciłeś komuś robote :?:

Opublikowano

lubię wiedzieć co mi w aucie piszczy i w miare możliwości staram sie sam wszystkim zająć.

Za wymianę zawołali mi 150zł ale wygadali się że nie trzeba sciągać głowicy, więc sam się za to wziąłem, nawet zrobiłem sobie urządzenie do sciągania sprężyn na zaworach!! zajeło mi to dobre cztery godziny ale warto było!! teraz wiem więcej o moim silniku

pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

ja mam silnik M40 ale u ciebie też chyba mozna to zrobić!

ściagasz wałek rozrządu i ustawiasz tłok w pozycji górnej i przy ściskaniu sprężyny zawór opiera sie o tłok i ściągasz sprężynę! na następnym cylindrze tak samo ,obracasz wałem tak aby tłok poszedł max do góry i ściągasz spręzyny bo zawory opierają się o tłok...

wymiana samych 8 uszczelniaczy zajeła godzinke plus czas przygotowania rozebranie silnika i poskładanie

Opublikowano

o to dobrze wiedzieć ze się da bez ściągania głowicy.

mój były już mechanik :x mówił że się nie da cwaniak jeden :evil:

 

 

niewiecie czy w serwisie bmw wymieniają uszczelniacze bez ściągania głowicy?

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Opublikowano

gadają w ten sposób bo lepiej to zrobić na stole jak głowica jest zdjęta!

przytrzyma sobie zawór od spodu i kwita co go obchodzi że klient musi zapłacic dodatkowo za uszczelke i planowanie głowicy, to nie jego kasa...

a z drugiej strony nie każdy o tym sposobie wie a jeszcze jak dochodzi do tego brak wyobraźni to całkiem omijałbym takich fachowców

Opublikowano

GRACUS7 moglbys zrobic zdjecie tego Twojego urzadzaonka do do sciągania sprężyn na zaworach :?:

Paru osobom by sie z pewnoscia przydalo

http://img270.imageshack.us/img270/6336/imageshack7qh.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.